W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Elektryczne ogrzewanie postojowe na zimę.

Zrób to sam!
Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Elektryczne ogrzewanie postojowe na zimę.

Post autor: Churek »

Nauczony pozytywnym doświadczeniem z zeszłego roku, kiedy to zamontowałem elektryczne ogrzewanie postojowe DEFA do staruszki Pandy, wymyśliłem , że w Kijance tez chcę takie mieć.
Po sprawdzeniu katalogu okazało się, że nie ma problemu, ponieważ DEFA już produkuje grzałę do mojego silnika 1.4.

Nabyłem podobny zestaw jak do Pandy:

- grzałka silnika (podgrzewa olej w misce olejowej) DEFA413839

- zestaw do ogrzewania kabiny DEFA470050

Taka kombinacja zawiera wszystko co potrzeba włącznie z elementami montażowymi.

Z racji, że miałem już trochę doświadczeń z montażu tego systemu w Pandzie, zabrałem się ostro do roboty i …. ostatecznie okazało się że w Kijance robota jest dużo prostsza.

Szybki wjazd na podjazdy, „wczołg” pod samochód i na pierwszy ogień poszła grzała silnika.
Instrukcje do całego systemu są bardzo dokładne i przejrzyste więc to jest naprawdę prosta sprawa.

Wykręca się jedną śrubę mocującą łapę silnika, grzałkę smaruje klejem (oczywiście powierzchnie styku odtłuszczamy), przykłada do miski olejowej i przyciska płaskownikiem wkręcając śrubę dołączoną do zestawu – pozamiatane.

Jedyny problem to to że w ramach „oszczędności” śruba 10mm ma łeb na klucz 14 (….jego mać) i nie ma tam podejścia na nasadkę. Dobrze że w zbiorach miałem płaską 14-stkę i śruba była w miarę nowa to puściło. Zamiennik z zestawu już normalnie pod klucz 17 – jak człowiek ha ha ha

Do ogrzewania wnętrza służy taka malutka „FARELKA” 1 350W i największy problem to przebić się przez przegrodę czołową. Musiałem trochę wypruć tapicerkę i wywiercić otwór 20mm zgodnie z instrukcją. Samą nagrzewnicę zamontowałem na klapie schowka, bo okazało się że to jedyne bezpieczne (zgodnie z instrukcją) miejsce. Na lato można ją zdjąć, zostanie tylko zaczep.

Na koniec zostało zrobić otwór 24 mm w zderzaku i zamontować gniazdo zasilające. Żeby to zrobić w Pandzie musiałem zdejmować nadkole i rozbierać pół samochodu. Tutaj wszystko w parę minut bez problemu.

Ostatnia czynność to połączyć wszystko i poupinać kable za pomocą opasek – popularnych tryty tek.

W związku z tym że przewód od grzałki idzie dość blisko katalizatora i trochę tam ciepło, owinąłem go samoprzylepną folią aluminiową do izolacji kominków
W związku z tym że mam 2 samochody z tym systemem, parę dni temu wykonałem sobie gniazdo zasilające, w którym każda połówka jest sterowana z domu oddzielnym zegarem.

Niestety jedynym dystrybutorem DEFY jest Intercars i tam można część rzeczy znaleźć.

Ostatnio zrobili promocję i w sumie zestaw do Kija wyszedł sporo taniej niż do Pandy. Pomijam to że grzałkę silnika do Pandy musiałem ściągać z Estonii.

Mam nadzieję, że komuś się ta informacja przyda – zawsze mogę pomóc w sprawach technicznych a i w montażu jeśli ktoś chce i przyjedzie ze swoimi gratami do mnie.

W polskich warunkach, system nadaje się tylko dla właścicieli domków lub osiedli strzeżonych, bo normalnie pod blokiem to zaraz kabel zapier….. i koniec udogodnienia ..

Skrobaniu szyb z rana mówimy stanowcze nie !!!!

Jutro próba numer jeden - ma być przymrozek ;D

Standardowo - zdjęcia oglądamy od końca :lol: :D
Załączniki
Zestaw DEFA w oryginalnych opakowaniach
Zestaw DEFA w oryginalnych opakowaniach
zawartość część pierwsza
zawartość część pierwsza
zawartość część druga
zawartość część druga
kawałek instrukcji montażu
kawałek instrukcji montażu
lekko wypruty środek
lekko wypruty środek
otwór w przegrodzie od środka
otwór w przegrodzie od środka
ten sam otwór od zewnątrz zabezpieczony cynkiem w sprayu
ten sam otwór od zewnątrz zabezpieczony cynkiem w sprayu
miejsce na grzałkę + śruba do wykręcenia (14-stka wrrrr...)
miejsce na grzałkę + śruba do wykręcenia (14-stka wrrrr...)
tu już wykręcona
tu już wykręcona
smark kleju na grzałkę
smark kleju na grzałkę
i dokręcamy aż pójdzie sos :)
i dokręcamy aż pójdzie sos :)
podłączone i powiązane przewody
podłączone i powiązane przewody
otwór w zderzaku
otwór w zderzaku
a tu już z gniazdkiem
a tu już z gniazdkiem
gniazdko wygląda tak
gniazdko wygląda tak
z podłączonym zasilaniem
z podłączonym zasilaniem
porządki pod maską - takie sobie  ha ha ha
porządki pod maską - takie sobie ha ha ha
uchwyt do nagrzewnicy
uchwyt do nagrzewnicy
i sama nagrzewnica
i sama nagrzewnica
KIA na stanowisku grzewczym
KIA na stanowisku grzewczym
I mega skomplikowane centrum sterowania ha ha ha ha
I mega skomplikowane centrum sterowania ha ha ha ha
DSC08431.JPG (51.81 KiB) Przejrzano 1991 razy
Ostatnio zmieniony 03 gru 2017, 09:48 przez Churek, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
J23
Posty: 161
Rejestracja: 22 maja 2013, 21:11
Lokalizacja: Kielce

Post autor: J23 »

Hm, nie prościej garaż/wiate ?:>. A tak na serio, to całkiem fajne, a jak było w Pandzie - faktycznie cieplej? Bo z tego co wiem nawet fabryczne webasta nie czynią cudów, no ale wiadomo, na pewno jest cieplej niż w aucie bez :).

Ja miałem kiedyś pomysł założyć do Getza zestaw grzałek nurnikowych od Laguny (podgrzewacz płynu chłodniczego), ale pomysł legł po tym jak uświadomiłem sobie, że jednak zbyt dużo cięcia przewodów gumowych - potem zawsze się leje z takich przeróbek. Poza tym alternator w Getzie ma 90A - teoretycznie dużo, nawet bardzo dużo - ale jedna taka świeca pobiera 25A-30A. Nie chciałem obciążać silnika jak był zimny, a plan był dosć zaawansowany - kupiłem grzałki, sterowanie, do tego czujnik temperatury który odłączałby to przy 60*C... . Koniec końców był jeszcze problem z upchaniem tego do komory silnika (w sensie, nałożenie na wężę). A teraz mam garaż i mam gdzieś ^_^ - może nie grzany, ale poniżej zera nie schodzi.

Szkoda jeszcze, że to nie Szwecja i przy miejscach parkingowych nie ma podłączeń pod 230V.

No i to miejsce gdzie przewierciłeś - radzę Ci jakoś to zabezpieczyć, nawet smarem czy innym świństwem - tylko nie silikonem.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

J23 pisze:Hm, nie prościej garaż/wiate ?
- to taniej wyszło mimo wszystko :D
J23 pisze:Szkoda jeszcze, że to nie Szwecja i przy miejscach parkingowych nie ma podłączeń pod 230V.
No cóż - ale pod chałupą zawsze rano nie skrobiesz :D

Założyłem dla tego, że w Pandzie się bardzo sprawdziło. Szczególnie jeśli chodzi o rozruch silnika w niskich temperaturach - jednak Panda do diesel ... z niemałym przebiegiem :)
J23 pisze:No i to miejsce gdzie przewierciłeś - radzę Ci jakoś to zabezpieczyć, nawet smarem czy innym świństwem - tylko nie silikonem.
Jak przeczytasz podpis pod zdjęciem to zobaczysz że tam jest napisane: CYNK W SPRAY'U ;-) :cool: :-)
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
J23
Posty: 161
Rejestracja: 22 maja 2013, 21:11
Lokalizacja: Kielce

Post autor: J23 »

Hm, faktycznie, przeoczyłem :P .

Czekamy na opis wrażeń z porannego rozruchu.

Jeszcze mała dygresja, grzałki powietrza mają Soule i Cee'dy diesle. Nazywa się to PTC, i jest działa to na takiej samej zasadzie jak w Renault - jest to po prostu farelka o mocy 1000 albo 1800W (mówię o Renault) wpuszczona w kanał z powietrzem. Do tego diesle Renault mają zestaw grzałek nurnikowych, co daje ok 1200W (300W na świece). Oczywiście nie są to rzeczy które działają na postoju, działa to już po uruchomieniu i zależne jest od wielu czynników.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

J23 pisze:Czekamy na opis wrażeń z porannego rozruchu.
Sam jestem ciekaw o ile szybciej silnik złapie temperaturę.
Bo co do wnętrza to satysfakcja gwarantowana - szyby czyste i suche :D
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
greey
Posty: 365
Rejestracja: 17 mar 2013, 20:17
Lokalizacja: NDM

Post autor: greey »

Churek - jesteś hardkorem :D

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

greey pisze:Churek - jesteś hardkorem
Hardrockiem ;) :D :D

Tak informacyjnie - już jest minus 1.3 stopnia .... co będzie rano ? Strach się bać :D
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
Cichy
VIP
Posty: 1414
Rejestracja: 17 mar 2013, 10:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Cichy »

No brawo panie Słodowy. :-) I jak, zadowolony z działania?

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

CicheStudio pisze:I jak, zadowolony z działania?
Oczywiście :) Następnego ranka po montażu było rano - 5.5 stopnia, lód na szybach a ja tylko odpiąłem kabelek, wsiadłem i pojechałem :)
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
Ryjek
Posty: 192
Rejestracja: 06 kwie 2013, 19:41
Lokalizacja: PL

Post autor: Ryjek »

Churek, świetna robota i super zdjęcia!
Podaj proszę informację, na ile takie grzanie zapodajesz przed startem porannym i jaki pobór mocy ma ten wynalazek?
Pozdro!

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Ryjek pisze:na ile takie grzanie zapodajesz przed startem porannym
Wiesz co mam doświadczenia z Pandą - 1.5 godziny przy minus 15 - ale do diesel.

Z Kijem trzeba będzie poeksperymentować, ale ok. 1:00 - 1:20 godziny i to nie z powodu konieczności rozgrzania silnika, ale głównie żeby wnętrze się nagrzało i z szyb lód zszedł :)

Na razie miałem włączone na pół godziny przy -6 stopniach i było trochę krótko, bo został mały pasek lodu na przedniej szybie.


Co do mocy - jak się wszystko odpali to wychodzi 1650W ale:
- można włączyć tylko grzałkę silnika 300W (nagrzewnica wnętrza ma pstyrczek do wyłączania)
- teoretycznie nagrzewnica wnętrza sama reguluje sobie moc w miarę nagrzewania wnętrza i pobór spada z 1350 do 1100 W

Na Pandę nie zbankrutowałem w zeszłym roku :D więc myślę że bedzie dobrze.
Pozdrawiam
Churek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Manuale”