W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Czyszczenie wentylatora dmuchawy.

Zrób to sam!
czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Czyszczenie wentylatora dmuchawy.

Post autor: czerwo »

Czy jest na tym forum jakiś cwaniak, któremu udało się wymontować wentylator dmuchawy?
Problem mam bo mi już piszczy niemiłosiernie, chciałem wyciągnąć i wysmarować. To samo przerabiałem w Pandzie i pomogło ale tutaj dojście jest koszmarne ;-(
Ostatnio zmieniony 13 lis 2017, 18:04 przez czerwo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Cichy
VIP
Posty: 1414
Rejestracja: 17 mar 2013, 10:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Cichy »

A ASO?

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Nie wyciągałem, ale tam na oko nie powinno być tak źle z demontażem - wszystko chyba od strony pasażera pod schowkiem.

A w Pandzie to ciekawostka ... w moje na razie (tfu na psa urok) nic :)
Pozdrawiam
Churek

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

W ASO jeszcze nie próbowałem bo dołożyłem gaz i nie wiem jak z gwarancją.
Dojście od strony kierowcy a silnik jest w miejscu złącza do nawigacji w kokpicie.
Z tego co patrzałem to o ile łamiąc sobie ręce jestem w stanie go odkręcić to chyba go nie wyciągnę ;/
Zobaczę jeszcze czy od strony schowka nie da rady ale to jak będę dokładał chłodzenie schowka bo nie chce mi się go dwa razy wyciągać.

Awatar użytkownika
shibby86
Posty: 183
Rejestracja: 18 mar 2013, 08:13
Lokalizacja: Bedzin

Post autor: shibby86 »

a w tym manualu PDF nie pisze?

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Piszą ale każą rozebrać 3/4 samochodu ...
Łącznie z odłączaniem klimy i układu chłodzenia też mam duże wątpliwości, że serwis tak to załatwia.

Awatar użytkownika
kas602
Posty: 236
Rejestracja: 06 lip 2013, 16:02
Lokalizacja: Warmia

Post autor: kas602 »

czerwo pisze:dołożyłem gaz i nie wiem jak z gwarancją.
Na silnik pewnie gwarancji nie uznają, ale na całą resztę muszą.

yeti69
Posty: 139
Rejestracja: 08 maja 2013, 00:27
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: yeti69 »

Dołączam się do pytania bo tez zaczyna mi popiskiwać

Awatar użytkownika
J23
Posty: 161
Rejestracja: 22 maja 2013, 21:11
Lokalizacja: Kielce

Post autor: J23 »

Niestety, do demontażu wentylatora trzeba zdejmować deskę - mamy za to duży schowek. Jak Wam zaczyna popiskiwać sprawdźcie filtr kabinowy - miałem ostatnio taką Merivę, wydawało się, że na 100% silnik popiskuje, a po wyjęcie filtra kabinowego ustało - po zamontowaniu nowego oczywiście także ok. Niestety, dopiero Cee'd i w górę mają wentylator dmuchawy nad nogami pasażera.

Co do "nieautoryzowanego" sposobu demontażu to BYĆ MOŻE dałoby się to zrobić demontując pedał gazu + tyle plastików/wzmocnień (być może nawet kolumnę kierowniczą) na ile to możliwe - tak właśnie wymienia się dmuchawkę w Megane II, brzmi groźnie, ale nie jest wcale takie złe (tzn w MII bez kolumny, ale np. Peugeot 206/207 trzeba już kolumnę odkręcać).

Nie wiem skąd u Was takie durne problemy - moja Rio ma obecnie 16K i śmiga jak nowa - obecnie trochę mniej jeżdżę, ale niedługo znów zacznie się sezon wypraw ^_^ (nie zmienia to faktu, że rok będzie miała dopiero w marcu/kwietniu). Filtr wymieniłem przy 15, przyznaję rację Churkowi - oryginał nie jest wart 100zł, Filtron sprawia dużo lepsze wrażenie (jest mniej wiotki - ale zobaczymy jeszcze jak z brudzeniem i przepływem powietrza - natomiast filtr oleju zebrał BARDZO pozytywną opinię na bobistheoilguy i faktycznie, po rozkrojeniu wygląda zacnie). Aha, to że macie wbite na fakturze z ASO, że coś było wymienione/zrobione - to fajnie, ale dobrze samemu sprawdzić, bo nie jest to trudne ;].

Dobra, faktycznie macie trochę więcej nalotu - nie zmienia to faktu, że Churka chyba nie dotknął problem pisków, więc jak widać da się :). A tak zupełnie na serio i bez wymądrzań - wyjmijcie filtr i zobaczcie.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

U mnie za chwilę 55 kkm i nic się nie dzieje. I cały czas myślę czy pojadę do ASO ..... mam jedną robótkę do zrobienia jak się okaże że ASO napaprało tak jak myślę to niech się walą ...
Pozdrawiam
Churek

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Jutro sobota to zanurkuję i zobaczę czy to jest w ogóle wykonalne bez wyciągania silnika i paru innych rzeczy ;D Jak nie, to pojadę do aso i spróbuje na gwarancji załatwić muszę się spieszyć bo do przeglądu mam 1000km ... a nie planuję go robić u nich.

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Wczoraj rozebrałem schowek, nie ma dostępu do wentylatora.
Dorobiłem chłodzony schowek. Kupiłem coś takiego http://allegro.pl/peugeot-607-pokretlo- ... 64019.html
zaprawiłem w schowku, w module gdzie jest sterowanie nawiewami jest gotowa dziurka do chłodzenia schowka, trzeba tylko zaślepkę odkręcić i podłączyć do schowka, ja wykorzystałem peszel.

Awatar użytkownika
wnuczak
Posty: 306
Rejestracja: 04 kwie 2013, 13:17
Lokalizacja: DJE

Post autor: wnuczak »

chłodzony schowek to dobra sprawa mozesz zdradzić jakieś szczegóły tej operacji ? Też to rozważam...

Awatar użytkownika
jachnyc
Posty: 460
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:30
Lokalizacja: Lubin

Post autor: jachnyc »

wnuczak pisze:chłodzony schowek to dobra sprawa mozesz zdradzić jakieś szczegóły tej operacji ? Też to rozważam...
Potwierdzam , w lecie napoje się szybko schładzają .
Jacek

Awatar użytkownika
J23
Posty: 161
Rejestracja: 22 maja 2013, 21:11
Lokalizacja: Kielce

Post autor: J23 »

czerwo pisze:Wczoraj rozebrałem schowek, nie ma dostępu do wentylatora.
Dorobiłem chłodzony schowek. Kupiłem coś takiego http://allegro.pl/peugeot-607-pokretlo- ... 64019.html
zaprawiłem w schowku, w module gdzie jest sterowanie nawiewami jest gotowa dziurka do chłodzenia schowka, trzeba tylko zaślepkę odkręcić i podłączyć do schowka, ja wykorzystałem peszel.
1. Rozebranie schowka oczywiście nie mogło pomóc, bo wentylator znajduję się od strony kierowcy ;) pomyliłeś strony kolego :> (tak przynajmniej wygląda to na rysunkach technicznych).

2. Chłodzony schowek fajny ALE zależy z którego miejsca bierzesz powietrze - mam nadzieję, że nie z kanału wylotowego? tzn. nic się nie stanie, prócz tego, że schowek będzie albo chłodzony, albo grzany, co w sumie też może się przydać :) - najlepiej podpiąć się za parownikiem, wtedy faktycznie będzie tylko chłodzony. Co do rurek jak to podłączyć to można pojechać do serwisu Skody, Fabia I miała chłodzony schowek po stronie kierowcy - schowek połączony był gumową rurką ok. 20cm - ewentualnie improwizować, to tylko głupi wężyk ;).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Manuale”