Zawieszenie wielowahaczowe - ( + i - )
Autor Wiadomość
 J23 


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 MT
Kolor: Biały
Pakiety: AC
Tapicerka: Black
Typ nadwozia: HB 3
Inne auto / jakie?: Kia Optima JF 2.0 CVVL/Getz 1.3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 161
Skąd: Kielce
 #1  Wysłany: 2014-01-11, 17:29   Zawieszenie wielowahaczowe - ( + i - )

Dyskusja jak w temacie.

Nie przechwalałbym multilinka, belka nie jest zła, obecnie to moim zdaniem zmora, że 80% aut ma skomplikowane, wielowahaczowe zawieszenie, które nie jest gwarantem nie wiadomo jak dobrych właściwości jezdnych - to bardziej marketing, dobrze się sprzedaje, brzmi skomplikowanie i takie tam. Cee'd poprzedniej generacji miał już bodajże wielowahaczowe zawieszenie, nie słyszałem o problemach z tym, ale jednak belka to belka - proste rzeczy wydają się być mniej kłopotliwe z natury, praktyka jednak pokazuje różnie ;). Zostaje jeszcze jedna kwestia - do czego nam auto, ja stawiam komfort nad właściwości jezdne - gdybym projektował auto pewnie byłaby to kanapa, która ryłaby lusterkami w asfalcie przy skręcaniu - niestety, teraz klient oczekuje czego innego (a przynajmniej tak twierdzą producenci), a dla J23 nikt nie będzie specjalnie produkował auta (na razie :P ). Ogólnie komfort jazdy oraz sama jazda Rio mi się podoba, można rzec, trochę nawet bawi, a to już dobrze. Co prawda samo "czucie" drogi lepsze jest w Getzie, za to wszelakie manewry lepsze są w Rio, kierownica chodzi bardzo lekko, ale "problem" z "czuciem" jest typowy dla aut ze wspomaganiem elektrycznym. Coś za coś. Nie trzeba za to dolewać płynu, martwić się wyciekami, sama maglownica także jest prostsza.
Ostatnio zmieniony przez Cichy 2014-01-15, 10:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 GTA 


Informacje
Wyposażenie: XL + Styl
Silnik: 1.4 CVVT
Inne auto / jakie?: Alfa Romeo 147
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 65
Skąd: Silesia
 #2  Wysłany: 2014-01-12, 23:08   

J23 napisał/a:
Nie przechwalałbym multilinka, belka nie jest zła, obecnie to moim zdaniem zmora, że 80% aut ma skomplikowane, wielowahaczowe zawieszenie, które nie jest gwarantem nie wiadomo jak dobrych właściwości jezdnych - to bardziej marketing, dobrze się sprzedaje, brzmi skomplikowanie i takie tam.


Kolega chyba nie jeździł autem z porządnym wielowahaczem ;-) Nie mówmy tu o Ceed'zie bo to faktycznie jest marketing, zrobiony po kosztach i nie najlepiej zestrojony. Dobrze zrobiony wielowahacz daje nieporównywalnie lepsze właściwości jezdne i komfort niż nawet najlepsza belka. Oraz co mogło by się wydawać nie realne jest równie trwały (np Ford Focus).
 
 
     
 J23 


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 MT
Kolor: Biały
Pakiety: AC
Tapicerka: Black
Typ nadwozia: HB 3
Inne auto / jakie?: Kia Optima JF 2.0 CVVL/Getz 1.3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 161
Skąd: Kielce
 #3  Wysłany: 2014-01-13, 02:58   

GTA zgoda, pytanie tylko czego się od aut wymaga. Oczywiście multilink w klasie b byłby głupotą, podrożeniem produkcji i kosztów utrzymania - więc raczej nie wejdzie w klasę budżet. Jak pisałem w swoim poście wyżej, praktyka pokazuje różnie i zgoda - są auta, gdzie pomimo skomplikowanego zawieszenia nie wykazuje ono zużycia dość długo. Cee'd raczej stawia na komfort i dobrze, nie mam w zwyczaju brać zakrętów neiwiadomo jak szybko, za to lubię pocisnąć po prostej :D . Niestety, lepiej trzymające w zakrętach zawieszenie będzie sztywniejsze/twardsze i nie ma się co łudzić, że jest inaczej. I fakt faktem, auta z wielowahaczem nie używałem, co nie znaczy, że nie jeździłem - nie widzę, dla normalnego użytkownika dróg, nie wiadomo jakich zalet multilinka - takie moje zdanie.

Co do Cee'da i robienia po kosztach - każdy producent robi po kosztach, wierz mi - celem istnienia Kii, Forda, VW jest zysk, nic innego. To, że często klienci tych firm (może prócz ostatniej) są zadowoleni to czysty przypadek ;). Oczywiście mówi się coś o lojalności wobec marki, ale jak pokazuje praktyka, dla klientów liczy się głównie cena - taka prawda. A to, ile auta kosztują niech zobrazuje niedawna przecena Fordów Mondeo, z podstawowym silnikiem można było wyrwać takiego od 62K, myślę, że stawiając pieniądze na stół panowie zeszliby do tych 60 albo poniżej - prawdziwa okazja. I ciągle ktoś zarabia na tych samochodach, a auta z D jest bardziej skomplikowane, zużyto na nie więcej materiału niż na auto z segmentu C.

Co do zestrojenia w Cee'dzie musiałbym poużywać trochę tego auta by ocenić - jak pisałem, dla mnie komfort>właściwości jezdne.
 
 
     
 Lucius 

Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4
Przebieg: 3010
Kolor: wendy brown
Pakiety: stylistyczny+funkcjonalny
Tapicerka: brązowa
Typ nadwozia: hatchback 3d
Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 6
Skąd: Szczecin
 #4  Wysłany: 2014-01-13, 19:53   

Ceed II jest poprawiony, jeździ lepiej niż I przed i po liftingu ale wielkiej różnicy nie ma. Dość sztywny, mniej głośny niż poprzednia wersja i tyle. Układ kierowniczy w wersji z regulacją - tryb sportowy jest po europejsku "średni" tj lepiej niż w Toyotach i pierwszym Ceedzie ale to nie żaden "sport" :D Ogólnie układ jezdny w Ceed II wraz z kierowniczym (z regulacją), jego designem i wyposażeniem w swojej cenie to moim zdaniem jedna z najlepszych ofert w kompaktach. Można lepiej ale wyda się chyba z 15000-20000 zł więcej a samochód służy do jeżdżenia, za różnicę wolałbym kupić sobie coś innego niż Das Auto i innych aryjskich spadkobierców Bauhausu, Brauna i Porschego :-)
Za 15000-20000 zł różnicy:
Parę polskich produktów:
wzmacniacz Amplifikator + kolumny ESA + buty od Kielmana + parę lepszych krojów koszul i marynarek z płaszczem z Wólczanki/Bytomia.
I parę skrzynek dobrych belgijskich piw, lambiców, bleau etc
Wszystko razem.
Nie lepiej? :D
 
 
     
 J23 


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 MT
Kolor: Biały
Pakiety: AC
Tapicerka: Black
Typ nadwozia: HB 3
Inne auto / jakie?: Kia Optima JF 2.0 CVVL/Getz 1.3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 161
Skąd: Kielce
 #5  Wysłany: 2014-01-13, 20:14   

Można zawsze kupić Optimę, albo Mondka z wyprzedaży :), nie zmienia to faktu, że masz rację - a das auto nie jest nie wiadomo czym, to dość marne auta wbrew pozorom - mając do wyboru Korea VW biorę coś z Azji. Co do innych marek japońskich to różnica także nie jest wielka, o ile istnieje - Venga - moim zdaniem auta dla dziadka :) ale nieważne - w niczym takiemu Jazzowi nie ustępuje, a na moje odczucie jest nawet cichsza - o wycierających się wykładzinach w Jazzie nie wspomnę. Biorąc pod uwagę cenę Korea>Japan, takie moje zdanie. Nie tak dawno prezes Hondy płakał by osłabić Yena.
 
 
     
 Lucius 

Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4
Przebieg: 3010
Kolor: wendy brown
Pakiety: stylistyczny+funkcjonalny
Tapicerka: brązowa
Typ nadwozia: hatchback 3d
Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 6
Skąd: Szczecin
 #6  Wysłany: 2014-01-14, 09:10   

Wyraźnie podniosła się jakość Opla, gdyby nie ta masa Astra byłaby i może najatrakcyjniejszym z kompaktów średniej półki w Europie (szczególnie z tymi nowym aksamitnym pracą dieslem 1.6). Nie mając ograniczeń cenowych najlepiej zmontowany i wykonany jest niewątpliwie Lexus CT200h chociaż do wzornictwa można się czepiać (ale układ napędowy pewnie trwały i bezproblemowy jak w Prius - jak na przeznaczenie auta to zaleta).
Chevrolet z nieciekawie wykonanym Cruzem i taniutkim Aveo znika z rynku. Francuzi chyba już nie przebiją się na szerszym rynku (Dongfeng Motors może przejąć 30% udziałów PSA). Koreańczycy i Toyota mają największe wolne rezerwy i możliwości alokacji kosztów (plus Honda w Turcji), VAG jest zbyt związany z Europą żeby być elastycznym bez wpływu na wyniki (najlepsze ma w Chinach i USA, wyniki finansowe w Europie wcale nie są tak ciekawe). Fiat chyba odchodzi z najtańszych segmentów...
Czebol Hyundai/Kia idzie naprzód, Toyota rusza po okresie burzy i naporu zaś w Europie kryzys...
Ciekawe jak rynek będzie wyglądał za 5 lat. To co się dzisiaj dzieje wokół marki Quoros może być zapowiedzią...
Powiem tak - dobrze zrobiłem stawiając na koreańską ekipę. Mają chłopaki dryg... do egzekucji konkurencji :-D I ambicje. Im się chce i będzie chciało jeszcze przez parę lat, kiedy siądą jak VAG to zacznie się psucie :devil2:
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 19