Grzanie silnika na postoju + praca klimy zimą.
Autor Wiadomość
 krzysztofek 
Szerokości :)


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,4
Przebieg: 34500
Kolor: bright silver
Tapicerka: ciemna jednotonowa
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: pełegot :P 206
Wiek: 39
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 195
Skąd: Rabka-Zdrój
 #1  Wysłany: 2014-03-13, 13:15   

majkkk napisał/a:
Szarpie i nie ma mocy bo nie wolno ruszać zaraz po odpaleniu. Wyobraźcie sobie że wewnątrz silnika pomiędzy elementami jest pewien luz (bo są zimne), optymalna praca silnika to 90-100C (wtedy luzy kasują się) zaraz po odpaleniu ma kilka stopni albo nawet minus. Kiedyś słyszałem jakiegoś speca w TV od eko jazdy, który nakłania żeby po odpaleniu od razu jechać. Największa głupota jaką słyszałem.Silnik nie dość że jest zimny, temp oleju też nie najlepsza do pracy, luzy pomiędzy elementami są tak duże że mogą ale nie muszą powodować szybsze zużycie . Pali wtedy jak smok, pomimo że jest na małym obiegu.
Moje zdanie jest takie, po odpaleniu należy chwilkę poczekać, niech złapie delikatnie temp. i w drogę wtedy nie będzie zamulać, szarpać, chrapać, skakać, piszczeć, mlaskać :devil2:

Takim właśnie specom jak temu z TV powinno się nakopac w zad. Ciekawy jestem jak długo pożyje turbina jak od razu po odpaleniu będzie jechał :( ja zawsze zapale auto (nawyk z TDI) zostawiam go na 20-30sekund potem wycofuje z garażu garaz zamykam brame otwieram i dopiero ruszam nie goniąc silnika więcej jak 2,5 tys obrotów zanim nie załapie temperatury. Poza tym temperatura cieczy chłodzącej nijak ma sie do temperatury oleju w silniku i też trzeba mieć to na uwadze zwłaszcza w zimę.
 
 
     
 f0ku5 
Administrator

Informacje
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2019 HB 1.4 T-GDI
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 1388
Skąd: Warszawa
 #2  Wysłany: 2014-03-13, 13:23   

Ja mam inne zdanie na ten temat ;) Kazde sekundy stania na luzie przy zimnym silniku wydluzaja czas pracy przy nieodpowiednich warunkach. Nasze Rio szybko sie nagrzewa, wiec zapalam silnik, zapinam pasy i jade.
Co innego w zime przy skrobaniu... wtedy odpalam silnik, daje klime no i niestety poki nie ogarne samochodu to musi tak postac ;)
 
 
     
 Tedi_19 


Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 DOHC CVVT 109KM
Przebieg: 55000
Kolor: Wendy Brown
Pakiety: Klima A + Alarm + Czujniki cofania + Tempomat
Tapicerka: Ciemna
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Fiesta MK6 1.4 TDCI
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 952
Skąd: Chorzów
 #3  Wysłany: 2014-03-13, 14:10   

No ale ja zapalam silnik wycofuje z garażu, zamykam brame to jest ok 30 sek i dopiero wtedy dodaje gazu
--------------------

 
 
     
 majkkk 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,4
Przebieg: 474500
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: rajdowa fiesta 86r.
Wiek: 36
Dołączył: 14 Lis 2013
Posty: 23
Skąd: Ostrowiec Św.
 #4  Wysłany: 2014-03-13, 14:58   

f0ku5 napisał/a:
Ja mam inne zdanie na ten temat ;) Kazde sekundy stania na luzie przy zimnym silniku wydluzaja czas pracy przy nieodpowiednich warunkach. Nasze Rio szybko sie nagrzewa, wiec zapalam silnik, zapinam pasy i jade.
Co innego w zime przy skrobaniu... wtedy odpalam silnik, daje klime no i niestety poki nie ogarne samochodu to musi tak postac ;)


Na szczęście każdy ma swoje zdanie i każdy robi jak chce. Ale nie rozumiem tego toku myślenia co do rozgrzewania , no i po co klima w zimę?????? A co do liczenia sekund ile co i jak też jest trochę dziwne o-o
 
 
     
 f0ku5 
Administrator

Informacje
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2019 HB 1.4 T-GDI
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 1388
Skąd: Warszawa
 #5  Wysłany: 2014-03-13, 15:02   

Po to klima w zime, ze gdy wsiade do auta po skrobaniu to przynajmniej mi wnetrze nie paruje od wilgoci...
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #6  Wysłany: 2014-03-13, 22:10   

1. Klima w zimę nie działa bo by zamarzł parownik
2. Proponuję poczytać instrukcję gdzie jest napisane żeby nie rozgrzewać silnika na postoju
 
 
     
 f0ku5 
Administrator

Informacje
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2019 HB 1.4 T-GDI
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 1388
Skąd: Warszawa
 #7  Wysłany: 2014-03-14, 06:48   

Klima w zime w nowych samochodach (w tym w naszym Rio) jak najbardziej dziala ;)
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #8  Wysłany: 2014-03-14, 07:53   

Nie nie działa przy około 5 stopniach nie włączy Ci się kompresor :!:
Dlaczego ??? Bo woda która wytraca się na parowniku by zamarzła :!:
Na amerykańskim forum odnośnie naszego auta masz potwierdzenie moich słów.
Inaczej parownik musiałby być grzany a po co go grzać jak on ma chłodzić ;D
 
 
     
 f0ku5 
Administrator

Informacje
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2019 HB 1.4 T-GDI
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 1388
Skąd: Warszawa
 #9  Wysłany: 2014-03-14, 10:55   

Nie wiem w takim razie jak to jest. Moja klima sie odpalala nawet na mrozie :)
 
 
     
 J23 


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 MT
Kolor: Biały
Pakiety: AC
Tapicerka: Black
Typ nadwozia: HB 3
Inne auto / jakie?: Kia Optima JF 2.0 CVVL/Getz 1.3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 161
Skąd: Kielce
 #10  Wysłany: 2014-03-14, 11:14   

Parę rzeczy:

Rozgrzewanie auta na postoju i ogólna niechęć w mediach do tych praktyk podyktowana jest bardziej ekologią niż dbałością o silnik - nie oznacza to, że polecam czekanie 15 minut przed ruszeniem w drogę, ale te 2-3 minuty można spokojnie poświęcić - mówię o naprawdę dużych mrozach.

Co do klimy, to realizowane jest to różnie, nie wiem do końca jak w Rio, ale często są to zwykłe włączniki termiczne, które w odpowiedniej temperaturze albo zwierają, albo rozwierają obwód dając pozwolenie na start "klimy". Prawda jest taka, że poniżej 3 (albo -3, nie chce mi się zaglądać do książki) tj. poniżej punktu zamarzania rosy poowietrze na zewnątrz jest już jakby "obrobione" naturalną klimatyzacją i nie trzeba go "obrabiać" dodatkowo parownikiem :) - tak, to jest właśnie to suche powietrze, które nie powoduje parowania szyb. I prawdą jest, że klimatyzacja nie załącza się w niższych temperaturach, by chronić układ.

F0ku5 zrób test i zobacz w przyszłym roku czy odparuje Ci bez klimy, bo mam wrażenie, że tak ;) - mimo wszystko kliknąć można, ja tam mam taki nawyk, ale ja mam to szczęście, że auto stoi w garażu, więc, przynajmniej na początku, klima może "załapać" ;).
 
 
     
 krzysztofek 
Szerokości :)


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,4
Przebieg: 34500
Kolor: bright silver
Tapicerka: ciemna jednotonowa
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: pełegot :P 206
Wiek: 39
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 195
Skąd: Rabka-Zdrój
 #11  Wysłany: 2014-03-14, 11:38   

J23 napisał/a:
Parę rzeczy:

Rozgrzewanie auta na postoju i ogólna niechęć w mediach do tych praktyk podyktowana jest bardziej ekologią niż dbałością o silnik - nie oznacza to, że polecam czekanie 15 minut przed ruszeniem w drogę, ale te 2-3 minuty można spokojnie poświęcić - mówię o naprawdę dużych mrozach.
.

Właśnie chodzi mi o te 2-3 minuty. Wiem że rio ma inny silnik inna konstrukcja ale spróbujcie jeździć w duże mrozy tak turbodieslem że odpalacie i od razu jedziecie to skończycie turbinę nawet w instrukcji seata którego miałem było napisane że trzeba przy mrozach odczekać 2-3 minuty po odpaleniu żanim się ruszy żeby olej dotarł do turbosprężarki. Poza tym w moim drugim aucie t4 z silnikiem 2,4D z komora wirową to nawet się nie da jechać od razu przy -20, -30 stopniach bo ma się wrażenie że silnik nie ma mocy w ogóle i wtedy go grzeję na postoju z 15 minut zanim ruszę auto ma juz 230kkm i nic mu nie jest przez takie praktyki.
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #12  Wysłany: 2014-03-14, 11:46   

Multipla 1.9 JTD zrobiłą 250tys km bez ani jednej awarii jeżeli chodzi o silnik, a nigdy nie był rozgrzewany ...
 
 
     
 Cichy 
Administrator
Piotrek


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 109KM
Przebieg: 58000
Kolor: Biały
Pakiety: Klima + alarm + czujniki cofania
Tapicerka: Ciemna
Typ nadwozia: Hatchback 5 d.
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1411
Skąd: Podlaskie
 #13  Wysłany: 2014-03-14, 13:19   

Fokusowi chodzi o to , że się świeci lampka od załączonej klimy, i jemu się wydaje że ona pracuje. Ja myślałem dokładnie tak samo, bo jestem raczej laikiem z mechaniki samochodowej, dla tego też większość zimy jeżdżę z włączoną i miałem wrażenie że to jednak działa, w sensie że lepiej odparowuje szyby.
--------------------
www.facebook.com/Rio3Polska
http://kia-rio-jpa.blogspot.com
 
 
     
 J23 


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 MT
Kolor: Biały
Pakiety: AC
Tapicerka: Black
Typ nadwozia: HB 3
Inne auto / jakie?: Kia Optima JF 2.0 CVVL/Getz 1.3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 161
Skąd: Kielce
 #14  Wysłany: 2014-03-14, 13:57   

czerwo napisał/a:
Multipla 1.9 JTD zrobiłą 250tys km bez ani jednej awarii jeżeli chodzi o silnik, a nigdy nie był rozgrzewany ...


Za chwile bedziemy sie przekrzykiwac kto zrobil wiecej kilometrów nie baczac na temperature silnika ;-) . Szkól jest pewnie tyle, ilu kierowców, ale jezeli nie mialoby to takiego znaczenia, to dlaczego w zimnych rejonach naszego globu montuje sie podgrzewacze oleju itp. bajery?. Zdaje sobie sprawe, ze Polska nie jest tak ekstremalnie zimnym krajem jak Szwecja, Kanada, czy niektóre czesci USA ale czasem zima potrafi dokuczyc. Montowane jest to dlatego, by ulatwic rozruch oraz wlasnie przedluzyc zycie silnika - na internecie pelno jest filmów od naszych braci Rosjan, pokazujacych zachowanie oleju w ekstremalnie niskich temperaturach - daje to do myslenia - wskaznikiem cisnienia oleju takze bym sie nie sugerowal, bo w wiekszosci aut jest on nisko - więc tam ciśnienie będzie prawie zawsze :). Nie będę też na siłę przekonywał, ze te 2-3 minuty są zbawienne dla silnika, każdy robi po swojemu - ale na pewno to nie zaszkodzi, a może pomóc - takie moje zdanie.
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #15  Wysłany: 2014-03-14, 14:44   

Montuje się podgrzewacze na filtrze paliwa i w samym silniku dlaczego?
Zakres temperaturowy pracy oleju to po pierwsze a po drugie wytrącanie się parafiny z ropy która zatyka filtr paliwa.
Poza tym jak powszechnie wiadomo diesel bardzo słabo sam się grzeje dlatego dodatkowo jak jest zimny dogrzewa się go świecami żarowymi co jak wiadomo zjada potężne ilości prądu a przy niskich obrotach silnika alternatora nie ma pełnej wydajności co dodatkowo skutkuje brakiem ładowania akumulatora. Z ciekawostek powiem, że w niektórych dieslach przy zimnym silniku świece grzeją się ale nie na pełniej mocy dopiero po zwiększeniu obrotów zaczynają grzać pełną mocą właśnie z powodów problemu z ładowaniem. Reasumując jadąc szybciej zagrzeje się silnik bo świece bardziej grzeją. Więc z tym grzaniem samochodu na postoju to troszkę wróżenie z fusów. Kolega miał napisane w instrukcji, że ma czekać możliwe, że z tego powodu, że grzałka w filtrze paliwa była mało wydajna i przy niskich obrotach filtr zatkany parafiną jeszcze coś przepuszczał ale właśnie miał problemy z mocą bo parafina zalegała, jak wygrzał się filtr parafina wracała do oleju, filtr się przetykał i auto nie zamulało ale i tak nijak się ma to do turbiny i zużynania się silnika.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 26