W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Wymiana wiązki gniazda przyczepy z 7 na 13 PIN / ASO vs ja

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Wymiana wiązki gniazda przyczepy z 7 na 13 PIN / ASO vs ja

Post autor: Churek »

Cześć,
Wziąłem się wreszcie trochę do roboty i postanowiłem wymienić założoną przez ASO wiązkę do haka z gniazdem na 7 pin na nową, dedykowaną do mojego samochodu z gniazdem na 13 pin niemieckiego producenta ConWys AG

Niektórzy z Was znają moje podejście i zdanie na temat ASO, ale to co zastałem w swoim samochodzie to jest masakra. Poważnie zastanawiam się nad wysłaniem tego materiału do centrali KIA.

Otóż jak wiecie, nasze samochody są wyposażone w komputery pokładowe. Jeśli samochód ma komputer, który steruje oświetleniem pojazdu, przy podłączaniu gniazda przyczepy należy zastosować specjalną wiązkę, która dzięki specjalnemu modułowi zasila światła przyczepy z pominięciem komputera. Komputer steruje modułem a moduł pobiera zasilanie bezpośrednio z akumulatora samochodu (oczywiście jest bezpiecznik po drodze).

Moja stara, prawie 10 letnia Pnada ma taką wiązkę właśnie po to żeby komputer nie poszedł z dymem :cool:

Zabrałem się do roboty i co odkryłem ..... Ci debile podłączyli wszystko "po staremu", metodą garażową Pana Józia - wcinając się w kable tylnych świateł. Nie dość że popruli kable to tak naprawdę cała sprawa groziła zjaraniem komputera pokładowego.

Dodatkowo "partyzanckie" wiązki zostały poprzeciągane gdzieś przez nadkola i pozawijane izolacją.

Jak widać na zdjęciach robiąc to "po niemiecku" wg instrukcji załączonej do wiązki wystarczyło porozpinać oryginalne kostki i powpinać w to miejsce kostki z nowej wiązki, a do przeprowadzenia przewodu wielożyłowego pod samochód służy zaślepiony otwór w podłodze bagażnika i nie trzeba przeciągać go gdzieś po krzakach ......

Dodatkowo mając wtyczkę 13 PIN w platformie do rowerów mam teraz nawet światło cofania :)

Po prostu szkoda gadać.

Do tego koszt haka, gównianej wiązki i montażu w ASO był potencjalnie wyższy niż gdyby wszystko zrobić tak jak trzeba.

W razie pytań zapraszam - chętnie odpowiem.

PS. jutro kolejna drobna robótka
Załączniki
kawałek ASO-wiązki w lewej lampie.
kawałek ASO-wiązki w lewej lampie.
002 lampa prawa.jpg
003 przeciwmgielne.jpg
004 zaślepka.jpg
005 wiązka w otworze.jpg
006 kostka lampy.jpg
007 rozpięta kostka lampy.jpg
008 kostka lampy z wpiętą wiązką.jpg
009 wejście wiązki pod samochód.jpg
010 przekaźnik.jpg
011 wszystko działa.jpg
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
mala_su
Posty: 307
Rejestracja: 19 mar 2013, 14:52
Lokalizacja: Tarchomin

Post autor: mala_su »


Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Kurcze - nie mogę znaleźć namiarów na tą firmę gdzie kupiłem wiązkę ....
Znalazłem tylko stronę producenta wiązki w Szwajcarii :D

Wiązka do haka
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
krzysztofek
Posty: 195
Rejestracja: 24 lut 2014, 01:34
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: krzysztofek »

faktycznie robotę spaścili :( to ja montując hak do prawie 20 letniego transportera bez komputerów zainwestowałem 189zł w oryginalną wiązkę po to tylko żeby montaż trwał 15 minut i żebym nie ciął instalacji i żeby to wyglądało profesjonalnie a Ci w nowym aucie tak sprawę spieprzyli ja wysłałbym to do ASO na Twoim miejscu. :devil2:

Awatar użytkownika
mala_su
Posty: 307
Rejestracja: 19 mar 2013, 14:52
Lokalizacja: Tarchomin

Post autor: mala_su »

W ktorym ASO Ci to spierdzielili, bo w czwartek jak mi beda montowac hak musze sie pochwalic, zeby mi przypadkiem tak nie spiepszyli :D

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

mala_su pisze:W ktorym ASO Ci to spierdzielil
W Łowiczu - niby polecane ASO ..... w necie ..... ehhh
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
mala_su
Posty: 307
Rejestracja: 19 mar 2013, 14:52
Lokalizacja: Tarchomin

Post autor: mala_su »

to co mam mowic zeby kabli nie cieli tylko wpieli to w co?

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

mala_su pisze:to co mam mowic zeby kabli nie cieli tylko wpieli to w co?
Może wydrukuj im post Churka żeby się douczyli będzie prościej niż tłumaczyć :D

Awatar użytkownika
mala_su
Posty: 307
Rejestracja: 19 mar 2013, 14:52
Lokalizacja: Tarchomin

Post autor: mala_su »

czerwo pisze:
mala_su pisze:to co mam mowic zeby kabli nie cieli tylko wpieli to w co?
Może wydrukuj im post Churka żeby się douczyli będzie prościej niż tłumaczyć :D
no popatrz czytasz mi w myslach ;D

Awatar użytkownika
J23
Posty: 161
Rejestracja: 22 maja 2013, 21:11
Lokalizacja: Kielce

Post autor: J23 »

Faktycznie, Panowie z ASO się nie popisali - dlatego nie chciałem żadnych "gratisów" od dealera obawiając się takiego montażu :/. Pomijam to, że dealer najchętniej daje czujniki parkowania - to tanie, montaż na podnośniku, czy nawet z demontażem zderzaka banalnie prosty.

Z tym paleniem elektroniki - w ekstremalnych sytuacjach MOŻE dojść do takiej sytuacji jak piszesz Churek, ale tak naprawdę ubić elektronikę nie jest wcale tak łatwo - nie zmienia to faktu, że robiłem VW po podłączeniu jakiejś "fajnej" przyczepy, stopiona dość spora część przewodów oraz ubity komputer silnika (zwarło ze stopem) :D .

Wracając tak jeszcze do tego, co zastałeś w swoim aucie - nie ma się w sumie co dziwić. W ASO często pracują uczniowie albo ludzie małej wiary (i wiedzy) - dodatkowo mało komu chce się podszkalać bo po prostu nie ma z tego jakiś profitów itd, itd. Znowu posłuże się w miarę świeżym przykładem ASO Renault - robota taka przy okazji, mówię, że pali się SRS, no to klient, że można spróbować, ale był w ASO i oni mówią że trzeba sterownik kupić (3-4K zł)... okazało się, że nie była wpięta wtyczka - wystarczyło się schylić pod fotel. Nie zmyślam sobie tego - oczywiście w ASO też czasami pracują ludzie którzy mają wiedzę, ale większość serwisantów tam przyjmuje podejście "8h i do domu". Aha, za diagnozę ASO Renault oczywiście klienta skasowało - obecnie też dość często ASO dolewa olej na zasadzie "pojemność x.xl" - czyli NIEWAŻNE ile jest na bagnecie, wlewamy przykładowo 3.5l - a to, że jest ponad max, to cóż, producent mówi 3.5l ;].

Nie będę bronił tutaj niewiadomo jak mocno warsztatów niezależnych, bo tu także trafiają się partacze, ale ASO, poprzez swoje ceny itd powinno brylować w tym natłoku warsztatów - często okazuje się, że jest inaczej.

Aha i w gwoli ścisłości - to nie jest komputer pokładowy, a bardziej BCM - body control module. KP masz na desce, pokazuje spalanie i takie tam ;].

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

J23 pisze:Nie będę bronił tutaj niewiadomo jak mocno warsztatów niezależnych, bo tu także trafiają się partacze, ale ASO, poprzez swoje ceny itd powinno brylować w tym natłoku warsztatów - często okazuje się, że jest inaczej.
Nie no - po prostu wszędzie trafiają się gamonie ale nie należy generalizować, a codo cen - to faktycznie - za kasę pobieraną przez ASO powinno być zrobione jak ta lala, a nie tylko kawa gratis, którą tak promuje Tomash :D
Miałem znajomego w serwisie Fiata, to on jeździł na szkolenia przy każdym nowym wchodzącym modelu samochodu .... czyli można :)

J23 pisze:Aha i w gwoli ścisłości - to nie jest komputer pokładowy, a bardziej BCM - body control module.
Oj tam czepiasz się ;) :D :D

Jak się zjara to i tak po ptokach :D
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
Cichy
VIP
Posty: 1414
Rejestracja: 17 mar 2013, 10:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Cichy »

J23 pisze:obecnie też dość często ASO dolewa olej na zasadzie "pojemność x.xl" - czyli NIEWAŻNE ile jest na bagnecie, wlewamy przykładowo 3.5l - a to, że jest ponad max, to cóż, producent mówi 3.5l ;].
U mnie tak robią, pomimo że im to zgłaszałem i już raz było spuszczane to nadal jest równo albo nawet ciut więcej z MAX.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Dla tego ja leję na ASO i leję olej sam :)
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
J23
Posty: 161
Rejestracja: 22 maja 2013, 21:11
Lokalizacja: Kielce

Post autor: J23 »

Churek pisze: Miałem znajomego w serwisie Fiata, to on jeździł na szkolenia przy każdym nowym wchodzącym modelu samochodu .... czyli można :)
Takie szkolenia są chyba we wszystkich sieciach, także w Kia. Problemem jest to, kto ile wyniesie z takich szkoleń i jak przykłada się do pracy - takie moje zdanie.

Adi
Posty: 317
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adi »

Cichy pisze:
J23 pisze:obecnie też dość często ASO dolewa olej na zasadzie "pojemność x.xl" - czyli NIEWAŻNE ile jest na bagnecie, wlewamy przykładowo 3.5l - a to, że jest ponad max, to cóż, producent mówi 3.5l ;].
U mnie tak robią, pomimo że im to zgłaszałem i już raz było spuszczane to nadal jest równo albo nawet ciut więcej z MAX.
U mnie tez. Jest zalane na MAX i juz. Odmierzaja, ze tyle i tyle litrow oleju jest napisane w instrukcji i tyle leja.

Churek dobrze pisze, olac te ASO. Ale jakos sie "boje", ze cos pierdyknie i bede musial sam placic za naprawe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie i elektryka”