W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Opinie o AT dla Rio Sedan 1,4 XL 2014.

Thisisatest5
Posty: 4
Rejestracja: 09 maja 2014, 12:37
Lokalizacja: Warszawa

Opinie o AT dla Rio Sedan 1,4 XL 2014.

Post autor: Thisisatest5 »

Witajcie,

chce kupic KIA RIO 1,4 Bezyna XL ale nie wiem czy mam zostac przy skrzyni MT czy "zaryzykowac" i wybrac AT?

Mialem MT i AT samochody w przesz³osci ale tutaj, nie wiem dlaczego, cos mi podpowiada aby nie bral wersji AT. Nie chce robic renowacje skrzyni jak robilem ostatnio przy Ford za 6500PLN :( poprostu sie boje...ale czy przesadzam?

Jak sadzicie?

P.S. Sory za moj Polski, nadal sie ucze :)
Ostatnio zmieniony 12 lis 2017, 11:21 przez Thisisatest5, łącznie zmieniany 1 raz.

f0ku5
Administrator
Posty: 1421
Rejestracja: 07 kwie 2013, 18:43
Lokalizacja: Warszawa
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2018 1.4 T-GDi 140 KM

Post autor: f0ku5 »

Poczekaj na odpowiedz Churka ;)

Awatar użytkownika
Cichy
VIP
Posty: 1414
Rejestracja: 17 mar 2013, 10:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Cichy »

Dokładnie, czekamy na opinię Churka, ale on raczej zawsze zachwala swój automat.

Awatar użytkownika
vellkan
Posty: 106
Rejestracja: 25 sie 2013, 22:24
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: vellkan »

Moje zdanie jest takie, że europejski silnik jest trochę za słaby do automatu.
Z automatem jeździłem różnymi autami, ale najgorzej wspominam Forda Focusa II 1.6 - co prawda to była kilka ładnych lat temu, ale to był dramat.

Amerykańskie 136 koni trochę lepiej by sobie z tym poradziło.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Co tu ryzykować ..... normalnie się jeździ.

Jak ktoś spodziewa się sportowych osiągów to się zawiedzie, ale w takim razie powinien kupić Ferrari i nie marudzić :-)

Amerykańskie 136 koni mado dyspozycji 6 biegów w AT a nie 4 jak w europejskiej wersji więc nie ma co porównywać.

Zaleta tego automatu jest taka, że to "stara" sprawdzona konstrukcja, przy właściwej eksploatacji i serwisie nie do zarżnięcia.

Dodatkowa zaleta to sprzęgło hydrokinetyczne czyli kompletny brak szarpnięć przenoszonych na silnik (co przy nieumiejętnym operowaniu sprzęgłem jest w zasadzie nie do uniknięcia).
A to nie jest bez znaczenia jeśli chodzi o żywotność silnika.

Na razie 66 000 km i nie ma żadnego problemu.
Pozdrawiam
Churek

Thisisatest5
Posty: 4
Rejestracja: 09 maja 2014, 12:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Thisisatest5 »

Dziekuje wam za opinie! Chyba zostane przy MT. Wiekszosc moich poprzedniu aut byly AT ale jakos czuje sie jak Driver z filmu "Drive", w MT jest fajniej :P

Ciekawi mnie jednak jedna statystyka samochodu: Elastycznosc 60-100KM/H w AT to 7,4sec a w MT 12,5sec. to ze to az taka roznica w takim maly malym samochodzie.

A czy ktos zrobił jakis tuning w swojim samochodzie? Nie ukrywan ze to bedzie moj pierwszy "nowy" samochod i czuje sie jak dziecko w cukierkowym sklepie nawet jezeli to nie jest Ferrari ;)

Awatar użytkownika
Cichy
VIP
Posty: 1414
Rejestracja: 17 mar 2013, 10:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Cichy »

Poszperaj po forum, może uzyskasz jakieś ciekawe informacje. Jeśli chodzi o osiągi, to poza stożkowym filtrem powietrza u Churka raczej nikt nie tuningował.

Thisisatest5
Posty: 4
Rejestracja: 09 maja 2014, 12:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Thisisatest5 »

Dzikuje Cichy, znalazlem.

W dodatek poszperałem i tutaj te czesci wygladaja super! http://www.carid.com/2014-kia-rio-accessories/ tylko ze to US ;)

Awatar użytkownika
Tomash
VIP
Posty: 998
Rejestracja: 17 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Siemianowice

Post autor: Tomash »

Thisisatest5 pisze:Ciekawi mnie jednak jedna statystyka samochodu: Elastycznosc 60-100KM/H w AT to 7,4sec a w MT 12,5sec. to ze to az taka roznica w takim maly malym samochodzie.
Bo to test elastyczności. Przeprowadzany jest na jednym biegu, natomiast automat nie pozwoli na to i zredukuje.
Serdecznie zapraszam: http://kozackiesamochody.pl

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Automat potrafi przy 50-60 km/h mieć już wrzuconą 4 a jak się depnie w podłogę to redukuje do 2 i zamyka obrotomierz ..... ot cała tajemnica :)
Pozdrawiam
Churek

Thisisatest5
Posty: 4
Rejestracja: 09 maja 2014, 12:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Thisisatest5 »

Fanx Tak myslałem....ale co za beznadziejny test....jak to mozna nie redukowac w MT! eh....

Ale juz nie moge sie doczekac tego samochodu! Dziekuje wam za wszystko. Widze ze tutaj spedze jeszcze duzo chwil.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Kupiłem najnowszy Poradnik Auto Świat m.in. ze względu na artykuł a skrzyniach automatycznych.

Znalazłem tam trzy niezłe teksty:

"ASO to zwykle złe miejsce do obsługi i naprawy skrzyń - lepiej to zlecić fachowcom" - jak mnie to nie dziwi :)

"oficjalnie nie ma potrzeby regularnych wymian oleju - to jedno z tych zaleceń producenta, które dla własnego dobra lepiej zignorować" - tak dokładnie robię ......

"Co najciekawsze, bardzo często, instrukcje wydane przez producentów samochodów, różnią się od zaleceń wydawanych przez wytwórców skrzyń automatycznych, które są w tych autach zamontowane. Np. renomowany producent firma ZF zaleca wymianę oleju co 80 - 120 kkm lub raz na 8 lat ...."

Normalnie trzeba być mechanikiem, żeby mieć samochód i jeździć bezawaryjnie w tym posranym kraju oszustów na każdym kroku ..... szkoda słów.
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
kas602
Posty: 236
Rejestracja: 06 lip 2013, 16:02
Lokalizacja: Warmia

Post autor: kas602 »

Churek pisze:Normalnie trzeba być mechanikiem, żeby mieć samochód i jeździć bezawaryjnie w tym posranym kraju oszustów na każdym kroku ..... szkoda słów.
Nie tylko u nas tak jest pod tym względem, bo to polityka producentów (chyba wszystkich) aut. Po co mówić, że w skrzyni AT nie trzeba wymieniać oleju? Bo to fajnie wygląda w prospekcie w czasie sprzedaży. Proste.

Awaryjności hydrokinetyka nie ma się co obawiać, bo jeśli wymieniać w nim olej co jakiś czas jest praktycznie niezniszczalny. No i jeszcze nie wrzucać biegów podczas jazdy (nawet powolnego toczenia) w przeciwnym kierunku.

Minusy to ospała reakcja i w przypadku rio tylko 4 przełożenia. Na plus (?) wygoda. Co kto woli.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

kas602 pisze:Awaryjności hydrokinetyka nie ma się co obawiać, bo jeśli wymieniać w nim olej co jakiś czas jest praktycznie niezniszczalny. No i jeszcze nie wrzucać biegów podczas jazdy (nawet powolnego toczenia) w przeciwnym kierunku.
Taką mam nadzieję, ponieważ wymieniam co 30kkm :)
kas602 pisze:Minusy to ospała reakcja i w przypadku rio tylko 4 przełożenia. Na plus (?) wygoda. Co kto woli.
wygoda przez duże W :D
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
krzysztofek
Posty: 195
Rejestracja: 24 lut 2014, 01:34
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: krzysztofek »

hehe ja ostatnio powiedziałem żonie że jak będzie nas jeszcze raz stać na nowe auto to będzie to Rio sedan i na pewno z AT bo mnie osobiście wkurza wachlowanie lewarkiem chyba się starzeje i za wygodny się robię :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”