W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Automatyczna skrzynia biegów.

Zrób to sam!
Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Automatyczna skrzynia biegów.

Post autor: Churek »

Taka uwaga informacja dla posiadaczy Ryjówek w wersji 1.4 AT - olejcie tych gamoni z serwisu bo wykończycie sobie skrzynię zanim się zorientujecie (Magdy to nie dotyczy ;) za małe przebiegi :D )

Wg papierków serwisowych, pierwsza kontrola serwisu jest przewidziana po 90 kkm ..... taaaa
Prasa branżowa i wszystkie serwisy specjalistyczne zalecają wymianę oleju w AT co 30 - 50 kkm

No i teraz najlepsze - zajrzałem dzisiaj sprawdzić stan oleju w skrzyni i okazuje się że trochę ściemniał - znaczy do wymiany !!!!

To co udało mi się wydębić od ASO to numer katalogowy filtra oleju do AT i jest to: 4632123001

Filtr kosztuje 55 złotych ( w serwisie 130 ... ) + 7 litrów oleju po 25 - 30 PLN czyli za 270 zeta można mieć święty spokój.

Oleje, które "zaleca" książka serwisowa są nie do kupienia w Polsce, ale jest masa zamienników spełniających a nawet przewyższających wymagania KIA.

Czekam jeszcze tylko na informację o uszczelce miski olejowej, zamawiam i wymian wkrótce.

Z tego co mi się udało ustalić ta skrzynia to model produkowany przez Mitsubishi - wierzę że to twarda sztuka.
Ostatnio zmieniony 17 lis 2013, 20:17 przez Churek, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
J23
Posty: 161
Rejestracja: 22 maja 2013, 21:11
Lokalizacja: Kielce

Post autor: J23 »

Zgadzam się z Tobą, ale nie wiem gdzie wyczytałeś, że te skrzynie produkuje Mitsubishi - tutaj jest link z opisem rodzin skrzyń Hyundai'a http://www.transakpp.ru/232/main/mitsubishi/a6lf-mf.html - te w Rio to A6GF1. Może w Mitsubishi występowała, kiedyś Hyundai brał technologię od M, teraz się "trochę" zmieniło ;] - ew. jest to wspólny wyrób. Co do jakości bym się nie obawiał - to w końcu Hyundai ;). A żeby nie wyjść na fanboya, to mamy z ojcem znajomego mechanika który naprawia skrzynie automatyczne - ogólnie jak sam stwierdził nie widuje często Hyundai'i u siebie, a przerób ma dobry.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Dzięki J23 :) Produkowany - miałem na myśli kiedyś czyli projekt jest Mitasubiszi (jak mawiają niektórzy :D ).

No i prawda jest taka jak widać że najwięcej informacji i dostępnych części jest na rosyjskich i ukraińskich stronach .....
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
J23
Posty: 161
Rejestracja: 22 maja 2013, 21:11
Lokalizacja: Kielce

Post autor: J23 »

Hm, nie będę się sprzeczał, ale szukałem trochę na necie i nie ma jednoznacznej odpowiedzi czyj to wymysł - nawet patrząc na poprzednią A5GF1 również nie mogę powiedzieć czy H czy M :> - nie zmienia to faktu, że najważniejsze by auto jechało, kto zrobił już mniej.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Ja też się nie sprzeczam bo nie ma o co :) najważniejsze że konstrukcja sprawdzona i jak widać raczej niezawodna. Pod warunkiem dbania o urządzenie :)
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
Ryjek
Posty: 192
Rejestracja: 06 kwie 2013, 19:41
Lokalizacja: PL

Post autor: Ryjek »

Churek pisze:No i teraz najlepsze - zajrzałem dzisiaj sprawdzić stan oleju w skrzyni i okazuje się że trochę ściemniał - znaczy do wymiany !!!!
Churek, w instrukcji podali informację, że ciemnienie wraz z przebiegiem jest procesem naturalnym.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Ryjek pisze:Churek napisał/a:
No i teraz najlepsze - zajrzałem dzisiaj sprawdzić stan oleju w skrzyni i okazuje się że trochę ściemniał - znaczy do wymiany !!!!


Churek, w instrukcji podali informację, że ciemnienie wraz z przebiegiem jest procesem naturalnym.
Ja to wszystko rozumiem, ale nawet BMW Motorsport zaleca wymianę co 30 000 mil :) mimo że serwis mówi co innego. Rozmawiałem tez z kolegą, który ma dużo doświadczeń z AT i mówi to samo ....


Z resztą - olej spuszczony (4 litry zleciały) filtr też, uszczelka na klej miedziany założona - wszystko schnie.

Za 2-3 godziny zalewam i odpalam.

W środku na magnesach było trochę opiłków ....
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
Ryjek
Posty: 192
Rejestracja: 06 kwie 2013, 19:41
Lokalizacja: PL

Post autor: Ryjek »

Dobrze robisz z wcześniejszą wymianą. Podobnie sprawa ma się z olejem silnikowym. KIA zaleca wymianę co 20000km, a po 10000km olej już jest czarno-zupowaty, więc wymiana co 15000km byłaby zdecydowanie lepsza.
Zeszło Ci 4 litry ze skrzyni. Mi wydawało się, że wchodzi więcej, więc może nie wszystko zlałeś?

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Wchodzi 6.8 litra ale nie wszystko spływa. Teraz 2-3 tyś km i druga zlewka bez wymiany filtra. Tak mi poradził kolega który ma 310 000 km przebiegu w swojej Maździe z automatem.
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

No dobra, zadanie wykonane.
Próbna jazda zrobiona.
Nie wiem czy to siła sugestii, ale jakby płynniej zmienia biegi :)

Wlane 3.5 litra nowego oleju Mobil Dextron (kolor zdecydowanie się poprawił :D ), uszczelka na klej miedziany zamontowana, nowy filtr w miejscu.

Teraz 2 - 3 tysiące i tak jak pisałem - spust + dolewka bez wymiany filtra i kolejne 50 kkm przed nami :)
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Drugi "zlew" i uzupełnienie zrobione. Teraz kolejne przy 80 - 90 kkm.
Pozdrawiam
Churek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Manuale”