Przesunięty przez: JustynA
2014-03-03, 19:07
Czyszczenie wentylatora dmuchawy.
Autor Wiadomość
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #1  Wysłany: 2014-01-07, 22:23   Czyszczenie wentylatora dmuchawy.

Czy jest na tym forum jakiś cwaniak, któremu udało się wymontować wentylator dmuchawy?
Problem mam bo mi już piszczy niemiłosiernie, chciałem wyciągnąć i wysmarować. To samo przerabiałem w Pandzie i pomogło ale tutaj dojście jest koszmarne ;-(
Ostatnio zmieniony przez Cichy 2017-11-13, 18:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 Cichy 
Administrator
Piotrek


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 109KM
Przebieg: 58000
Kolor: Biały
Pakiety: Klima + alarm + czujniki cofania
Tapicerka: Ciemna
Typ nadwozia: Hatchback 5 d.
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1411
Skąd: Podlaskie
 #2  Wysłany: 2014-01-08, 09:40   

A ASO?
--------------------
www.facebook.com/Rio3Polska
http://kia-rio-jpa.blogspot.com
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 250900
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1495
Skąd: Huta Partacka
 #3  Wysłany: 2014-01-08, 10:28   

Nie wyciągałem, ale tam na oko nie powinno być tak źle z demontażem - wszystko chyba od strony pasażera pod schowkiem.

A w Pandzie to ciekawostka ... w moje na razie (tfu na psa urok) nic :)
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #4  Wysłany: 2014-01-08, 11:00   

W ASO jeszcze nie próbowałem bo dołożyłem gaz i nie wiem jak z gwarancją.
Dojście od strony kierowcy a silnik jest w miejscu złącza do nawigacji w kokpicie.
Z tego co patrzałem to o ile łamiąc sobie ręce jestem w stanie go odkręcić to chyba go nie wyciągnę ;/
Zobaczę jeszcze czy od strony schowka nie da rady ale to jak będę dokładał chłodzenie schowka bo nie chce mi się go dwa razy wyciągać.
 
 
     
 shibby86 
Shibby


Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4
Przebieg: 76000
Kolor: black
Typ nadwozia: Sedan
Wiek: 33
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 183
Skąd: Bedzin
 #5  Wysłany: 2014-01-08, 12:49   

a w tym manualu PDF nie pisze?
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #6  Wysłany: 2014-01-08, 13:42   

Piszą ale każą rozebrać 3/4 samochodu ...
Łącznie z odłączaniem klimy i układu chłodzenia też mam duże wątpliwości, że serwis tak to załatwia.
 
 
     
 kas602 


Informacje
Wyposażenie: Nissan Primera
Silnik: 1,8
Inne auto / jakie?: Buick Riviera V8 5.7l, 1979r.
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 236
Skąd: Warmia
 #7  Wysłany: 2014-01-08, 22:12   

czerwo napisał/a:
dołożyłem gaz i nie wiem jak z gwarancją.

Na silnik pewnie gwarancji nie uznają, ale na całą resztę muszą.
 
 
     
 yeti69 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,2
Kolor: Fresh Beige
Tapicerka: Jasna
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Mazda 6 III
Wiek: 25
Dołączył: 08 Maj 2013
Posty: 139
Skąd: Brzeg
 #8  Wysłany: 2014-01-08, 23:02   

Dołączam się do pytania bo tez zaczyna mi popiskiwać
 
 
     
 J23 


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 MT
Kolor: Biały
Pakiety: AC
Tapicerka: Black
Typ nadwozia: HB 3
Inne auto / jakie?: Kia Optima JF 2.0 CVVL/Getz 1.3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 161
Skąd: Kielce
 #9  Wysłany: 2014-01-09, 22:41   

Niestety, do demontażu wentylatora trzeba zdejmować deskę - mamy za to duży schowek. Jak Wam zaczyna popiskiwać sprawdźcie filtr kabinowy - miałem ostatnio taką Merivę, wydawało się, że na 100% silnik popiskuje, a po wyjęcie filtra kabinowego ustało - po zamontowaniu nowego oczywiście także ok. Niestety, dopiero Cee'd i w górę mają wentylator dmuchawy nad nogami pasażera.

Co do "nieautoryzowanego" sposobu demontażu to BYĆ MOŻE dałoby się to zrobić demontując pedał gazu + tyle plastików/wzmocnień (być może nawet kolumnę kierowniczą) na ile to możliwe - tak właśnie wymienia się dmuchawkę w Megane II, brzmi groźnie, ale nie jest wcale takie złe (tzn w MII bez kolumny, ale np. Peugeot 206/207 trzeba już kolumnę odkręcać).

Nie wiem skąd u Was takie durne problemy - moja Rio ma obecnie 16K i śmiga jak nowa - obecnie trochę mniej jeżdżę, ale niedługo znów zacznie się sezon wypraw ^_^ (nie zmienia to faktu, że rok będzie miała dopiero w marcu/kwietniu). Filtr wymieniłem przy 15, przyznaję rację Churkowi - oryginał nie jest wart 100zł, Filtron sprawia dużo lepsze wrażenie (jest mniej wiotki - ale zobaczymy jeszcze jak z brudzeniem i przepływem powietrza - natomiast filtr oleju zebrał BARDZO pozytywną opinię na bobistheoilguy i faktycznie, po rozkrojeniu wygląda zacnie). Aha, to że macie wbite na fakturze z ASO, że coś było wymienione/zrobione - to fajnie, ale dobrze samemu sprawdzić, bo nie jest to trudne ;].

Dobra, faktycznie macie trochę więcej nalotu - nie zmienia to faktu, że Churka chyba nie dotknął problem pisków, więc jak widać da się :). A tak zupełnie na serio i bez wymądrzań - wyjmijcie filtr i zobaczcie.
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 250900
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1495
Skąd: Huta Partacka
 #10  Wysłany: 2014-01-10, 06:23   

U mnie za chwilę 55 kkm i nic się nie dzieje. I cały czas myślę czy pojadę do ASO ..... mam jedną robótkę do zrobienia jak się okaże że ASO napaprało tak jak myślę to niech się walą ...
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #11  Wysłany: 2014-01-10, 08:07   

Jutro sobota to zanurkuję i zobaczę czy to jest w ogóle wykonalne bez wyciągania silnika i paru innych rzeczy ;D Jak nie, to pojadę do aso i spróbuje na gwarancji załatwić muszę się spieszyć bo do przeglądu mam 1000km ... a nie planuję go robić u nich.
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #12  Wysłany: 2014-01-12, 11:38   

Wczoraj rozebrałem schowek, nie ma dostępu do wentylatora.
Dorobiłem chłodzony schowek. Kupiłem coś takiego http://allegro.pl/peugeot...3811364019.html
zaprawiłem w schowku, w module gdzie jest sterowanie nawiewami jest gotowa dziurka do chłodzenia schowka, trzeba tylko zaślepkę odkręcić i podłączyć do schowka, ja wykorzystałem peszel.
 
 
     
 wnuczak 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4
Przebieg: 845000
Kolor: Platinum Graphite
Pakiety: Czujniki cofania
Tapicerka: DCM - Czarno-beżowa
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Forest'00/VW Golf III'96/Honda Varadero 125
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 306
Skąd: DJE
 #13  Wysłany: 2014-01-12, 12:23   

chłodzony schowek to dobra sprawa mozesz zdradzić jakieś szczegóły tej operacji ? Też to rozważam...
 
 
     
 jachnyc 


Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4
Kolor: Srebrny
Typ nadwozia: Sedan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 460
Skąd: Lubin
 #14  Wysłany: 2014-01-12, 13:18   

wnuczak napisał/a:
chłodzony schowek to dobra sprawa mozesz zdradzić jakieś szczegóły tej operacji ? Też to rozważam...

Potwierdzam , w lecie napoje się szybko schładzają .
--------------------
Jacek
 
 
     
 J23 


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 MT
Kolor: Biały
Pakiety: AC
Tapicerka: Black
Typ nadwozia: HB 3
Inne auto / jakie?: Kia Optima JF 2.0 CVVL/Getz 1.3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 161
Skąd: Kielce
 #15  Wysłany: 2014-01-12, 13:54   

czerwo napisał/a:
Wczoraj rozebrałem schowek, nie ma dostępu do wentylatora.
Dorobiłem chłodzony schowek. Kupiłem coś takiego http://allegro.pl/peugeot...3811364019.html
zaprawiłem w schowku, w module gdzie jest sterowanie nawiewami jest gotowa dziurka do chłodzenia schowka, trzeba tylko zaślepkę odkręcić i podłączyć do schowka, ja wykorzystałem peszel.


1. Rozebranie schowka oczywiście nie mogło pomóc, bo wentylator znajduję się od strony kierowcy ;) pomyliłeś strony kolego :> (tak przynajmniej wygląda to na rysunkach technicznych).

2. Chłodzony schowek fajny ALE zależy z którego miejsca bierzesz powietrze - mam nadzieję, że nie z kanału wylotowego? tzn. nic się nie stanie, prócz tego, że schowek będzie albo chłodzony, albo grzany, co w sumie też może się przydać :) - najlepiej podpiąć się za parownikiem, wtedy faktycznie będzie tylko chłodzony. Co do rurek jak to podłączyć to można pojechać do serwisu Skody, Fabia I miała chłodzony schowek po stronie kierowcy - schowek połączony był gumową rurką ok. 20cm - ewentualnie improwizować, to tylko głupi wężyk ;).
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 4 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 28