1.2 vs. 1.4 w Sedanie 4d.
Autor Wiadomość
 Pdgr 

Informacje
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 4
Skąd: P-ń
 #1  Wysłany: 2014-10-25, 16:56   1.2 vs. 1.4 w Sedanie 4d.

Cześć,

czy miał ktoś okazję porównać jak wygląda w Rio różnica w użytkowaniu tych silników?

Obecnie mam 5d Ibizę 1.6 75KM z 2001 i zastanawiam się czy 1.2 to nie za słaba jednostka na sedana?

Auto ma być dla rodziny 2+1.

Dzięki za wszelkie wskazówki.
Ostatnio zmieniony przez Cichy 2017-11-12, 12:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 kas602 


Informacje
Wyposażenie: Nissan Primera
Silnik: 1,8
Inne auto / jakie?: Buick Riviera V8 5.7l, 1979r.
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 236
Skąd: Warmia
 #2  Wysłany: 2014-10-25, 17:02   

Jeździłem rio 5d 1.4 i 1.2. Różnica wyraźnie odczuwalna. Gdzie głównie jeździsz i ile km rocznie? Bo jak z miasta wyjeżdżasz raz na ruski rok to 1.4 można by sobie darować... Choć jak dla mnie powinien być dostępny jeszcze 1.6 ~130KM i było by ok.

Ale najlepiej będzie jak sam się przekonasz na jazdach próbnych. Rzadko, bo Rzadko, ale zdarzają się 1.4 "demówki"
 
 
     
 Tedi_19 


Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 DOHC CVVT 109KM
Przebieg: 55000
Kolor: Wendy Brown
Pakiety: Klima A + Alarm + Czujniki cofania + Tempomat
Tapicerka: Ciemna
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Fiesta MK6 1.4 TDCI
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 952
Skąd: Chorzów
 #3  Wysłany: 2014-10-25, 17:11   

Tylko 1.4 bez względu na wersję. Pali prawie tyle samo co 1.2 a ma więcej koni i jest bardziej elastyczny
--------------------

 
 
     
 Pdgr 

Informacje
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 4
Skąd: P-ń
 #4  Wysłany: 2014-10-25, 18:34   

kas602 napisał/a:
Jeździłem rio 5d 1.4 i 1.2. Różnica wyraźnie odczuwalna. Gdzie głównie jeździsz i ile km rocznie? Bo jak z miasta wyjeżdżasz raz na ruski rok to 1.4 można by sobie darować"


Na ten moment jazda głównie po Poznaniu, 1-2 razy w miesiącu wyjazd ok. 100 km od miasta. Rocznie ok. 10 - 12 tysięcy. Aczkolwiek możliwe, że zamieszkam pod miastem także roczny przebieg się trochę zwiększy. Spod miasta dojazd do pracy koleją lub parking park&ride także w korkach w centrum raczej nie będę codziennie wystawał.

Dzięki za odpowiedzi.
 
 
     
 marder 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4 benzyna
Przebieg: 8000
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 305
Skąd: Sosnowiec
 #5  Wysłany: 2014-10-25, 19:13   

Nie wiem skąd przekonanie, że jak się jeździ po mieście, to dynamika auta nie ma znaczenia. Jak chcesz z wyprzedzeniem planować wyprzedzenie skutera czy rowerzysty, to kup słaby silnik. Jakby w Polsce była dostępna wersja z silnikiem 1.6 (która jest w Ceedzie), to byłbym w jej posiadaniu.
--------------------
LIFE IS TOO SHORT TO BE SLOW
 
 
     
 kas602 


Informacje
Wyposażenie: Nissan Primera
Silnik: 1,8
Inne auto / jakie?: Buick Riviera V8 5.7l, 1979r.
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 236
Skąd: Warmia
 #6  Wysłany: 2014-10-25, 22:03   

Pdgr, wybrałbym 1.4 na Twoim miejscu.

marder, nie wszyscy wyjeżdżają z miasta i nie każdy odczuwa potrzebę rozpędzania się powyżej 60 km/h... Pomijając nikłą różnicę w spalaniu, to jednak 1.4 jest droższy w zakupie.

Co wg mnie powinno być pod maską rio napisałem wyżej.
 
 
     
 f0ku5 
Administrator

Informacje
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2019 HB 1.4 T-GDI
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 1388
Skąd: Warszawa
 #7  Wysłany: 2014-10-26, 17:32   

Tedi_19 napisał/a:
Tylko 1.4 bez względu na wersję. Pali prawie tyle samo co 1.2 a ma więcej koni i jest bardziej elastyczny
ehe :D
 
 
     
 Kiyanborsky 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4 DOHC
Kolor: brązowy (wendy brown)
Pakiety: kamera i czujniki parkowania, halogeny
Tapicerka: ciemna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Honda NC700S DCT '13/14
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 54
Skąd: Pomorskie
 #8  Wysłany: 2015-11-22, 09:44   

Miałem okazję porównać osiągi i przejechać się "demówką" zarówno w 1.2 jak i w 1.4. Osiągi zdecydowanie na korzyść 1.4, jeśli jednak chodzi o spalanie (sądząc po wynikach chwilowego zużycia z komputera pokładowego), to na trasach miejskich różnica wyniosła 1-1,25 l na korzyść 1.2. Przyspieszenie 1.2 nie imponujące, ale daje radę w mieście bez problemu, w trasie trochę gorzej, ale nie jest tragicznie. W końcu starsze samochody, np. Astra Classic 1.4 8V osiągały moc 60 KM przy tonowej masie i przyspieszenie ok. 16-17 sek do setki i też dało się jeździć - dziś takie osiągi uznaje się za niebezpieczne. Rio 1.2 ma ok. 13 sek. do 100, więc jest to też w miarę przyzwoity wynik. Dla mnie jednak moc i przyspieszenie liczyły się bardziej od spalania i wybór padł na 1.4, mimo dużej ilości jazd miejskich.

Ciekawostką jest to, że w przypadku 1.4 DOHC, biorąc pod uwagę moc, moment obrotowy i stosunek mocy do masy, osiągi wypadają naprawdę bardzo korzystnie. Poniżej test przyspieszenia Auto Centrum:

https://www.youtube.com/watch?v=F9FLn2-WoYk

10,5 sek do 100-tki to jest bardzo dobry wynik, nie zawsze możliwy do osiągnięcia przez niektóre modele 1.6 klasy wyższej. Z najnowszych modeli podobnej klasy do Rio tylko Mazda 2 1.5 90 KM osiąga lepszy wynik: 9,4 sek.
Było dużo krytycznych głosów o elastyczności 1.4, ale nie jest tak źle. Przykładowo mam porównanie do starego Punto 1.2 75 KM, które przyspieszało do 100-tki w 12 sek., ale o jeździe i przyspieszeniem 40-tką na 4-ce można było zapomnieć. To samo z Citroenem ZX 1,9 TD 90 KM. Fakt faktem - w tych autach skrzynie są 5 biegowe, podobnie jak w nowej Maździe 2, która żeby swoje super przyspieszenie osiągnąć musi być też mocno piłowana na niskich biegach. Podczas jazdy próbnej miałem wrażenie, że w Rio 1.4 czy to na 5-tce czy to na 6-tce od 60 km/h lepiej jej szło niż ww. Maździe 2, którą też rozważałem, ale z uwagi na wysoką cenę - odpuściłem.

Z tego, co sprawdzałem, zmiana biegów w 1.4 już przy poniższych prędkościach daje - jeśli porównać to do starszych aut o gorszych osiągach - nie najgorsze przyspieszenie (przy jeździe bez większego obciążenia) i zarazem przyzwoitą ekonomię:
2 bieg - 20 km/h
3 bieg - 30 km/h
4 bieg - 40 km/h
5 bieg - 50 km/h
6 bieg - 60 km/h
W ostateczności zawsze można zredukować i pokręcić wyżej, nie patrząc na dwucyfrowe wartości spalania chwilowego. :)
--------------------
Najlepsi przywódcy to tacy, których istnienia ludzie nie dostrzegają. Kiedy najlepszy z przywódców skończy swą pracę, ludzie mówią: „zrobiliśmy to sami”. [Lao-tse]
 
 
     
 marder 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4 benzyna
Przebieg: 8000
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 305
Skąd: Sosnowiec
 #9  Wysłany: 2015-11-22, 10:47   

Nie porównuj Rio 1.4 do silników sprzed kilkunastu laty, bo to śmieszne jest. Przejedź się czymś bardziej współczesnym np. 1.2 105 KM TSI od Fabii. To jest przepaść. Dzięki turbinie ciągnie od samego dołu, jest szybsze i jeszcze mniej pali. Osobną kwestią jest trwałość takich silników, ale chwalenie silników Rio akurat za osiągi i elastyczność jest niepoważne.
--------------------
LIFE IS TOO SHORT TO BE SLOW
 
 
     
 ziko1983 

Informacje
Wyposażenie: l
Silnik: 1,25
Przebieg: 105000
Kolor: czerwony
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Suzuki Celerio
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 365
Skąd: Rokitnica
 #10  Wysłany: 2015-11-22, 11:00   

Marder, Twoje myślenie jest właśnie takie, jak chcą tego producenci Tsi i podobnych konstrukcji. Ja wolę przy wyprzedzaniu wykonać jedną czynność więcej (redukcja) i mieć spokojną głowę co do trwałości. Jeśli chodzi o benzyny z turbo, to jak najbardziej, ale bez wtrysku bezpośredniego, np. VW 1.8T, czy volvo 2.0T. Tam osiągi też są super, a oprócz turbiny i związanych z tym ewentualnych problemów, nie odbija się to znacznie na trwałości.
--------------------
 
 
     
 Kiyanborsky 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4 DOHC
Kolor: brązowy (wendy brown)
Pakiety: kamera i czujniki parkowania, halogeny
Tapicerka: ciemna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Honda NC700S DCT '13/14
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 54
Skąd: Pomorskie
 #11  Wysłany: 2015-11-22, 12:32   

marder napisał/a:
Nie porównuj Rio 1.4 do silników sprzed kilkunastu laty, bo to śmieszne jest. Przejedź się czymś bardziej współczesnym np. 1.2 105 KM TSI od Fabii. To jest przepaść. Dzięki turbinie ciągnie od samego dołu, jest szybsze i jeszcze mniej pali. Osobną kwestią jest trwałość takich silników, ale chwalenie silników Rio akurat za osiągi i elastyczność jest niepoważne.


Marder, tak jak wspomniałem: pojawiły się głosy krytyczne dotyczące elastyczności Rio 1.4. Dla mnie ta elastyczność naprawdę nie jest zła, chociaż jest to tak naprawdę pojęcie względne i zależy, do czego porównać. Ze wspomnianym przez Ciebie TSI faktycznie 1.4 CVVT wypada gorzej.
Zresztą wcale nie porównuję tego tylko do starszych silników - pisałem również o nowym silniku wolnossącym Mazdy SkyActive z wtryskiem bezpośrednim 1.5 90 KM, który ma bardzo dobre osiągi pod warunkiem, że mocno piłujemy autko na niskich biegach, ale na 5-tce, przy prędkościach miejskich już mu wcale tak dobrze nie idzie (za to spalanie Mazdy rewelacyjne - prawie jak w hybrydowej Yarisce). Odbywając jazdy próbne zarówno Rio 1.4, jak i tą Mazdą 1.5, miałem odczucie, że Rio radzi sobie jednak nieco lepiej na wyższych biegach (może to po prostu kwestia zestopniowania skrzyni pod jazdę typowo miejską).
Miałem również możliwość przejechać się Renault Clio i Dacią Sandero/Logan z turbodoładowanymi silnikami TCE 0,9 90 KM, których osiągi są według danych zbliżone do 1.4 DOHC. Niby 11 sek. do 100-tki, ale... 60-tką na 5-tym biegu Daczka lekko szarpie, dopiero od 70-ki zaczyna nabierać jakiegoś wigoru.

Mimo tego, co piszesz, uważam, że warto pochwalić Rio 1.4 CVVT za osiągi zbliżone do wielu modeli z jednostkami o pojemności 1.6 (np. minimalnie tylko gorsze od Ceed/i30 1.6 GDI czy też Peugeota 301/Citroena C-Elysee 1.6 VTI). Jeżeli dodać do tego wyższą trwałość silnika wolnossącego niż turbodoładowanego, to jest to z kolei punkt przewagi nad jednostkami koncernu VW czy Renault. Ale zależy, co kto preferuje.
--------------------
Najlepsi przywódcy to tacy, których istnienia ludzie nie dostrzegają. Kiedy najlepszy z przywódców skończy swą pracę, ludzie mówią: „zrobiliśmy to sami”. [Lao-tse]
 
 
     
 marder 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4 benzyna
Przebieg: 8000
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 305
Skąd: Sosnowiec
 #12  Wysłany: 2015-11-22, 13:04   

Nie mam dokładnych wykresów przebiegu momentu obu samochodów, ale wypiszę, co wiadomo na pewno:

Rio 1.4
109 KM przy 6300 obr/min
137 Nm przy 4200 obr/min
0-100 km/h 11,5 s (faktyczne 10,5)

Mazda 2 1.5
90 KM przy 6000 obr/min
148 Nm przy 4000 obr/min
0-100 km/h 9,4 (faktyczne ?)

Tak, że jakby nie patrzeć to Rio nie jest ani szybsze ani bardziej elastyczne od Mazdy.
--------------------
LIFE IS TOO SHORT TO BE SLOW
 
 
     
 Kiyanborsky 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4 DOHC
Kolor: brązowy (wendy brown)
Pakiety: kamera i czujniki parkowania, halogeny
Tapicerka: ciemna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Honda NC700S DCT '13/14
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 54
Skąd: Pomorskie
 #13  Wysłany: 2015-11-22, 13:32   

Nie pisałem, że Rio 1.4 jest szybsze od Mazdy 1.5, ale że na 5 i 6 biegu przy prędkościach miejskich wyczuwalnie jest żwawszy. Za to na niskich biegach (1-3) Mazda osiąga lepsze przyspieszenie i osiąga przytaczane przez Ciebie wyżej parametry. Widać to chociażby tu:

https://www.youtube.com/watch?v=RMAQ1SOlcmk

Czyli krótko mówiąc, z Mazdy da się więcej wycisnąć, ale trzeba ją mocniej piłować. To, co było powyżej, dotyczy 90 KM, ale tu można zobaczyć wariant 115 KM, testowany przez Auto Centrum:

http://www.autocentrum.pl...enie-0-100-kmh/

Wspominałeś też o 1.2 TSI. Możemy zobaczyć porównanie osiągów Rio 1.4 DOHC i VW Polo (odpowiednik Fabii) 1.2 TSI 110 KM, robione także przez Auto Centrum. Popatrz sobie na różnice przy poszczególnych prędkościach (na koniec filmików tabela pomiarów):

VW Polo 1.2 TSI 110 KM: https://www.youtube.com/watch?v=VddTAKzzhwg
Rio 1.4 DOHC: https://www.youtube.com/watch?v=F9FLn2-WoYk

Co ciekawe, do 60-tki minimalną przewagę ma Rio 1.4, później nieznacznie traci ją, przegrywając ostatecznie z turbodoładowaną jednostką o 0,2 sekundy. Z Mazdą 1.5 90 i 115 przegrywa trochę bardziej, ale też różnice nie są aż tak duże.

Zatem podtrzymuję moje zdanie, że Rio 1.4 DOHC ma przyzwoite osiągi.
--------------------
Najlepsi przywódcy to tacy, których istnienia ludzie nie dostrzegają. Kiedy najlepszy z przywódców skończy swą pracę, ludzie mówią: „zrobiliśmy to sami”. [Lao-tse]
 
 
     
 Tedi_19 


Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 DOHC CVVT 109KM
Przebieg: 55000
Kolor: Wendy Brown
Pakiety: Klima A + Alarm + Czujniki cofania + Tempomat
Tapicerka: Ciemna
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Fiesta MK6 1.4 TDCI
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 952
Skąd: Chorzów
 #14  Wysłany: 2015-11-22, 19:54   

1.2 TSI nie ma szans z 1.4. Jak wrzucisz 2 bieg na Rio to ciągniesz do 90, zrób to samo na TSI powodzenia, po za tym jeździłem 1.2 TSI w Fabi i naprawdę nie ma szans z Rio 1.4
--------------------

 
 
     
 marder 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4 benzyna
Przebieg: 8000
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 305
Skąd: Sosnowiec
 #15  Wysłany: 2015-11-22, 20:08   

Tutaj masz przyspieszenie fabii 1.2 TSI:
https://youtu.be/7hxLe8TxrHw
Jak widać sporo szybciej od Rio. Do tego spójrz na dane:
110 KM przy 4600 obr/min
175 Nm przy 1400-4000 obr/min
To oznacza, że przy obrotach gdzie Rio się dławi i może zgasnąć to Fabia ma najwyższy moment i piękne przyśpiesza. Nie ma porównania po prostu, jeśli chodzi o elastyczność miedzy silnikami wolnossącymi a turbodoładowanymi.
Tedi_19 napisał/a:
1.2 TSI nie ma szans z 1.4. Jak wrzucisz 2 bieg na Rio to ciągniesz do 90, zrób to samo na TSI powodzenia, po za tym jeździłem 1.2 TSI w Fabi i naprawdę nie ma szans z Rio 1.4

Ale dowaliłeś. Rio jedzie na dwójce do 80 km/h. Widać to doskonale:
https://youtu.be/F9FLn2-WoYk
Z kolej Fabia jedzie do 90 km/h czyli jest zupełnie odwrotnie niż napisałeś.
--------------------
LIFE IS TOO SHORT TO BE SLOW
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 27