W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Silnik 1.4 CRDI.

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Silnik 1.4 CRDI.

Post autor: Gandalf wej »

Witam.Zostałem właścicielem 1.4 diesel.Chciałbym się dowiedzieć jak sobie chwalicie ,jazdę.Gdzie tankujecie {Jestem z małego trójmiasta kaszubskiego},czy paliwa premium lać czy nie . i temat filtr PDF.Jak dbać żeby długo służyło
Ostatnio zmieniony 12 lis 2017, 12:50 przez Gandalf wej, łącznie zmieniany 1 raz.

marder
Posty: 305
Rejestracja: 23 mar 2014, 15:58
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: marder »

Gratulacje. Kolejny klekot na forum :-)
Gdziekolwiek w Polsce tankujesz, to i tak wlewasz do baku paliwo z Orlenu albo Lotosu, więc tankuj tam gdzie taniej. Nowoczesne diesle są bardzo wrażliwe na jakość paliwa (to już nie te czasy, gdy można było lać olej opałowy bez żadnych konsekwencji), więc kilka razy w roku warto wlać jakiś shell v-power czy dolać jakiś dodatek wzbogacający paliwo.
Jeśli chcesz zadbać o DPF, to rób dłuższe odcinki. Można robić duże przebiegi, ale jeśli składają się one tylko z kilkukilometrowych odcinków, to jest to śmierć dla DPF-u. Jeśli np. jeździsz do pracy 20 km to nie musisz się przejmować, sadza zdąży się dopalić.
A, i jak filtr paliwa będziesz wymieniał, co roku, to nawet nie musisz się martwić o dodatki do ropy.
LIFE IS TOO SHORT TO BE SLOW

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

Czy w trójmieście tylko jeden diesel?Może moment obrotowy 220 zapiera jeszcze dech w pierśiach brak odzewu

Awatar użytkownika
Ryjek
Posty: 192
Rejestracja: 06 kwie 2013, 19:41
Lokalizacja: PL

Post autor: Ryjek »

Czy możecie mi dla porównania podać prawdziwe spalanie w wersji w Rio dieslu 1.4 CRDI?
Chciałem porównać z benzynowymi 1,4 DOHC.

Pozdrawiam,
Ryjek.

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

Powiem krutko .
Komputer w Ryjówce pokazuje 5,4 l/100km. To są obliczenia po zatankowaniu po korek i aż pokażą sie same kreski{wiadomo co to za kreski}
;D
Ale Ja sprawdzam tak:tankuję po korek aż pokaże się paliwo przy wlewie [po odbiciu pistoletu wchodzi jeszcze ok 7--8 litrów ciórkim ]ON w mojim najlepszym CPN jest po 4,34 zeta.Wyjeżdzam do samego końca ąz pokazą się kreski na wyświetlaczu i po tankowaniu wszystkie parametry resetuję .obliczam na kalkulatorze
Zatankowane litry po wlaniu do prawdziwego pełna i dzielę przez km{km podzielone przez 100 bo obliczamy ile spala na 100km} przejechane .
Doświadczenie pokazało po przejechaniu 5000 km ;odpalanie pod chmurką ,jazda po mieście stoimy jedziemy,dociskamy,ślimaczymy się ,stajemy praca ,bank,szlabany,znowu miasto korki,to zatory,jazda i tak cały dzionek,nonstop zagrzewanie silnika i gaszenie,i lekki wypad poza miasto tak z 15 km ale PKS albo emeryt i się ślimaczymy ,nieraz wyścigi po 120 na prostej a zaraz 50 na zakręcie i ogień {no małolat audi 6 niech nie msli że może Kijanke machnąć }Taka moja jazda .A na prawdziwej trasie jeszcze nie testowałem .Srednio wychodzi 5,9 -6,0 litrów na 100 km.Jest zimno .A na gazie za dużo bęzyny by szło na grzanie . :lol:
Między kom a kalkulatorem wychodzi ok 0,5 l więcej rzeczywistego
6 x4,34 =26zeta na 100 km
A na gazie napewno by mi zjad 10 i bęnzynę.

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

10l gazu u mnie gaz po 2,20zł to wychodzi 22zł + benzyna mi wychodzi około 35l na 12tys km niech by było, że na 10tys. Gdyby benzyna po 5,50zł to wychodzi, że na 100km jakieś 2zł to w sumie mamy 24zł :D

Awatar użytkownika
Ryjek
Posty: 192
Rejestracja: 06 kwie 2013, 19:41
Lokalizacja: PL

Post autor: Ryjek »

Gandalf wej pisze:Powiem krutko
Bardzo przyjemne spalanie, dzisiaj zastanawiam się sam czy dobrze wybrałem wybierając benzynę, ale zależało mi przede wszystkim na automatycznej skrzyni biegów, a taka była tylko dla modelu 1,4 DOHC. Taki wybór wykonałem i ostatnio wszedłem w LPG, żeby obniżyć koszty jazdy.

Jednak w dieselku mamy więcej miejsca w bagażniku i zdecydowanie lepszą elastyczność. Benzynowa Ryjówka lubi jednak obroty, ale jest cichsza i można zestawić ją w automatem.

Awatar użytkownika
Nawoj
Posty: 21
Rejestracja: 13 wrz 2014, 08:11
Lokalizacja: Suwalszczyzna

Post autor: Nawoj »

Witam. Po 3 miesiącach użytkowania swojego 1.4 CRDI i przeglądania forum i ja postanowiłem coś napisać. Niestety post nie będzie zbyt pozytywny, gdyż moje Rio dzisiaj po raz pierwszy mnie zawiodło. W nocy było - 15 na termometrze i rano nie udało mi się odpalić silnika (silnik uruchamia się, lecz po 3 sekundach gaśnie). W związku z tym, że jest to mój pierwszy diesel, poradźcie co robić. Słyszałem, że diesle nie lubią zimy, zwłaszcza, gdy auto nie jest garażowane, a tak jest w moim przypadku. Od kilku dni nim nie jeździłem, wczoraj wieczorem uruchamiałem tylko silnik na 5 minut, żeby go odskrobać trochę. Tankuję tam, gdzie taniej, a że jakimś tam specem motoryzacji nie jestem, to podejrzewam tylko, że coś musiało zamarznąć. Póki co serwisu nie wołam. Na razie mam urlop, drugi samochód jest, więc mam cichą nadzieję, że temperatura w dzień pójdzie trochę w górę i uda mi się uruchomić silnik. Gdybyście byli jednak innego zdania, chętnie zapoznam się z Waszą opinią.
Aha, a propos spalania, to u mnie komputer wskazuje 4.7 - 4.8 l./100 km. Z tym, że praktycznie jeżdżę cały czas po trasie, na której nie ma nawet możliwości rozwinąć prędkości większej niż 110 km/h no i praktycznie nie jeżdżę nim po mieście...
Pozdrawiam.

marder
Posty: 305
Rejestracja: 23 mar 2014, 15:58
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: marder »

Najprawdopodobniej zamarzło Ci paliwo. Stacje o tej porze roku powinny już oferować diesla zimowego, ale zawsze znajdą się takie, które mają jeszcze zapas paliwa letniego. Polecam zmienić stację a teraz zastosować jakiś dodatek do diesla na mrozy. Kupisz taki na każdej stacji.
LIFE IS TOO SHORT TO BE SLOW

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

Dodatek Ci już nie pomoże .
Napisz ile masz przejechane km na filtrze paliwa
Jedyne wyjście gorąca woda na filt paliwa i pompę paliwa .{wtryskową}
Jeżeli maz dużo przejechane to filt
Jeżeli mało to paliwo {parafina}
Jakpojedzie to zatankuj świeżego tylko gdzie wielka niewiadoma

Awatar użytkownika
Nawoj
Posty: 21
Rejestracja: 13 wrz 2014, 08:11
Lokalizacja: Suwalszczyzna

Post autor: Nawoj »

Auto ma przejechane raptem 5000 km. Moja teoria się nie sprawdziła. Mało tego, postanowiłem rozgrzać silnik i przejechać się, jak zaczął chodzić, no i... zgasł po przejechaniu 100 m. Z tankowaniem zimowego będzie problem, bo zalałem pod korek. Skusiła mnie niska cena na stacji...

f0ku5
Administrator
Posty: 1421
Rejestracja: 07 kwie 2013, 18:43
Lokalizacja: Warszawa
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2018 1.4 T-GDi 140 KM

Post autor: f0ku5 »

Jaka to stacja?

f0ku5
Administrator
Posty: 1421
Rejestracja: 07 kwie 2013, 18:43
Lokalizacja: Warszawa
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2018 1.4 T-GDi 140 KM

Post autor: f0ku5 »

marder pisze:Najprawdopodobniej zamarzło Ci paliwo. Stacje o tej porze roku powinny już oferować diesla zimowego, ale zawsze znajdą się takie, które mają jeszcze zapas paliwa letniego
Wybacz, ale sie nie zgodze :P
Paliwo na stacjach schodzi za szybko, zeby ktos jeszcze oferowal letnie. Nigdzie juz takiego nie kupisz.
U autora bardziej bym celowal w jakas awarie, aczkolwiek na dieslach sie nie znam.

marder
Posty: 305
Rejestracja: 23 mar 2014, 15:58
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: marder »

Jak ogrzeje samochód lub jeśli mrozy trochę odpuszczą ON z powrotem będzie miał pierwotne właściwości. Jeśli wtedy nie odpali, przyczyn należy szukać gdzie indziej. Diesel bez dodatków zamarza przy -20 a takich mrozów jeszcze w Polsce nie ma, przynajmniej w dzień. Być może zapchany filtr paliwowy syfiastym paliwem, ale z drugiej strony to nowe auto, więc może inna awaria.
LIFE IS TOO SHORT TO BE SLOW

Awatar użytkownika
Nawoj
Posty: 21
Rejestracja: 13 wrz 2014, 08:11
Lokalizacja: Suwalszczyzna

Post autor: Nawoj »

f0ku5 pisze:Jaka to stacja?
Lokalnego przedsiębiorcy handlującego paliwami. Ma tylko jedną swoją stację. Podejrzewam, że mogło to być letnie paliwo, bo na pozostałych stacjach w tym samym czasie cena za litr była o 20 groszy wyższa. No cóż. Człowiek uczy się na swoich błędach. Czekam na wyższą temperaturę, może ruszy. To nie jest tak, że wcale nie odpala. Silnik uruchamia się i pracuje. Na początku reaguje na zwiększanie obrotów, później gaśnie po ok 20 sekundach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Diesel”