W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Podnośnik hydrauliczny przy wymianie kół.

Luźne rozmowy na każdy temat.
Attache
Posty: 136
Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:38
Lokalizacja: Podkarpacie
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: Kamera cofania, czujniki, multimedia
Silnik: 1,4 DOHC CVVT
Przebieg: 28000
Kolor: Fresh Beige
Pakiety: Wszystkie dostępne
Tapicerka: Szara
Typ nadwozia: Hatchback
Inne auto / jakie?: Alfa Giulia 2.0 GME

Podnośnik hydrauliczny przy wymianie kół.

Post autor: Attache »

Przy odbiorze mojej ukochanej :-) Rio wymieniono mi koła na felgach stalowych na alufelgi przy użyciu podnośnika słupowego z wysuwanymi ramionami. Mam w ten sposób dwa komplety kół: na lato i zimę. Po tygodniu pojechałem zakonserwować samochód: Rust Check na profile zamknięte i Valvoline Tectyl na podwozie. Pokazano mi jak serwis uszkodził fabryczną warstwę ochronną (baranka) na progach w okolicach wzmocnień na podnośnik. Została wykruszona prawdopodobnie przez twarde gumowe amortyzatory na ramionach podnośnika. Zakonserwowano to Tectylem. Nie pojechałem do serwisu, bo i tak uznaliby, że to ja zmieniałem wszystkie cztery koła :angry: . Teraz będę bardziej przezorny i po przeglądzie sprawdzę te okolice podwozia. Sam będę wymieniał koła na zimę, ale podnośnik fabryczny jest średnio przyjazny. Wolałbym kupić hydrauliczny. Może Ktoś stosuje taki i opisze swoje doświadczenia (typ, rodzaj gumowych amortyzatorów, przydatność i inne). Na marginesie, nie wierzcie w zapewnienia serwisów, że nie należy Rio konserwować ze względu na fabryczne zabezpieczenia. Przy stanie naszych dróg można szybko zapoznać się z rudą przyjaciółką :P .
Ostatnio zmieniony 31 gru 2017, 10:52 przez Attache, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam

Tadeusz

Awatar użytkownika
Cichy
VIP
Posty: 1414
Rejestracja: 17 mar 2013, 10:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Cichy »

Podnośnika nie mam, natomiast jeśli chodzi o serwis i ich podnośnik, to ja np. też mam podejrzenia , że mi z kolei zrobili wgniotkę na boku (opisałem to w innym temacie). Ogólnie po półtorej roku współpracy z ASO nie mam o nim najlepszej opinii.

Attache
Posty: 136
Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:38
Lokalizacja: Podkarpacie
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: Kamera cofania, czujniki, multimedia
Silnik: 1,4 DOHC CVVT
Przebieg: 28000
Kolor: Fresh Beige
Pakiety: Wszystkie dostępne
Tapicerka: Szara
Typ nadwozia: Hatchback
Inne auto / jakie?: Alfa Giulia 2.0 GME

Podnośnik

Post autor: Attache »

Ciąg dalszy tematu. Używacie jakiegoś podnośnika hydraulicznego przy wymianie kół np. na zimę? Fabryczny jest do ... . Ja chyba zdecyduję się na

http://allegro.pl/podnosnik-niskoprofil ... 27946.html

lub

http://allegro.pl/podnosnik-niskoprofil ... 34895.html

Proszę o ewentualne uwagi.
Pozdrawiam

Tadeusz

Awatar użytkownika
Adrian2007211
Posty: 171
Rejestracja: 18 mar 2015, 20:14
Lokalizacja: Ozorków/Łódź

Post autor: Adrian2007211 »

Attache, ile zapłaciłeś za kompleksową konserwacje ?
;-)

Attache
Posty: 136
Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:38
Lokalizacja: Podkarpacie
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: Kamera cofania, czujniki, multimedia
Silnik: 1,4 DOHC CVVT
Przebieg: 28000
Kolor: Fresh Beige
Pakiety: Wszystkie dostępne
Tapicerka: Szara
Typ nadwozia: Hatchback
Inne auto / jakie?: Alfa Giulia 2.0 GME

Post autor: Attache »

650 zł, profile zamknięte RUST CHECK, a podwozie VALVOLINE TECTYL BODYSAFE. Konserwuję w warsztacie autoryzowanym przez RUST CHECK wszystkie swoje samochody od wielu lat. Już raz napisałem, że jestem matuzalemem ;-( .
Pozdrawiam

Tadeusz

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Podnośnik musi być niskoprofilowy bo będzie problem z podstawieniem z przodu. Guma jak najbardziej niezbędna jeśli nie chcesz dalszych uszkodzeń. Są podnośniki z tzw. szybkim podnoszeniem - czyli dopóki nie zacznie podnosić (czyli idzie w górę na pusto) idzie w górę bardzo szybko.

Tak naprawdę dowolny podnośnik typu "żaba", nie koniecznie musi być aluminiowy.

Zawsze należy pamiętać, że podnośnik służy tylko do podnoszenia, a nie do tego, żeby samochód na nim stał bez koła.
Pozdrawiam
Churek

dzidek
Posty: 227
Rejestracja: 01 lis 2014, 23:48
Lokalizacja: poznan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: 1,4XL
Silnik: 1400 PB
Kolor: brąz
Tapicerka: kolorowa
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Picanto III

Post autor: dzidek »

Churek pisze:Zawsze należy pamiętać, że podnośnik służy tylko do podnoszenia, a nie do tego, żeby samochód na nim stał bez koła.
I to jest najważniejsze w tym wszystkim,ale o tym mało kto pamięta. Nasze podnośniki nożycowe są
bardzo słabe i jak ktoś nazwał "jednorazówki". Są niebezpieczne i mało stabilne, byle jaki przechył
potrafi je złożyć. Dlatego też dla zabezpieczenia od niespodzianek trzeba mieć jeszcze kobyłki, chociaż
dwie, lub w najgorszym przypadku podłożyć koło zapasowe. Oczywiście taki zakup jest opłacalny jak
ktoś wymienia koła sezonowo, a do tego jeszcze na kilku samochodach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Off Topic”