W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Tarcze hamulcowe - oryginał vs dobry zamiennik.

Awatar użytkownika
pitertuning
Posty: 26
Rejestracja: 22 sty 2019, 19:50
Lokalizacja: kielce

Post autor: pitertuning »

Churek pisze:Rio po 2011 ma 15" układ hamulcowy z tarczą 280 mm z przodu.
Takie tarcze posiadam w rio z 2011 w ''M''
1234

Hospin
Posty: 84
Rejestracja: 04 maja 2015, 22:04
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: Hospin »

No to może jest to zależne od posiadania lub nie systemu ESP?

Awatar użytkownika
pitertuning
Posty: 26
Rejestracja: 22 sty 2019, 19:50
Lokalizacja: kielce

Post autor: pitertuning »

Nadmienie że posiadam ESP ,silnik 1.4 benzyna
1234

Awatar użytkownika
mateusz
Posty: 345
Rejestracja: 14 lut 2017, 23:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mateusz »

ESP posiada każda wersja Rio, nie robili rozróżnienia na systemy bezpieczeństwa w wersji 3.

Rafael
Posty: 524
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Ciekawe jakie tarcze ma sedan z silnikiem 1.4l. Jeśli takie same jak 1.25l, to znaczy, że faktycznie sedan jest okrojony ze wszystkiego co się tylko dało, a w cenniku był droższy od HB w tej samej wersji wyposażenia :D

Awatar użytkownika
mateusz
Posty: 345
Rejestracja: 14 lut 2017, 23:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mateusz »

Jeśli wierzyć internetem to sedan bez znaczenia na jakim silniku - 256 z przodu i 262 z tylu.

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 394
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Wiadomo: sedan = grzybowóz, hatchback = sport :D :devil2: ;-)

Tak jak koledzy pisali, sama tarcza pewnie pasuje na piastę, nawet zacisk może być ten sam (do sprawdzenia), a na pewno jest różnica w jarzmach. Jeżeli zacisk jest ten sam, to wymiana jarzma nie powinna być trudna i zbyt droga.

Edit: a, no i jeszcze pompa :-) Przy większych tarczach pompa może mieć lepszą wydajność.

Rafael
Posty: 524
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Dokładnie, problemem jest jarzmo co mi potwierdził mechanik. Gdyby w Rio było 1.6l 140KM, to może dodatkowe koszty miałyby sens. :D

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 394
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Zawsze można do 1.4 wrzucić jakiś kompresor albo turbo... :D

Rafael
Posty: 524
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Soul_Man pisze:Zawsze można do 1.4 wrzucić jakiś kompresor albo turbo...
Albo jakiś swap silnika. Przy 1.25l jest sporo wolnego miejsca pod maską, więc coś sensownego na pewno się zmieści zamiast niego. :D

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 394
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

I jeszcze, żeby napęd na tył był :D

A tak już na serio - to gdzieś widziałem w internetach jak ktoś montował kompresor od Mini Coopera do innego wolnossącego auta. Jak znajdę to podlinkuję.

Przepraszam za offtop :-)

ziko1983
Posty: 378
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

Żeby nie było tak łatwo, są dwa rodzaje tarcz 256mm. Miałem na przód ATE i nie pasowały, bo haczyły o jarzmo, musiałem na szybko kombinować TRW, bo do sedana 1.25 ATE nie ma tarcz.

Rafael
Posty: 524
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

ziko1983 pisze:Żeby nie było tak łatwo, są dwa rodzaje tarcz 256mm. Miałem na przód ATE i nie pasowały, bo haczyły o jarzmo, musiałem na szybko kombinować TRW, bo do sedana 1.25 ATE nie ma tarcz.
No proszę kolejna rada w bazie forumowej będzie dla potomnych. :-) Ja dzisiaj odebrałem auto z wymienionymi tarczami i klockami przód + tył właśnie na TRW.

Poniżej można zobaczyć jakie fajne elementy montowała fabryka. Mechanicy mówili, że klocki były zrobione z ryżu chyba, bo zamiast pylić wszystko zbijało się w kulki. Tarcze mają spory rant niewidoczny na zdjęciu i są już wyrobione w nich rowki.
Załączniki
8DFA8983-5EBB-4A26-A688-F9886765D6BF.png
50BC496F-80B9-41DC-ABBB-B61DA3D06D59.png
191A7BF3-2E22-4AB8-9373-79869AD51066.png
893B8A78-3052-4E45-AEA9-6FA9026C87A9.png
6789CFF3-AEA3-4DA3-8CA2-B9180C689B93.png

Hospin
Posty: 84
Rejestracja: 04 maja 2015, 22:04
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: Hospin »

Sprawdziłem w serwisie i w sklepie Darma po Vin i wszyscy twierdzą że do mojego modelu wejdą tylko 256 mam. (szkoda). Ściągałem koło i niestety mają rację, tarcza ma 256mm i nic większego do tego jarzma nie wejdzie. Myślę również że sam zacisk też się różni bo jest mocowan na górze i na dole jarzma więc jak będzie większe jarzmo to i jego mocowanie. Stwierdzam że wszystko do tych aut należy sprawdzać po numerze Vin bo jest dużo wersji wyposażenia.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Rafael pisze:Mechanicy mówili, że klocki były zrobione z ryżu chyba, bo zamiast pylić wszystko zbijało się w kulki.
Jak poczytasz ten wątek od początku, to pisałem, że z oryginałów tworzył się w zacisku "sueprglut", który musiałem odbijać młotkiem.

Cokolwiek innego od oryginału jest lepsze (i tańsze zarazem) a najchętniej wymieniłbym jeszcze zaciski bo ten system AKEMODO (czy jak mu tam) to niezły szajs - sam serwis KIA tak twierdzi ....
Pozdrawiam
Churek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Użytkowanie, przeglądy, ASO”