W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Osiągi 1.4 CVVT.

Awatar użytkownika
leoluke
Posty: 5
Rejestracja: 20 cze 2013, 20:03
Lokalizacja: Odense

Osiągi 1.4 CVVT.

Post autor: leoluke »

Cześć,
Na co dzień jeżdżę Rio 1.4 CVVT. Niedawno oddałem ją na serwis (wymiana oleju po dotarciu) i jako auto zastępcze dostałem na jeden dzień nową Kię Cee'd, również 1.4 CVVT. Na papierze różnica między silnikiem 1.4 w Rio i Ceed'zie jest taka, że Rio ma 9KM więcej osiągalnych przy 800rpm wyżej niż ma to miejsce w Ceed'zie. Cee'd powinien być też wolniejszy do setki o 1,3 sekundy.
Kiedy miałem okazję wypróbować Ceed'a, okazało się, że teoretycznie słabszy silnik w cięższym samochodzie był znacznie bardziej dynamiczny. Szczególnie widoczna była różnica w rozpędzaniu samochodu przy około 3000rpm kiedy Rio dopiero nabiera oddechu w płuca, a Cee'd ciągnął do przodu jak przecinak.
Czy ktoś z Was ma podobne doświadczenia? Jakieś pomysły jak zmapować silnik w Rio, aby miał charakterystykę tego z Ceed'a?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 12 lis 2017, 12:44 przez leoluke, łącznie zmieniany 1 raz.
Enzo

f0ku5
Administrator
Posty: 1422
Rejestracja: 07 kwie 2013, 18:43
Lokalizacja: Warszawa
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2018 1.4 T-GDi 140 KM

Post autor: f0ku5 »

To normalne w tym silniku, zero dynamiki.
Teraz jak po miescie jezdze non-stop z klima to mam wrazenie, ze by mnie maluch wzial na swiatlach :P

Awatar użytkownika
Ryjek
Posty: 192
Rejestracja: 06 kwie 2013, 19:41
Lokalizacja: PL

Post autor: Ryjek »

Może różnica bierze się z innego osprzętu około-silnikowego (filtr powietrza, kolektory itp.).
Przyczyną mogą być również przełożenia skrzyni biegów.
Czy Ceed ma taką samą prędkość obrotową np. na 5 biegu przy 100km/h, co Ryjówka?

Awatar użytkownika
Tedi_19
Posty: 952
Rejestracja: 27 mar 2013, 12:13
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Tedi_19 »

A ma turbo sprężarkęż Bo jak tak to nie ma o czym gadać. Nasza Ryjówka jest wolnossąca i za to ma długą charakterystykę biegów i dlatego wydaje się że muli bo bardzo długo na jednym biegu można pociągnąć. W innych autach trzeba zmienić 2 biegi a u nas 1

Awatar użytkownika
Ryjek
Posty: 192
Rejestracja: 06 kwie 2013, 19:41
Lokalizacja: PL

Post autor: Ryjek »

Co Ty, nie ma turbo.
Do tego Ceed jest słabszy, więc musi być to kwestia przełożeń tak jak pisałem :)

Awatar użytkownika
Gutek
Posty: 71
Rejestracja: 31 maja 2013, 08:54
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Gutek »

f0ku5 pisze:To normalne w tym silniku, zero dynamiki.
Teraz jak po miescie jezdze non-stop z klima to mam wrazenie, ze by mnie maluch wzial na swiatlach :P
To fakt, też tak mam. Jak klimę załączam to strasznie muli, ale wystarczy zawsze dać więcej gazu co oczywiście automatycznie łączy się z większym spalaniem.

Awatar użytkownika
Ryjek
Posty: 192
Rejestracja: 06 kwie 2013, 19:41
Lokalizacja: PL

Post autor: Ryjek »

Gutek pisze: Jak klimę załączam to strasznie muli
U mnie nie ma spadku mocy przy włączonej klimie, może coś u Ciebie nie tak?

Awatar użytkownika
Tedi_19
Posty: 952
Rejestracja: 27 mar 2013, 12:13
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Tedi_19 »

Spadek mocy jest odczuwalny ale tylko wtedy jak klima działa prawie na pełnych obrotach ;D

Awatar użytkownika
leoluke
Posty: 5
Rejestracja: 20 cze 2013, 20:03
Lokalizacja: Odense

Post autor: leoluke »

Czy Ceed ma taką samą prędkość obrotową np. na 5 biegu przy 100km/h, co Ryjówka?
Na piątym biegu nie sprawdzałem. Najbardziej interesowało mnie przyspieszenie z 60 na trzecim biegu, gdzie zarówno Rio i Cee'd osiągają około 2800rpm'ów. Wiem, że jak na Kię są to niskie obroty i nie ma co za dużo wymagać, a jednak Cee'd potrafi wcisnąć w fotel przy wciśnięciu gazu przy tych obrotach.

Co do tematu, to dodam, że w testowym Ceed'zie było na komputerze pokładowym zarejestrowane średnie spalanie o około litr wyższe niż u mnie w Rio (różnica masy 120 kg by tyle nie spowodowała), więc podejrzewam, że główna różnica tkwi w mapowaniu zmiennych faz rozrządu CVVT. Jeśli będę miał okazję pobawić się z czipem lub strojeniem na komputerze, to podzielę się wrażeniami.

Mam też jedno inne spostrzeżenie, którym chciałbym się podzielić. Jeśli zależy Wam na lepszym przyspieszeniu z pod świateł, wyłączcie ESP. Nie chodzi o to, żeby palić gumy. Zauważyłem, że w Rio ESP zdławia silnik dość mocno jeszcze zanim koła zaczną wyraźnie buksować.
Enzo

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Ja mogę się tylko wypowiedzieć o wersji z automatem (całe 4 biegi :D )
Faktem jest, że jak się delikatnie wciska gaz to nie ma szału z przyspieszaniem - buja się jak karoca w 4 konie ;)

ale kiedyś specjalnie zatrzymałem się na pustym, prostym odcinku rownego asfaltu i wdepnąłem do deski. wynik był dość oszałamiający:
na I biegu - 45km/h
na II biegu - prawie 100 km/h
na III biegu - ok. 145 - 150 km/h
na IV biegu - 182 - (to już pisałem :) )

niestety wolnossące CVVT ciągnie dopiero od 3000 - do 6500 no i wytwarza wir w baku ......

sprawdzenie na hamowni kosztuje 100 PLN i chyba się skuszę, wtedy będzie jasne jak kręcić żeby było najszybciej :)

[ Dodano: 2013-06-22, 14:40 ]
leoluke pisze:wyłączcie ESP. Nie chodzi o to, żeby palić gumy. Zauważyłem, że w Rio ESP zdławia silnik dość mocno
Muszę to wypróbować :)
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
Tedi_19
Posty: 952
Rejestracja: 27 mar 2013, 12:13
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Tedi_19 »

Dzisiaj wyłączyłem esp i jakiejś większej różnicy nie zauważyłem. Autko jak już jedzie i się depnie gazu to ciutek zamula zależy na jakim biegu sie jedzie ale jak się rusza z miejsca to idzie jak przecinak :P . Dzisiaj facet w BMW wymiękł ze mną na swiatłach :P

Awatar użytkownika
Ryjek
Posty: 192
Rejestracja: 06 kwie 2013, 19:41
Lokalizacja: PL

Post autor: Ryjek »

Tedi_19 pisze:Dzisiaj facet w BMW wymiękł ze mną na swiatłach
Nie no, wiadomo, że BWM (Będziesz Miał Wydatki) nie równa do Ryjówki :)

Awatar użytkownika
GTA
Posty: 65
Rejestracja: 25 lip 2013, 21:46
Lokalizacja: Silesia

Post autor: GTA »

Churek pisze: niestety wolnossące CVVT ciągnie dopiero od 3000 - do 6500 no i wytwarza wir w baku ......
Tak na prawdę to każdy silnik 16 zaworowy zaczyna ciągnąć dopiero od 3000 tyś.
Co do porównania z Ceed'em miałem się okazję zmierzyć z "nim" na drodze. I powiem tylko tyle że odstawał na przyśpieszeniu dość wyraźnie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”