Wymiana wiązki gniazda przyczepy z 7 na 13 PIN / ASO vs ja
Autor Wiadomość
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 250900
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1495
Skąd: Huta Partacka
 #1  Wysłany: 2014-05-09, 22:31   Wymiana wiązki gniazda przyczepy z 7 na 13 PIN / ASO vs ja

Cześć,
Wziąłem się wreszcie trochę do roboty i postanowiłem wymienić założoną przez ASO wiązkę do haka z gniazdem na 7 pin na nową, dedykowaną do mojego samochodu z gniazdem na 13 pin niemieckiego producenta ConWys AG

Niektórzy z Was znają moje podejście i zdanie na temat ASO, ale to co zastałem w swoim samochodzie to jest masakra. Poważnie zastanawiam się nad wysłaniem tego materiału do centrali KIA.

Otóż jak wiecie, nasze samochody są wyposażone w komputery pokładowe. Jeśli samochód ma komputer, który steruje oświetleniem pojazdu, przy podłączaniu gniazda przyczepy należy zastosować specjalną wiązkę, która dzięki specjalnemu modułowi zasila światła przyczepy z pominięciem komputera. Komputer steruje modułem a moduł pobiera zasilanie bezpośrednio z akumulatora samochodu (oczywiście jest bezpiecznik po drodze).

Moja stara, prawie 10 letnia Pnada ma taką wiązkę właśnie po to żeby komputer nie poszedł z dymem :cool:

Zabrałem się do roboty i co odkryłem ..... Ci debile podłączyli wszystko "po staremu", metodą garażową Pana Józia - wcinając się w kable tylnych świateł. Nie dość że popruli kable to tak naprawdę cała sprawa groziła zjaraniem komputera pokładowego.

Dodatkowo "partyzanckie" wiązki zostały poprzeciągane gdzieś przez nadkola i pozawijane izolacją.

Jak widać na zdjęciach robiąc to "po niemiecku" wg instrukcji załączonej do wiązki wystarczyło porozpinać oryginalne kostki i powpinać w to miejsce kostki z nowej wiązki, a do przeprowadzenia przewodu wielożyłowego pod samochód służy zaślepiony otwór w podłodze bagażnika i nie trzeba przeciągać go gdzieś po krzakach ......

Dodatkowo mając wtyczkę 13 PIN w platformie do rowerów mam teraz nawet światło cofania :)

Po prostu szkoda gadać.

Do tego koszt haka, gównianej wiązki i montażu w ASO był potencjalnie wyższy niż gdyby wszystko zrobić tak jak trzeba.

W razie pytań zapraszam - chętnie odpowiem.

PS. jutro kolejna drobna robótka
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 mala_su 
mala_su


Informacje
Wyposażenie: L AUTOMAT
Silnik: 1,4 DOHC CVVT 109KM
Przebieg: 30000
Kolor: platinium graphite
Pakiety: navi,czujniki,kamerka
Tapicerka: black
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Fiat Seicento, Daewoo Matiz
Wiek: 32
Dołączyła: 19 Mar 2013
Posty: 307
Skąd: Tarchomin
 #2  Wysłany: 2014-05-16, 10:54   

zapodaj link do tej wiazki.

http://allegro.pl/hak-hol...4234387688.html
http://allegro.pl/wiazka-...4159484328.html

?
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 250900
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1495
Skąd: Huta Partacka
 #3  Wysłany: 2014-05-16, 20:45   

Kurcze - nie mogę znaleźć namiarów na tą firmę gdzie kupiłem wiązkę ....
Znalazłem tylko stronę producenta wiązki w Szwajcarii :D

Wiązka do haka
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 krzysztofek 
Szerokości :)


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,4
Przebieg: 34500
Kolor: bright silver
Tapicerka: ciemna jednotonowa
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: pełegot :P 206
Wiek: 39
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 195
Skąd: Rabka-Zdrój
 #4  Wysłany: 2014-05-20, 12:50   

faktycznie robotę spaścili :( to ja montując hak do prawie 20 letniego transportera bez komputerów zainwestowałem 189zł w oryginalną wiązkę po to tylko żeby montaż trwał 15 minut i żebym nie ciął instalacji i żeby to wyglądało profesjonalnie a Ci w nowym aucie tak sprawę spieprzyli ja wysłałbym to do ASO na Twoim miejscu. :devil2:
 
 
     
 mala_su 
mala_su


Informacje
Wyposażenie: L AUTOMAT
Silnik: 1,4 DOHC CVVT 109KM
Przebieg: 30000
Kolor: platinium graphite
Pakiety: navi,czujniki,kamerka
Tapicerka: black
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Fiat Seicento, Daewoo Matiz
Wiek: 32
Dołączyła: 19 Mar 2013
Posty: 307
Skąd: Tarchomin
 #5  Wysłany: 2014-05-20, 19:40   

W ktorym ASO Ci to spierdzielili, bo w czwartek jak mi beda montowac hak musze sie pochwalic, zeby mi przypadkiem tak nie spiepszyli :D
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 250900
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1495
Skąd: Huta Partacka
 #6  Wysłany: 2014-05-20, 21:26   

mala_su napisał/a:
W ktorym ASO Ci to spierdzielil


W Łowiczu - niby polecane ASO ..... w necie ..... ehhh
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 mala_su 
mala_su


Informacje
Wyposażenie: L AUTOMAT
Silnik: 1,4 DOHC CVVT 109KM
Przebieg: 30000
Kolor: platinium graphite
Pakiety: navi,czujniki,kamerka
Tapicerka: black
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Fiat Seicento, Daewoo Matiz
Wiek: 32
Dołączyła: 19 Mar 2013
Posty: 307
Skąd: Tarchomin
 #7  Wysłany: 2014-05-21, 09:47   

to co mam mowic zeby kabli nie cieli tylko wpieli to w co?
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #8  Wysłany: 2014-05-21, 10:37   

mala_su napisał/a:
to co mam mowic zeby kabli nie cieli tylko wpieli to w co?

Może wydrukuj im post Churka żeby się douczyli będzie prościej niż tłumaczyć :D
 
 
     
 mala_su 
mala_su


Informacje
Wyposażenie: L AUTOMAT
Silnik: 1,4 DOHC CVVT 109KM
Przebieg: 30000
Kolor: platinium graphite
Pakiety: navi,czujniki,kamerka
Tapicerka: black
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Fiat Seicento, Daewoo Matiz
Wiek: 32
Dołączyła: 19 Mar 2013
Posty: 307
Skąd: Tarchomin
 #9  Wysłany: 2014-05-21, 11:40   

czerwo napisał/a:
mala_su napisał/a:
to co mam mowic zeby kabli nie cieli tylko wpieli to w co?

Może wydrukuj im post Churka żeby się douczyli będzie prościej niż tłumaczyć :D


no popatrz czytasz mi w myslach ;D
 
 
     
 J23 


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 MT
Kolor: Biały
Pakiety: AC
Tapicerka: Black
Typ nadwozia: HB 3
Inne auto / jakie?: Kia Optima JF 2.0 CVVL/Getz 1.3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 161
Skąd: Kielce
 #10  Wysłany: 2014-05-21, 17:23   

Faktycznie, Panowie z ASO się nie popisali - dlatego nie chciałem żadnych "gratisów" od dealera obawiając się takiego montażu :/. Pomijam to, że dealer najchętniej daje czujniki parkowania - to tanie, montaż na podnośniku, czy nawet z demontażem zderzaka banalnie prosty.

Z tym paleniem elektroniki - w ekstremalnych sytuacjach MOŻE dojść do takiej sytuacji jak piszesz Churek, ale tak naprawdę ubić elektronikę nie jest wcale tak łatwo - nie zmienia to faktu, że robiłem VW po podłączeniu jakiejś "fajnej" przyczepy, stopiona dość spora część przewodów oraz ubity komputer silnika (zwarło ze stopem) :D .

Wracając tak jeszcze do tego, co zastałeś w swoim aucie - nie ma się w sumie co dziwić. W ASO często pracują uczniowie albo ludzie małej wiary (i wiedzy) - dodatkowo mało komu chce się podszkalać bo po prostu nie ma z tego jakiś profitów itd, itd. Znowu posłuże się w miarę świeżym przykładem ASO Renault - robota taka przy okazji, mówię, że pali się SRS, no to klient, że można spróbować, ale był w ASO i oni mówią że trzeba sterownik kupić (3-4K zł)... okazało się, że nie była wpięta wtyczka - wystarczyło się schylić pod fotel. Nie zmyślam sobie tego - oczywiście w ASO też czasami pracują ludzie którzy mają wiedzę, ale większość serwisantów tam przyjmuje podejście "8h i do domu". Aha, za diagnozę ASO Renault oczywiście klienta skasowało - obecnie też dość często ASO dolewa olej na zasadzie "pojemność x.xl" - czyli NIEWAŻNE ile jest na bagnecie, wlewamy przykładowo 3.5l - a to, że jest ponad max, to cóż, producent mówi 3.5l ;].

Nie będę bronił tutaj niewiadomo jak mocno warsztatów niezależnych, bo tu także trafiają się partacze, ale ASO, poprzez swoje ceny itd powinno brylować w tym natłoku warsztatów - często okazuje się, że jest inaczej.

Aha i w gwoli ścisłości - to nie jest komputer pokładowy, a bardziej BCM - body control module. KP masz na desce, pokazuje spalanie i takie tam ;].
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 250900
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1495
Skąd: Huta Partacka
 #11  Wysłany: 2014-05-22, 05:52   

J23 napisał/a:
Nie będę bronił tutaj niewiadomo jak mocno warsztatów niezależnych, bo tu także trafiają się partacze, ale ASO, poprzez swoje ceny itd powinno brylować w tym natłoku warsztatów - często okazuje się, że jest inaczej.


Nie no - po prostu wszędzie trafiają się gamonie ale nie należy generalizować, a codo cen - to faktycznie - za kasę pobieraną przez ASO powinno być zrobione jak ta lala, a nie tylko kawa gratis, którą tak promuje Tomash :D
Miałem znajomego w serwisie Fiata, to on jeździł na szkolenia przy każdym nowym wchodzącym modelu samochodu .... czyli można :)


J23 napisał/a:
Aha i w gwoli ścisłości - to nie jest komputer pokładowy, a bardziej BCM - body control module.


Oj tam czepiasz się ;) :D :D

Jak się zjara to i tak po ptokach :D
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 Cichy 
Administrator
Piotrek


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 109KM
Przebieg: 58000
Kolor: Biały
Pakiety: Klima + alarm + czujniki cofania
Tapicerka: Ciemna
Typ nadwozia: Hatchback 5 d.
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1411
Skąd: Podlaskie
 #12  Wysłany: 2014-05-22, 06:36   

J23 napisał/a:
obecnie też dość często ASO dolewa olej na zasadzie "pojemność x.xl" - czyli NIEWAŻNE ile jest na bagnecie, wlewamy przykładowo 3.5l - a to, że jest ponad max, to cóż, producent mówi 3.5l ;].


U mnie tak robią, pomimo że im to zgłaszałem i już raz było spuszczane to nadal jest równo albo nawet ciut więcej z MAX.
--------------------
www.facebook.com/Rio3Polska
http://kia-rio-jpa.blogspot.com
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 250900
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1495
Skąd: Huta Partacka
 #13  Wysłany: 2014-05-22, 09:13   

Dla tego ja leję na ASO i leję olej sam :)
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 J23 


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 MT
Kolor: Biały
Pakiety: AC
Tapicerka: Black
Typ nadwozia: HB 3
Inne auto / jakie?: Kia Optima JF 2.0 CVVL/Getz 1.3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 161
Skąd: Kielce
 #14  Wysłany: 2014-05-22, 11:07   

Churek napisał/a:

Miałem znajomego w serwisie Fiata, to on jeździł na szkolenia przy każdym nowym wchodzącym modelu samochodu .... czyli można :)


Takie szkolenia są chyba we wszystkich sieciach, także w Kia. Problemem jest to, kto ile wyniesie z takich szkoleń i jak przykłada się do pracy - takie moje zdanie.
 
 
     
 Adi 

Informacje
Wyposażenie: wersja L
Silnik: 1.4
Przebieg: 66000
Kolor: biały
Tapicerka: ciemna
Typ nadwozia: sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 317
Skąd: Warszawa
 #15  Wysłany: 2014-05-22, 18:13   

Cichy napisał/a:
J23 napisał/a:
obecnie też dość często ASO dolewa olej na zasadzie "pojemność x.xl" - czyli NIEWAŻNE ile jest na bagnecie, wlewamy przykładowo 3.5l - a to, że jest ponad max, to cóż, producent mówi 3.5l ;].


U mnie tak robią, pomimo że im to zgłaszałem i już raz było spuszczane to nadal jest równo albo nawet ciut więcej z MAX.


U mnie tez. Jest zalane na MAX i juz. Odmierzaja, ze tyle i tyle litrow oleju jest napisane w instrukcji i tyle leja.

Churek dobrze pisze, olac te ASO. Ale jakos sie "boje", ze cos pierdyknie i bede musial sam placic za naprawe.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 26