W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Zawieszenie wielowahaczowe - ( + i - )

Luźne rozmowy na każdy temat.
Awatar użytkownika
J23
Posty: 161
Rejestracja: 22 maja 2013, 21:11
Lokalizacja: Kielce

Zawieszenie wielowahaczowe - ( + i - )

Post autor: J23 »

Dyskusja jak w temacie.

Nie przechwalałbym multilinka, belka nie jest zła, obecnie to moim zdaniem zmora, że 80% aut ma skomplikowane, wielowahaczowe zawieszenie, które nie jest gwarantem nie wiadomo jak dobrych właściwości jezdnych - to bardziej marketing, dobrze się sprzedaje, brzmi skomplikowanie i takie tam. Cee'd poprzedniej generacji miał już bodajże wielowahaczowe zawieszenie, nie słyszałem o problemach z tym, ale jednak belka to belka - proste rzeczy wydają się być mniej kłopotliwe z natury, praktyka jednak pokazuje różnie ;). Zostaje jeszcze jedna kwestia - do czego nam auto, ja stawiam komfort nad właściwości jezdne - gdybym projektował auto pewnie byłaby to kanapa, która ryłaby lusterkami w asfalcie przy skręcaniu - niestety, teraz klient oczekuje czego innego (a przynajmniej tak twierdzą producenci), a dla J23 nikt nie będzie specjalnie produkował auta (na razie :P). Ogólnie komfort jazdy oraz sama jazda Rio mi się podoba, można rzec, trochę nawet bawi, a to już dobrze. Co prawda samo "czucie" drogi lepsze jest w Getzie, za to wszelakie manewry lepsze są w Rio, kierownica chodzi bardzo lekko, ale "problem" z "czuciem" jest typowy dla aut ze wspomaganiem elektrycznym. Coś za coś. Nie trzeba za to dolewać płynu, martwić się wyciekami, sama maglownica także jest prostsza.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2014, 10:14 przez J23, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
GTA
Posty: 65
Rejestracja: 25 lip 2013, 21:46
Lokalizacja: Silesia

Post autor: GTA »

J23 pisze:Nie przechwalałbym multilinka, belka nie jest zła, obecnie to moim zdaniem zmora, że 80% aut ma skomplikowane, wielowahaczowe zawieszenie, które nie jest gwarantem nie wiadomo jak dobrych właściwości jezdnych - to bardziej marketing, dobrze się sprzedaje, brzmi skomplikowanie i takie tam.
Kolega chyba nie jeździł autem z porządnym wielowahaczem ;-) Nie mówmy tu o Ceed'zie bo to faktycznie jest marketing, zrobiony po kosztach i nie najlepiej zestrojony. Dobrze zrobiony wielowahacz daje nieporównywalnie lepsze właściwości jezdne i komfort niż nawet najlepsza belka. Oraz co mogło by się wydawać nie realne jest równie trwały (np Ford Focus).

Awatar użytkownika
J23
Posty: 161
Rejestracja: 22 maja 2013, 21:11
Lokalizacja: Kielce

Post autor: J23 »

GTA zgoda, pytanie tylko czego się od aut wymaga. Oczywiście multilink w klasie b byłby głupotą, podrożeniem produkcji i kosztów utrzymania - więc raczej nie wejdzie w klasę budżet. Jak pisałem w swoim poście wyżej, praktyka pokazuje różnie i zgoda - są auta, gdzie pomimo skomplikowanego zawieszenia nie wykazuje ono zużycia dość długo. Cee'd raczej stawia na komfort i dobrze, nie mam w zwyczaju brać zakrętów neiwiadomo jak szybko, za to lubię pocisnąć po prostej :D. Niestety, lepiej trzymające w zakrętach zawieszenie będzie sztywniejsze/twardsze i nie ma się co łudzić, że jest inaczej. I fakt faktem, auta z wielowahaczem nie używałem, co nie znaczy, że nie jeździłem - nie widzę, dla normalnego użytkownika dróg, nie wiadomo jakich zalet multilinka - takie moje zdanie.

Co do Cee'da i robienia po kosztach - każdy producent robi po kosztach, wierz mi - celem istnienia Kii, Forda, VW jest zysk, nic innego. To, że często klienci tych firm (może prócz ostatniej) są zadowoleni to czysty przypadek ;). Oczywiście mówi się coś o lojalności wobec marki, ale jak pokazuje praktyka, dla klientów liczy się głównie cena - taka prawda. A to, ile auta kosztują niech zobrazuje niedawna przecena Fordów Mondeo, z podstawowym silnikiem można było wyrwać takiego od 62K, myślę, że stawiając pieniądze na stół panowie zeszliby do tych 60 albo poniżej - prawdziwa okazja. I ciągle ktoś zarabia na tych samochodach, a auta z D jest bardziej skomplikowane, zużyto na nie więcej materiału niż na auto z segmentu C.

Co do zestrojenia w Cee'dzie musiałbym poużywać trochę tego auta by ocenić - jak pisałem, dla mnie komfort>właściwości jezdne.

Lucius
Posty: 6
Rejestracja: 20 maja 2013, 18:13
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lucius »

Ceed II jest poprawiony, jeździ lepiej niż I przed i po liftingu ale wielkiej różnicy nie ma. Dość sztywny, mniej głośny niż poprzednia wersja i tyle. Układ kierowniczy w wersji z regulacją - tryb sportowy jest po europejsku "średni" tj lepiej niż w Toyotach i pierwszym Ceedzie ale to nie żaden "sport" :D Ogólnie układ jezdny w Ceed II wraz z kierowniczym (z regulacją), jego designem i wyposażeniem w swojej cenie to moim zdaniem jedna z najlepszych ofert w kompaktach. Można lepiej ale wyda się chyba z 15000-20000 zł więcej a samochód służy do jeżdżenia, za różnicę wolałbym kupić sobie coś innego niż Das Auto i innych aryjskich spadkobierców Bauhausu, Brauna i Porschego :-)
Za 15000-20000 zł różnicy:
Parę polskich produktów:
wzmacniacz Amplifikator + kolumny ESA + buty od Kielmana + parę lepszych krojów koszul i marynarek z płaszczem z Wólczanki/Bytomia.
I parę skrzynek dobrych belgijskich piw, lambiców, bleau etc
Wszystko razem.
Nie lepiej? :D

Awatar użytkownika
J23
Posty: 161
Rejestracja: 22 maja 2013, 21:11
Lokalizacja: Kielce

Post autor: J23 »

Można zawsze kupić Optimę, albo Mondka z wyprzedaży :), nie zmienia to faktu, że masz rację - a das auto nie jest nie wiadomo czym, to dość marne auta wbrew pozorom - mając do wyboru Korea VW biorę coś z Azji. Co do innych marek japońskich to różnica także nie jest wielka, o ile istnieje - Venga - moim zdaniem auta dla dziadka :) ale nieważne - w niczym takiemu Jazzowi nie ustępuje, a na moje odczucie jest nawet cichsza - o wycierających się wykładzinach w Jazzie nie wspomnę. Biorąc pod uwagę cenę Korea>Japan, takie moje zdanie. Nie tak dawno prezes Hondy płakał by osłabić Yena.

Lucius
Posty: 6
Rejestracja: 20 maja 2013, 18:13
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lucius »

Wyraźnie podniosła się jakość Opla, gdyby nie ta masa Astra byłaby i może najatrakcyjniejszym z kompaktów średniej półki w Europie (szczególnie z tymi nowym aksamitnym pracą dieslem 1.6). Nie mając ograniczeń cenowych najlepiej zmontowany i wykonany jest niewątpliwie Lexus CT200h chociaż do wzornictwa można się czepiać (ale układ napędowy pewnie trwały i bezproblemowy jak w Prius - jak na przeznaczenie auta to zaleta).
Chevrolet z nieciekawie wykonanym Cruzem i taniutkim Aveo znika z rynku. Francuzi chyba już nie przebiją się na szerszym rynku (Dongfeng Motors może przejąć 30% udziałów PSA). Koreańczycy i Toyota mają największe wolne rezerwy i możliwości alokacji kosztów (plus Honda w Turcji), VAG jest zbyt związany z Europą żeby być elastycznym bez wpływu na wyniki (najlepsze ma w Chinach i USA, wyniki finansowe w Europie wcale nie są tak ciekawe). Fiat chyba odchodzi z najtańszych segmentów...
Czebol Hyundai/Kia idzie naprzód, Toyota rusza po okresie burzy i naporu zaś w Europie kryzys...
Ciekawe jak rynek będzie wyglądał za 5 lat. To co się dzisiaj dzieje wokół marki Quoros może być zapowiedzią...
Powiem tak - dobrze zrobiłem stawiając na koreańską ekipę. Mają chłopaki dryg... do egzekucji konkurencji :-D I ambicje. Im się chce i będzie chciało jeszcze przez parę lat, kiedy siądą jak VAG to zacznie się psucie :devil2:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Off Topic”