W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Czujniki ciśnienia w oponach.

marder
Posty: 305
Rejestracja: 23 mar 2014, 15:58
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: marder »

Jedyna niedogodność jaka Was czeka po usunięciu czujników ciśnienia to stale zapalona kontrolka na zegarach. Myślę, że to nie taka straszna niedogodność i można się do tego przyzwyczaić.
LIFE IS TOO SHORT TO BE SLOW

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

marder pisze: to stale zapalona kontrolka na zegarach
Zawsze można żarówencję wypppp ...... iąć, albo zakleić. Jedno co - trzeba zdemontować zegary.
Pozdrawiam
Churek

dzidek
Posty: 227
Rejestracja: 01 lis 2014, 23:48
Lokalizacja: poznan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: 1,4XL
Silnik: 1400 PB
Kolor: brąz
Tapicerka: kolorowa
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Picanto III

Post autor: dzidek »

Gandalf wej pisze:
Tomek44 pisze:Zastanawiam się czy można wymontować z felgi wentyl z czujnikiem i zamontować w jego miejsce zwykły
A propo rozpiszcie się mocniej o co chodzi z tą kombinacją z wentylami.
Ja kupiłem auto z letnimi na stalowych,założyłem zimowe na te same i śmigam ,śmigam [letnie w piwnicy]
40 zł przekładka opon.
Nie wiem o co kaman o-o
od 1,11.2014 r. każdy nowy samochód, zgodnie z dyrektywą UE, ma mieć czujniki ciśnienia w oponach.
W samochodach budżetowych zakłada się czujniki pośrednie, wykorzystujące dane ABS i ESP. Te dane są
wprowadzone do komputera, który monitoruje obroty i jeżeli wystąpi różnica ok.20%, tzn. ciśnienie
spadło o ok. 0,4 - 0,5 - włączy się indykacja, najpierw pulsująca, a potem ciągła. Zmiana na opony bez
czujników spowoduje, że wskaźnik będzie ciągle sygnalizował utratę ciśnienia i nie wiem jak to wpłynie
na gwarancję. Czujniki są aktywizowane na każdym konkretnym kole i ich dane są również zapisane. Możliwość włączania/wyłączania tej funkcji zlikwidowałaby te problemy. Kupno dodatkowych 4 czujników to wydatek ok. 600-1000 zł. plus ok.400 zł. za wymianę i aktywację. I to wszystko dla dobra kierowców.

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

AAAAAAAAAA wiercenie dzóury w portfelu ;D

Awatar użytkownika
Tomek44
Posty: 32
Rejestracja: 26 gru 2014, 00:31
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek44 »

W mojej Kii są czujniki połączone z wentylami. W tych czujnikach są baterie. Naturalnie niewymienne, bo jak inaczej. Nie wiadomo jak długo taka bateria podziała. Jak znam życie, to okres gwarancji plus 1 miesiąc (czyli do pierwszego dużego przeglądu po 2 latach - tak jak ledy). Na wiosnę auto jedzie za granicę i tam zostanie na dłużej. Jazda bez czujników nie wchodzi w grę bo tam policja nie przymyka oczu, zwłaszcza w autach z obcą rejestracją. Dlatego szukam alternatywnego rozwiązania. Na razie nic innego niż wożenie czujników z wentylami w bagażniku nie wymyśliłem. Ewentualnie pozostaje zakup felg przystosowanych do czujników + czujniki + strojenie = 2000 PLN. Ekologia pełną gębą.

Więcej tu: http://przegladoponiarski.pl/art/4631/t ... opada.html

dzidek
Posty: 227
Rejestracja: 01 lis 2014, 23:48
Lokalizacja: poznan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: 1,4XL
Silnik: 1400 PB
Kolor: brąz
Tapicerka: kolorowa
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Picanto III

Post autor: dzidek »

Tomek44 pisze:Nie wiadomo jak długo taka bateria podziała.
Według danych producenta bateria ma wystarczyć na 6-8 lat .
Tomek44 pisze: Na razie nic innego niż wożenie czujników z wentylami w bagażniku nie wymyśliłem.
Każdy czujnik jest przypisany przez komputer do konkretnego koła i przy zamianie trzeba aktywizować nowy czujnik. Wożenie ich w bagażniku raczej nic nie da, ponieważ komputer nie będzie ich widział, czyli tak jak by ich nie było. Co ciekawe dla czujników bezpośrednich na rynku zachodnim są już urządzenia symulujące ich pracę.

Awatar użytkownika
DOGI86
Posty: 52
Rejestracja: 02 lis 2014, 22:49
Lokalizacja: Knurów

Post autor: DOGI86 »

u mnie było 0,2 różnicy na jednym kole i zaraz się zaświeciła kontrolka ciśnienia. Narazie tematu nie ruszam ale jak przyjdzie lato i założe alusy to podjadę do znajomego elektromechanika może ogarnie temat- a przed przeglądem znowu je aktywujemy ;-)

dzidek
Posty: 227
Rejestracja: 01 lis 2014, 23:48
Lokalizacja: poznan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: 1,4XL
Silnik: 1400 PB
Kolor: brąz
Tapicerka: kolorowa
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Picanto III

Post autor: dzidek »

DOGI86 pisze:u mnie było 0,2 różnicy na jednym kole i zaraz się zaświeciła kontrolka ciśnienia.
To jest normalne przy niższych temperaturach, czujniki sygnalizują wcześniej niż 0,4.
Elektromechanik bez specjalistycznego sprzętu i oprogramowania dużo nie pomoże.

marder
Posty: 305
Rejestracja: 23 mar 2014, 15:58
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: marder »

Tworzycie sztuczne problemy. Naprawdę sądzicie, że brak czujników ciśnienia może być powodem nieuznania jakiejś usterki w ramach gwarancji czy niedopuszczenia samochodu do przeglądu? Bez jaj panowie. Kupuję nowy komplet opon zimowych i felg i ch..j ich obchodzi czy kupię sobie nowy komplet czujników. Nic nie słyszałem o ustawie, która by nakazywała jazdę z takimi czujnikami. Jest tylko obowiązek nałożony na producentów montowania takich czujników. I nic poza tym.
LIFE IS TOO SHORT TO BE SLOW

dzidek
Posty: 227
Rejestracja: 01 lis 2014, 23:48
Lokalizacja: poznan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: 1,4XL
Silnik: 1400 PB
Kolor: brąz
Tapicerka: kolorowa
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Picanto III

Post autor: dzidek »

Kto nie ma czujników, ten nie ma problemów. Ten komu ten gadżet włożono może mieć.
Faktycznie nikogo nie powinno obchodzić jakie felgi i opony sobie założę, byle mieściły się w normach
instrukcyjnych. Może i nie ma ustawy nakazującej jazdy z czujnikami, ale też brak tego i dla ABS, ESP,ASR, poduszek itp. Jest to wyposażenie seryjne, z którym samochód podlegał homologacji.
I w zasadzie nie tu leży problem, a w dostępie do oprogramowania. Według mojej wiedzy fabryczne
komputery KIA mają zablokowaną funkcję dezaktywacji czujników. Więc jeżeli czujniki zostaną
wyłączone, tzn. że nieuprawniona osoba zmieniała ustawienia komputera.W tym przypadku gwarant może odmówić naprawę gwarancyjną, związaną np. z elektroniką
. Liczę, że w niedługim okresie czasu problem sam się rozwiąże i ceny drastycznie spadną.
Tak dla ciekawości komputer do pełnej diagnostyki i ustawień uniwersalnych czujników to wydatek około
15 tys. zł. + same czujniki. Więc wydatek dla oponiarzy spory, a więc i ceny będą się różniły i to do góry.

,

f0ku5
Administrator
Posty: 1424
Rejestracja: 07 kwie 2013, 18:43
Lokalizacja: Warszawa
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2018 1.4 T-GDi 140 KM

Post autor: f0ku5 »

Obowiązek posiadania ABS i tych innych systemów narzuca od jakiegoś czasu UE.

marder
Posty: 305
Rejestracja: 23 mar 2014, 15:58
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: marder »

Można jeździć bez czujników i nikomu nic do tego. Aż takim wielkim problemem jest dla Was ta świecąca kontrolka? Usunięcie jej jest już ingerencją w oprogramowanie i jeśli zostanie wykryte przez ASO będzie się wiązało z utratą gwarancji, więc chyba nie warto ryzykować. Trochę tego nie rozumiem. Ja jak jeżdżę sam wyłączam sobie kontrolę trakcji i też mi się świeci z tego powodu kontrolka. Mnie w ogóle to nie przeszkadza.
LIFE IS TOO SHORT TO BE SLOW

obanon
Posty: 85
Rejestracja: 28 gru 2014, 10:52
Lokalizacja: B-stok, Wawa

Post autor: obanon »

marder pisze:Ja jak jeżdżę sam wyłączam sobie kontrolę trakcji i też mi się świeci z tego powodu kontrolka.
Wyłączasz ESP tylko jeśli chodzi o zimę czy w ogóle? CO jest tego przyczyną jeśli można zapytać?

dzidek
Posty: 227
Rejestracja: 01 lis 2014, 23:48
Lokalizacja: poznan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: 1,4XL
Silnik: 1400 PB
Kolor: brąz
Tapicerka: kolorowa
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Picanto III

Post autor: dzidek »

Z ESP masz rację, że nie przeszkadza lampka, bo możesz z powrotem włączyć i po krzyku.
Bez czujników też można jeździć, a właśnie ta kontrolka jest problemem - jej nie da się wyłączyć
i nie wiem czy w komputerze nie pozostaje ślad /kod błędu/, tak jak przy każdej innej niesprawności.
Teraz problem ten będzie dotyczył coraz większej liczby kupujących nowe samochody - wydać
dodatkowe pieniążki, czy może znaleźć inne rozwiązanie. Może ktoś już ma je ?
f0ku5 pisze:Obowiązek posiadania ABS i tych innych systemów narzuca od jakiegoś czasu UE.
Obowiązek posiadania tak, ale brak ustawy nakazującej jazdy z nimi. Dlatego też wiele tych
elementów może być wyłączana przez kierowcę.

marder
Posty: 305
Rejestracja: 23 mar 2014, 15:58
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: marder »

obanon pisze:Wyłączasz ESP tylko jeśli chodzi o zimę czy w ogóle? CO jest tego przyczyną jeśli można zapytać?
Sporo najeździłem się tym samochodem po placu między słupkami na różnej nawierzchni. Poznałem jego reakcje i wiem na ile mogę sobie pozwolić. Poza tym lubię polegać na własnych umiejętnościach a wspomagacze osłabiają czujność. Jeżdżę tak cały rok, również w zimę. Jak jeżdżę z żoną i dzieckiem załączam ESP.
dzidek pisze:Z ESP masz rację, że nie przeszkadza lampka, bo możesz z powrotem włączyć i po krzyku.
Ale jeśli chcę jeździć bez ESP to muszę się pogodzić z tym, ze mi będzie świeciło, więc sytuacja jest analogiczna.
LIFE IS TOO SHORT TO BE SLOW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zewnętrzne”