W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Jaki olej i co ile?

Awatar użytkownika
jachnyc
Posty: 460
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:30
Lokalizacja: Lubin

Post autor: jachnyc »

Jacek

Awatar użytkownika
Tomek44
Posty: 32
Rejestracja: 26 gru 2014, 00:31
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek44 »

Ari93 pisze:Trochę mi się praca zmieniła przez co wyszło na to że tygodniowo robię jakieś 700km, nawet nie zauważyłem kiedy minęło 14k km od poprzedniej wymiany oleju w związku z czym... Lotos Shyntetic 5W30 A5/B5 się nada? Czy lepiej dołożyć do wspomnianego w poprzednim poście Castrola? Nie jest to auto rajdowe także nie ma co przepłacać za oleje (ale broń Boże od wynalazków innych niż 5W30 A5/B5) ale często jestem zmuszony przy wyprzedzaniu kręcić w okolice 6k rpm żeby przy jakiejś sensownej dynamice wykonać manewr. Obecny przebieg niecałe 63k km. Lotos będzie ok? :D
Lotos o którym piszesz nie nadaje się do silników diesla z filtrem DPF/FAP ani benzynowych z filtrem GPF. To oznacza, że jako jeden z ostatnich "starych i dobrych" olei nie został wyjałowiony z dodatków uszlachetniających.

Pierwsza moja RIO 1.4 2014 na tym lotosie zrobiła ponad 250 tysięcy km i silnik do tej pory pracuje znakomicie. Wymieniałem go co 12 tysięcy km. Przy cenie ok. 70 zł za 4 litry plus filtr za ok. 30 zł drogo nie jest. Co osiem wymian z tego co zostało ze 4 litrów zbierało mi się na jedną wymianę gratis

Ze względu na napinacz łańcucha rozrządu pilnuję żeby stan oleju był przy maksymalnej granicy na bagnecie. Po 250 tysiącach km silnik nie bierze grama oleju, łańcuch jest cichy a zawory nietykane.

Wszyscy tu piszą o cudownych olejach różnych marek, niekiedy w kosmicznych cenach, z których większość i tak rozlewana jest w Polsce na polski rynek.
Nikt nie pisze że równie ważny co olej jest filtr oleju. Ja stosuję filtr oleju MANN, Filtron (czyli też MANN) lub oryginalny (czyli też MANN tyle że z Korei). Tylko te na 30.ooo km chociaż po 12.ooo wymieniam filtr razem z olejem.


W aktualnej kijance też jeżdżę i będę jeździł na Lotosie z filtrami Filtrona. Tak jak inne moje auta.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Tomek44 pisze: Wymieniałem go co 12 tysięcy km
Tomek44 pisze:Ze względu na napinacz łańcucha rozrządu pilnuję żeby stan oleju był przy maksymalnej granicy na bagnecie. Po 250 tysiącach km silnik nie bierze grama oleju, łańcuch jest cichy a zawory nietykane.
I to jest to - najważniejsze wymieniać regularnie i utrzymywać poziom.

Ja wprawdzie zmieniłem jakiś czas temu na MOTULA 5W30 ale wymieniam co 15 000 (+ wszystkie filtry) i na razie mogę tylko potwierdzić powyższe 222 000 km i ...... nic :)
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 392
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Ari93 »

Ten Amsoil troszku drogi... ;D
Dzięki za odpowiedzi, poprzedni zmieniłem po 13k km, ten też chciałem podobnie ale pierwszy raz w życiu zmieniam olej częściej niż po roku do tego te przebiegi od 2 miesięcy całkiem spore i niespodziewanie zrobiło się prawie 15k ;)
Olej poziom jak najbardziej trzyma, trochę płyn chłodniczy mnie niepokoi bo rok temu dolewałem do fulla bo było minimum i znowu jest minimum... A może to jest normalne że gdzieś tam powolutku odparowuje?

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Ari93 pisze: trochę płyn chłodniczy mnie niepokoi bo rok temu dolewałem do fulla bo było minimum i znowu jest minimum
Przez rok to może odparować, powinno się sprawdzać co 500 km (wg instrukcji). No i gorąc wściekły ostatnio, więc warto zaglądać.
Pozdrawiam
Churek

Pawello1988
Posty: 1
Rejestracja: 09 paź 2018, 16:33
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Pawello1988 »

Witam. Posiadam Kia Rio z 2013r, 1.2. mam pytanie odnośnie oleju. Wiem ze rekomendowany to 5w30 acea a3. Czy moge zalac inny 5w30 np. a3/b4? Jaki olej polecacie? Dzieki za odpowiedź

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Ja mam ten sam silnik w Picanto żony i już jest wymienione na Motula 5W30 tak jak od paru lat w Rio - grunt to regularna wymiana, niezgodna z poglądami serwisu ..... będę powtarzał jak mantrę :)
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
Tomek44
Posty: 32
Rejestracja: 26 gru 2014, 00:31
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek44 »

Pawello1988 pisze:Witam. Posiadam Kia Rio z 2013r, 1.2. mam pytanie odnośnie oleju. Wiem ze rekomendowany to 5w30 acea a3. Czy moge zalac inny 5w30 np. a3/b4? Jaki olej polecacie? Dzieki za odpowiedź
Norma ACEA A przeznaczona jest dla silników benzynowych B dla diesla. Jak masz silnik benzynowy to patrzysz na normę A. B Cię nie interesuje.

Niektóre oleje mają tylko normę A, niektóre tylko B, większość A/B.

Zalecany jest 5w30 A3? To kup olej 5w30 który ma na opakowaniu oznaczenie A3/cośtam. Producent dowolny.


A poza tym - słuchaj Churka! :-)
Ostatnio zmieniony 09 paź 2018, 20:24 przez Tomek44, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Tomek44 pisze:A poza tym - słuchaj Churka!
He he he :-) Dzięki :D
Pozdrawiam
Churek

adamr1984
Posty: 37
Rejestracja: 24 sie 2018, 20:06
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: adamr1984 »

Tak wygląda filtr po wymianie oleju "made in adamr1984". Klucz pazurkowy za chiny tam wszedł i musiałem użyć pręta i młotka :-) Zastanawiam się nad kupnem kompletu nasadek jak mam się tak męczyć za każdym razem. Ta chyba tam wejdzie?
Obrazek

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

adamr1984 pisze:Klucz pazurkowy za chiny tam wszedł
No niestety - tam jest dość ciasno między filtrem a miską i trzeba uważać - odkręcać po kawałeczku :)
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
kubeusz77
VIP
Posty: 535
Rejestracja: 16 kwie 2016, 05:48
Lokalizacja: Łódź
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White

Post autor: kubeusz77 »

Witam
Odgrzewam temat olejowy . Natknąłem się na taki olej Lotosa-nowość.
http://lotosoil.pl/pl/home/produkty/sam ... show,12276

Ktoś już kupił,zalał tym swoje autko?

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 392
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Ari93 »

Nowość? Ja leje ten olej od chyba 4 czy już 5 wymian z tej aukcji https://allegro.pl/oferta/lotos-synthet ... 6913151994
I cóż... no działa. Pewnie, jest wiele lepszych olejów typu Motul ale podobno jest masa podróbek... Kia ma w instrukcji 5w30 ACEA A5/B5, opisywany Lotos uzyskał wymaganą specyfikacje ACEA więc czego chcieć więcej? Ostatnio po przejechaniu bariery 100tys km stwierdziłem że olej będę częściej zmieniał przy ok 10-11k km a nie jak dotychczas ok 14-15k km. Gazu nie oszczędzam ale też nie jeżdżę w motorsporcie także imo nie ma co przepłacać często nawet trzykrotnie. Nigdy nie widziałem zużytego oleju ale mechanik mówi że wszystko w najlepszym porządku z olejem, absolutnie żadnego ubytku ostatnio przy zmianie oleju po 15tys km też nie było, tak jak zalali na 2/3 bagnetu to tyle było przed wymianą.

Awatar użytkownika
kubeusz77
VIP
Posty: 535
Rejestracja: 16 kwie 2016, 05:48
Lokalizacja: Łódź
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White

Post autor: kubeusz77 »

Dzięki za odpowiedź. Napisałem "nowość" bo tak jest podane na stronie internetowej Lotosu.
Ale Twoje podejście do tematu jest jak najbardziej słuszne.
Pozdrawiam

CuoreRosso
Posty: 4
Rejestracja: 10 lis 2019, 20:30
Lokalizacja: Łódź

Post autor: CuoreRosso »

Jeden z użytkowników tego forum (kilka wpisów powyzej) zrobił na tym oleju od Lotosa 250 tyś. km i silnik zdrowiutki. Grunt to wymiana <15 tyś km. No i bez bezmyślnego pałowania motoru. Oleje premium w pełni syntetyczne (Amsoil, Liqui Moly , Penrite etc.) za kwoty rzędu 250 zł za 4 litry to przerost formy nad treścią w naszym przypadku. Nie mamy turbo hiper wysilonych silników (hooorayy).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Użytkowanie, przeglądy, ASO”