Przesunięty przez: Cichy
2017-12-03, 09:48
Elektryczne ogrzewanie postojowe na zimę.
Autor Wiadomość
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 252600
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1498
Skąd: Huta Partacka
 #1  Wysłany: 2013-10-03, 11:54   Elektryczne ogrzewanie postojowe na zimę.

Nauczony pozytywnym doświadczeniem z zeszłego roku, kiedy to zamontowałem elektryczne ogrzewanie postojowe DEFA do staruszki Pandy, wymyśliłem , że w Kijance tez chcę takie mieć.
Po sprawdzeniu katalogu okazało się, że nie ma problemu, ponieważ DEFA już produkuje grzałę do mojego silnika 1.4.

Nabyłem podobny zestaw jak do Pandy:

- grzałka silnika (podgrzewa olej w misce olejowej) DEFA413839

- zestaw do ogrzewania kabiny DEFA470050

Taka kombinacja zawiera wszystko co potrzeba włącznie z elementami montażowymi.

Z racji, że miałem już trochę doświadczeń z montażu tego systemu w Pandzie, zabrałem się ostro do roboty i …. ostatecznie okazało się że w Kijance robota jest dużo prostsza.

Szybki wjazd na podjazdy, „wczołg” pod samochód i na pierwszy ogień poszła grzała silnika.
Instrukcje do całego systemu są bardzo dokładne i przejrzyste więc to jest naprawdę prosta sprawa.

Wykręca się jedną śrubę mocującą łapę silnika, grzałkę smaruje klejem (oczywiście powierzchnie styku odtłuszczamy), przykłada do miski olejowej i przyciska płaskownikiem wkręcając śrubę dołączoną do zestawu – pozamiatane.

Jedyny problem to to że w ramach „oszczędności” śruba 10mm ma łeb na klucz 14 (….jego mać) i nie ma tam podejścia na nasadkę. Dobrze że w zbiorach miałem płaską 14-stkę i śruba była w miarę nowa to puściło. Zamiennik z zestawu już normalnie pod klucz 17 – jak człowiek ha ha ha

Do ogrzewania wnętrza służy taka malutka „FARELKA” 1 350W i największy problem to przebić się przez przegrodę czołową. Musiałem trochę wypruć tapicerkę i wywiercić otwór 20mm zgodnie z instrukcją. Samą nagrzewnicę zamontowałem na klapie schowka, bo okazało się że to jedyne bezpieczne (zgodnie z instrukcją) miejsce. Na lato można ją zdjąć, zostanie tylko zaczep.

Na koniec zostało zrobić otwór 24 mm w zderzaku i zamontować gniazdo zasilające. Żeby to zrobić w Pandzie musiałem zdejmować nadkole i rozbierać pół samochodu. Tutaj wszystko w parę minut bez problemu.

Ostatnia czynność to połączyć wszystko i poupinać kable za pomocą opasek – popularnych tryty tek.

W związku z tym że przewód od grzałki idzie dość blisko katalizatora i trochę tam ciepło, owinąłem go samoprzylepną folią aluminiową do izolacji kominków
W związku z tym że mam 2 samochody z tym systemem, parę dni temu wykonałem sobie gniazdo zasilające, w którym każda połówka jest sterowana z domu oddzielnym zegarem.

Niestety jedynym dystrybutorem DEFY jest Intercars i tam można część rzeczy znaleźć.

Ostatnio zrobili promocję i w sumie zestaw do Kija wyszedł sporo taniej niż do Pandy. Pomijam to że grzałkę silnika do Pandy musiałem ściągać z Estonii.

Mam nadzieję, że komuś się ta informacja przyda – zawsze mogę pomóc w sprawach technicznych a i w montażu jeśli ktoś chce i przyjedzie ze swoimi gratami do mnie.

W polskich warunkach, system nadaje się tylko dla właścicieli domków lub osiedli strzeżonych, bo normalnie pod blokiem to zaraz kabel zapier….. i koniec udogodnienia ..

Skrobaniu szyb z rana mówimy stanowcze nie !!!!

Jutro próba numer jeden - ma być przymrozek ;D

Standardowo - zdjęcia oglądamy od końca :lol: :D
--------------------
Pozdrawiam
Churek
Ostatnio zmieniony przez Cichy 2017-12-03, 09:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 J23 


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 MT
Kolor: Biały
Pakiety: AC
Tapicerka: Black
Typ nadwozia: HB 3
Inne auto / jakie?: Kia Optima JF 2.0 CVVL/Getz 1.3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 161
Skąd: Kielce
 #2  Wysłany: 2013-10-03, 13:11   

Hm, nie prościej garaż/wiate ?:>. A tak na serio, to całkiem fajne, a jak było w Pandzie - faktycznie cieplej? Bo z tego co wiem nawet fabryczne webasta nie czynią cudów, no ale wiadomo, na pewno jest cieplej niż w aucie bez :).

Ja miałem kiedyś pomysł założyć do Getza zestaw grzałek nurnikowych od Laguny (podgrzewacz płynu chłodniczego), ale pomysł legł po tym jak uświadomiłem sobie, że jednak zbyt dużo cięcia przewodów gumowych - potem zawsze się leje z takich przeróbek. Poza tym alternator w Getzie ma 90A - teoretycznie dużo, nawet bardzo dużo - ale jedna taka świeca pobiera 25A-30A. Nie chciałem obciążać silnika jak był zimny, a plan był dosć zaawansowany - kupiłem grzałki, sterowanie, do tego czujnik temperatury który odłączałby to przy 60*C... . Koniec końców był jeszcze problem z upchaniem tego do komory silnika (w sensie, nałożenie na wężę). A teraz mam garaż i mam gdzieś ^_^ - może nie grzany, ale poniżej zera nie schodzi.

Szkoda jeszcze, że to nie Szwecja i przy miejscach parkingowych nie ma podłączeń pod 230V.

No i to miejsce gdzie przewierciłeś - radzę Ci jakoś to zabezpieczyć, nawet smarem czy innym świństwem - tylko nie silikonem.
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 252600
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1498
Skąd: Huta Partacka
 #3  Wysłany: 2013-10-03, 16:17   

J23 napisał/a:
Hm, nie prościej garaż/wiate ?
- to taniej wyszło mimo wszystko :D

J23 napisał/a:
Szkoda jeszcze, że to nie Szwecja i przy miejscach parkingowych nie ma podłączeń pod 230V.


No cóż - ale pod chałupą zawsze rano nie skrobiesz :D

Założyłem dla tego, że w Pandzie się bardzo sprawdziło. Szczególnie jeśli chodzi o rozruch silnika w niskich temperaturach - jednak Panda do diesel ... z niemałym przebiegiem :)

J23 napisał/a:
No i to miejsce gdzie przewierciłeś - radzę Ci jakoś to zabezpieczyć, nawet smarem czy innym świństwem - tylko nie silikonem.


Jak przeczytasz podpis pod zdjęciem to zobaczysz że tam jest napisane: CYNK W SPRAY'U ;-) :cool: :-)
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 J23 


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 MT
Kolor: Biały
Pakiety: AC
Tapicerka: Black
Typ nadwozia: HB 3
Inne auto / jakie?: Kia Optima JF 2.0 CVVL/Getz 1.3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 161
Skąd: Kielce
 #4  Wysłany: 2013-10-03, 17:08   

Hm, faktycznie, przeoczyłem :P .

Czekamy na opis wrażeń z porannego rozruchu.

Jeszcze mała dygresja, grzałki powietrza mają Soule i Cee'dy diesle. Nazywa się to PTC, i jest działa to na takiej samej zasadzie jak w Renault - jest to po prostu farelka o mocy 1000 albo 1800W (mówię o Renault) wpuszczona w kanał z powietrzem. Do tego diesle Renault mają zestaw grzałek nurnikowych, co daje ok 1200W (300W na świece). Oczywiście nie są to rzeczy które działają na postoju, działa to już po uruchomieniu i zależne jest od wielu czynników.
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 252600
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1498
Skąd: Huta Partacka
 #5  Wysłany: 2013-10-03, 19:49   

J23 napisał/a:
Czekamy na opis wrażeń z porannego rozruchu.


Sam jestem ciekaw o ile szybciej silnik złapie temperaturę.
Bo co do wnętrza to satysfakcja gwarantowana - szyby czyste i suche :D
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 greey 


Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4
Przebieg: 30000
Kolor: Grafitowy
Pakiety: Stylistyczny, czujniki tył
Tapicerka: black
Typ nadwozia: hatchback 5d
Wiek: 29
Dołączyła: 17 Mar 2013
Posty: 365
Skąd: NDM
 #6  Wysłany: 2013-10-03, 21:00   

Churek - jesteś hardkorem :D
--------------------

 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 252600
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1498
Skąd: Huta Partacka
 #7  Wysłany: 2013-10-03, 21:12   

greey napisał/a:
Churek - jesteś hardkorem


Hardrockiem ;) :D :D

Tak informacyjnie - już jest minus 1.3 stopnia .... co będzie rano ? Strach się bać :D
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 Cichy 
Administrator
Piotrek


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 109KM
Przebieg: 58000
Kolor: Biały
Pakiety: Klima + alarm + czujniki cofania
Tapicerka: Ciemna
Typ nadwozia: Hatchback 5 d.
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1411
Skąd: Podlaskie
 #8  Wysłany: 2013-10-06, 12:52   

No brawo panie Słodowy. :-) I jak, zadowolony z działania?
--------------------
www.facebook.com/Rio3Polska
http://kia-rio-jpa.blogspot.com
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 252600
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1498
Skąd: Huta Partacka
 #9  Wysłany: 2013-10-06, 13:42   

CicheStudio napisał/a:
I jak, zadowolony z działania?


Oczywiście :) Następnego ranka po montażu było rano - 5.5 stopnia, lód na szybach a ja tylko odpiąłem kabelek, wsiadłem i pojechałem :)
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 Ryjek 


Informacje
Wyposażenie: L, automat, LPG
Silnik: 1,4
Przebieg: 30500
Kolor: Wendy Brown
Typ nadwozia: 5 d
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 192
Skąd: PL
 #10  Wysłany: 2013-10-11, 14:24   

Churek, świetna robota i super zdjęcia!
Podaj proszę informację, na ile takie grzanie zapodajesz przed startem porannym i jaki pobór mocy ma ten wynalazek?
Pozdro!
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 252600
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1498
Skąd: Huta Partacka
 #11  Wysłany: 2013-10-11, 19:53   

Ryjek napisał/a:
na ile takie grzanie zapodajesz przed startem porannym


Wiesz co mam doświadczenia z Pandą - 1.5 godziny przy minus 15 - ale do diesel.

Z Kijem trzeba będzie poeksperymentować, ale ok. 1:00 - 1:20 godziny i to nie z powodu konieczności rozgrzania silnika, ale głównie żeby wnętrze się nagrzało i z szyb lód zszedł :)

Na razie miałem włączone na pół godziny przy -6 stopniach i było trochę krótko, bo został mały pasek lodu na przedniej szybie.


Co do mocy - jak się wszystko odpali to wychodzi 1650W ale:
- można włączyć tylko grzałkę silnika 300W (nagrzewnica wnętrza ma pstyrczek do wyłączania)
- teoretycznie nagrzewnica wnętrza sama reguluje sobie moc w miarę nagrzewania wnętrza i pobór spada z 1350 do 1100 W

Na Pandę nie zbankrutowałem w zeszłym roku :D więc myślę że bedzie dobrze.
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 25