W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

II przegląd po 2 latach

Koszty użytkowania, ceny.
f0ku5
Administrator
Posty: 1414
Rejestracja: 07 kwie 2013, 18:43
Lokalizacja: Warszawa
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2018 1.4 T-GDi 140 KM

Post autor: f0ku5 »

CicheStudio pisze:
f0ku5 pisze:olej "zly" zalany
Taki zły, jaki był cały czas. :P
Dyskutowalismy o tym kiedys dlugo w innym temacie :P
Mi zalanie oleju takiego jak w instrukcji obnizylo spalanie i widze to golym okiem ;)
Na poczatku wydawalo mi sie tez, ze silnik cichszy, ale to predzej byly moje pobozne zyczenia.

EDIT - zapomnialem o najwazniejszym - krocej zapala na zimnym silniku.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Patrząc na koszt II przeglądu (wypadnie mi gdzieś w lutym) to chyba dziękuję bardzo :cool: se zrobię sam ....

Pomijam fakt, że ASO ściemnia przy połowie czynności ....

Poczytałem sobie wykaz czynności i nie ma tam czegoś czego nie jestem w stanie zrobić, sprawdzić ocenić.

Gwarancja .... i tak wymieniłem olej w AT sam więc chyba pa pa gwarancjo .... ha ha ha
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
shibby86
Posty: 183
Rejestracja: 18 mar 2013, 08:13
Lokalizacja: Bedzin

Post autor: shibby86 »

Churek pisze:Patrząc na koszt II przeglądu (wypadnie mi gdzieś w lutym) to chyba dziękuję bardzo :cool: se zrobię sam ....

Pomijam fakt, że ASO ściemnia przy połowie czynności ....

Poczytałem sobie wykaz czynności i nie ma tam czegoś czego nie jestem w stanie zrobić, sprawdzić ocenić.

Gwarancja .... i tak wymieniłem olej w AT sam więc chyba pa pa gwarancjo .... ha ha ha
II przegladu? Ty II przeglad powinienes zrobic jak miales 30 tys km :) Chyba ze chodzi Ci o drugi taki porzadny a nie ten co byl tylko olej po roku :)

Awatar użytkownika
Tedi_19
Posty: 952
Rejestracja: 27 mar 2013, 12:13
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Tedi_19 »

Albo rok albo 30 tys. Ja mam 2 przegląd pod koniec marca większy wydatek bo i ubezpieczeni i przegląd. ponad 2,5 tys nie moje :P

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

shibby86 pisze:II przegladu? Ty II przeglad powinienes zrobic jak miales 30 tys km :) Chyba ze chodzi Ci o drugi taki porzadny a nie ten co byl tylko olej po roku :)
I przegląd w ASO po 30 kkm
II przegląd w ASO po 60 kkm

wymiany oleju w międzyczasie co 15 kkm we własnym zakresie + wymiany oleju w AT po 50 kkm nie liczę bo robię sam.

A co znaczy: "porządny" ?
- znowu zmierzą tarcze hamulcowe i wpiszą grubość 26 mm, gdzie fabryczna ma 22 mm ?
- obejrzą samochód
- wymienią olej
- oddadzą samochód
- dostanę darmową kawę :cool:

a byłbym zapomniał - wymienią mi filtr przeciwpyłkowy .....

sprawdzą działanie kontrolek - no błagam

No i skasują 120 za godzinę - to ja poproszę tą kasę i przynajmniej będę wiedział że na pewno zrobione .....
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
shibby86
Posty: 183
Rejestracja: 18 mar 2013, 08:13
Lokalizacja: Bedzin

Post autor: shibby86 »

nie wiem czy mowimy o tym samym... pierwszy przeglad to powloka lakiernicza i olej (albo rok albo 30 tys - co pierwsze). Drugi to sprawdzenie 60 punktow serwisowych plus olej i wymiana plynu hamulcowego (albo 2 lata albo 30 tys km). Ale nie kolejne 30 tys tylko pierwsze. Co w praktyce moze oznaczac ze pierwszy przeglad = drugi. I jak sie domyslam tak bylo w twoim przypadku.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Fakt że płyn hamulcowy wymieniali (szczerze powiem nie wiem po co ale niech tam).

A 60 punktów serwisowych ...... wszystko jest wymienione w tej rozpisce, którą się dostaje po przeglądzie ..... żarówki, kontrolki, ręczny, regulacja foteli, ogrzewanie foteli, elektryczne szyby, ogrzewanie szyby, nawiewy ..... kurna - jak ktoś jeździ tyle co ja, to używa tego wszystkiego i wie jak coś mu nie działa więc płacenie za to, że ktoś sprawdzi że działa coś co działa jest trochę bez sensu ... a jak nie działa to i tak do nich przyjadę (raczej sam sobie naprawię bo szkoda mi czasu :) )

Ja wiem, że nie każdemu się chce, nie każdy się zna i nie każdy umi :)

Więc każdy robi jak chce ....

To tylko samochód :cool:
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
shibby86
Posty: 183
Rejestracja: 18 mar 2013, 08:13
Lokalizacja: Bedzin

Post autor: shibby86 »

to raczej chodzi o utrzymanie gwarancji. zalezy ile kto robi kilometrow bo w moim przypadku mnie sie to oplaca bo akurat u mnie mniej wiecej w 2 lata mam 30 tys.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

shibby86 pisze:to raczej chodzi o utrzymanie gwarancji. zalezy ile kto robi kilometrow bo w moim przypadku mnie sie to oplaca bo akurat u mnie mniej wiecej w 2 lata mam 30 tys.
Ja mam doświadczenie z moich poprzednich samochodów, że to się kompletnie nie opłaca .... przy moich przebiegach większość rzeczy straci gwarancję przed czasem ( miliardy wyłączeń z gwarancji w zależności od przebiegu), wolę w razie czego uczciwy znajomy warsztat (może trochę brudny) od wymizianego ściemniajacego ASO.

Najbardziej z tego wszystkiego opłaca się mieć Autocasco :cool:
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
shibby86
Posty: 183
Rejestracja: 18 mar 2013, 08:13
Lokalizacja: Bedzin

Post autor: shibby86 »

zgodze sie z Toba ;-)

loserek
Posty: 88
Rejestracja: 28 mar 2013, 08:45
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: loserek »

Jeśli chodzi o gwarancję i przeglądy to wszystko zależy co kto preferuje. Ja osobiście jeżdżę to ASO choć przy każdym razie zastanawiam się czy na pewno się to opłaca bo znajomy za to samo weźmie 50% co w ASO. Jednak powiem wam co przydarzyło w moim Ceed.
żona mówi, że ma spaloną żarówkę idę wymienić patrzę pod pokrywą zaworów wyciek oleju. To nawet nie jest "pocenie". Jadę do Nadarzyna i pokazuję im swoje obserwację. Przy okazji doszły mnie dziwne dzwięki z okolicy silnika :~ . Wizyta umówiona auto odstawiam i dostaję telefon. Auto musi u nas zostać bo ma pan do wymiany rozrząd.. ż? Jak to przecież tam jest łańcuch :idea: . No wyszło, że wadliwy napinacz i kompletny rozrząd wraz z pompą oleju do wymiany. To ile bym zapłacił jakbym musiał to kupić sam. Koszt ok 3000 zł za same części. Po 3 tygodniach pojechałem na 5 przegląd proszę żeby sprawdzili auto bo gwarancja za 3 tygodnie bedzię kończyć. No i tu się dopatrzyli popielniczka do wymiany(nigdy nie używana, zawsze tam drobne jeździły) rame fotela kierowcy, centralny zamek bo nie zamyka klapy do wymiany. Siłowniki tylnej klapy i kilka drobiazgów też wymienili. Wiec to tylko rzeczy, które zostały wymienione teraz a ile rzeczy po drodze jakbym miał podliczyć.
Sam przegląd 400 zł z lakierem, do tego filtry i olej, który kupuję sam i przywożę to trochę się uzbierało ale filtry i olej i tak się wymienia to nie podliczamy.
Ostatnio zmieniony 30 sty 2014, 22:45 przez loserek, łącznie zmieniany 1 raz.
Konrad

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

No cóż - ryzyk fizyk - zawsze coś się może zdarzyć.

A tak z ciekawości - przy jakich przebiegach ten ceed padł ?
Pozdrawiam
Churek

loserek
Posty: 88
Rejestracja: 28 mar 2013, 08:45
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: loserek »

To co mi wyskoczyło w ceed to jak to się mówi peszek. Cieszę się z gwarancji która to objęła.
Ryzyko jest zawsze i nie wszystko da się przewidzieć. Poza tym to już ostatni diesel bo przy przebiegach jakie te auto pokonuje rocznie jest nie opłacalny I następny będzie w benzynie, w której co może się popsuć?
No i jakbym miał taką smykałkę do mechaniki to pewnie by robił podobnie.
Przebieg teraz to jakies 94 tys nie wiem dokładnie bo od roku żona nim jeździ bo ja zmieniłem pracę i śmigam służbowym. Tylko czasem jeżdżę Ceed'em aby auto przypomniało sobie wyższe obroty i jednocześnie je odmulić ;)
Konrad

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

loserek pisze:Poza tym to już ostatni diesel
Jak jeździł na krótkich dystansach to się mogło zdarzyć ...faktycznie peszek. A pompa do diesla to kasa niestety.
Pozdrawiam
Churek

loserek
Posty: 88
Rejestracja: 28 mar 2013, 08:45
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: loserek »

Churek pisze:
loserek pisze:Poza tym to już ostatni diesel
Jak jeździł na krótkich dystansach to się mogło zdarzyć ...faktycznie peszek. A pompa do diesla to kasa niestety.
No w ciągu tygodnia to za dużo nie robił jakies 40 km ale w weekendy już inna historia. Pewnie takie jeżdżenie mogło się do tego przyczynić.Teraz dziennie 70km robi wiec znacznie więcej Pompa oleju jest zespolona razem z pokrywą rozrządu i koszt to jakieś 1490 zł
Można powiedzieć też że fuks ;)
Konrad

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koszty”