Katalizator.
Autor Wiadomość
 jachnyc 


Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4
Kolor: Srebrny
Typ nadwozia: Sedan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 460
Skąd: Lubin
 #1  Wysłany: 2014-11-19, 15:42   Katalizator.

Znalazłem to na innym forum http://kia.auto.com.pl/fo...ic.php?t=219117
Ma gościu pecha , a może wina paliwa ?
--------------------
Jacek
Ostatnio zmieniony przez Cichy 2017-11-12, 11:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 f0ku5 
Administrator

Informacje
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2019 HB 1.4 T-GDI
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 1388
Skąd: Warszawa
 #2  Wysłany: 2014-11-19, 20:01   

Na bank nie paliwo :P
 
 
     
 Gandalf wej 
GREGOR

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4 CRDI
Przebieg: 67000
Kolor: Bright Silver Metallic
Pakiety: klima manual
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Mitsubishi Carisma1,9 Dacia Duster1.5
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 474
Skąd: Kaszuby
 #3  Wysłany: 2014-11-20, 22:31   

Filtr paliwa zapchany
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 250900
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1495
Skąd: Huta Partacka
 #4  Wysłany: 2014-11-20, 22:36   

Jak dla mnie to wina częstych krótkich przebiegów.

2 lata 6 000 km ? Ja na rowerze w rok zrobiłem 5 000 ..... :cool:

Jak się zapala jedzie krótko i gasi to układ wydechowy idzie do diabła bardzo szybko. Siara zostaje w rurach + para wodna ze spalin i kwas siarkowy żre. Katalizator też.
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 J23 


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 MT
Kolor: Biały
Pakiety: AC
Tapicerka: Black
Typ nadwozia: HB 3
Inne auto / jakie?: Kia Optima JF 2.0 CVVL/Getz 1.3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 161
Skąd: Kielce
 #5  Wysłany: 2014-12-14, 00:16   

Churek napisał/a:
Jak dla mnie to wina częstych krótkich przebiegów.

2 lata 6 000 km ? Ja na rowerze w rok zrobiłem 5 000 ..... :cool:

Jak się zapala jedzie krótko i gasi to układ wydechowy idzie do diabła bardzo szybko. Siara zostaje w rurach + para wodna ze spalin i kwas siarkowy żre. Katalizator też.


Dobrze mówi :) ogólnie w Suzuki, czy Hondach katalizatory potrafiły siąść przy przebiegach 30-40K, nawet przy intensywnym eksploatowaniu, w koreańskich autach powinny wytrzymać duużo więcej, wiem z doświadczenia ;].

Ten przypadek natomiast to albo paliwo, albo to o czym wspomina Churek - ale tak się składa, że mam w rodzinie osobę która stacje benzynową odwiedza 4 razy w roku (ok. 2000km rocznie) - ale za zdrowe to nie jest.
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #6  Wysłany: 2017-09-25, 19:42   

To teraz ja swoje trzy grosze. Właśnie jestem po diagnozie i katalizator zatkany.
Auto jak się zagrzeje to maks prędkość 80km/h jak bardzo się zagrzeje to w ogóle silnik nie wchodzi na obroty.
Co robić kupić katalizator ~900zł? Wybebeszyć stary jeździć bez (to nie w moim stylu).
Niestety używki nie potrafię znaleźć bo na allegro do wersji poliftowej tylko są.
 
 
     
 ziko1983 

Informacje
Wyposażenie: l
Silnik: 1,25
Przebieg: 105000
Kolor: czerwony
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Suzuki Celerio
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 365
Skąd: Rokitnica
 #7  Wysłany: 2017-09-26, 08:42   

Z wybebeszeniem może nie być tak prosto. Z racji norm emisji spalin powinna być druga sonda lambda za katalizatorem, więc po wyjęciu wkładu pewnie będzie wisiał błąd, ale to tylko moje domysły. Pytanie tylko, skąd na katalizatorze takie ilości sadzy, że się tak przypchał? Za bogata mieszanka? Złe odczyty pierwszej sondy? Filtr powietrza ok?
--------------------
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #8  Wysłany: 2017-09-26, 08:44   

Podejrzewam LPG a i nogę mam ciężką więc zbytnio mu się nie dziwię :D . Oczywiście, ze jest druga sonda, na razie będę kombinował z używką z jakiegoś rozbitego.
 
 
     
 ziko1983 

Informacje
Wyposażenie: l
Silnik: 1,25
Przebieg: 105000
Kolor: czerwony
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Suzuki Celerio
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 365
Skąd: Rokitnica
 #9  Wysłany: 2017-09-26, 16:04   

Jeśli LPG, to źle ustawiony sterownik. Wiem, że z dwojga złego lepiej na bogato niż ubogo, ale jak widać, tak też nie jest do końca bezpiecznie.
--------------------
 
 
     
 Soul_Man 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 351
Skąd: Warszawa
 #10  Wysłany: 2017-09-27, 11:42   

Jakoś trudno mi uwierzyć, żeby LPG mógł zapchać katalizator. Nie bierze Ci oleju? Bo to właśnie olej go może zapchać.

A co to była za diagnoza katalizatora?

Sprawdzałeś pierwszą sondę (odpowiedzialną za mieszankę)? Mi to trochę wygląda jakby właśnie padała Ci pierwsza sonda. Wtedy auto na ma mocy, ledwie jedzie, więcej pali. Na zimnym może działać w miarę poprawnie, bo sonda potrzebuje chwili czasu żeby się rozgrzać, poza tym sterownik w początkowej fazie może pracować na predefiniowanych ustawieniach.
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #11  Wysłany: 2017-09-27, 13:38   

Oleju bierze 0ml/15tys km
Katalizator ciężko było ustami przedmuchać. Z rury wydechowej z tyłu piały/srebrny pył.
Buczenie w filtrze powietrza i wracające powietrze.
W tym momencie katalizator jest w regeneracji. Koszt około 500/600zł jeszcze nie wiem do końca co i jak.
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #12  Wysłany: 2017-09-27, 20:14   

Dzwonili z regeneracji katalizatorów i:
Koszt regeneracji 530zł już z przesyłką
W katalizatorze zostało 1/5 wkładu dodatkowo był zatkany
Najprawdopodobniej przyczyną wypadające zapłony/LPG
 
 
     
 tyka47 
VIP


Informacje
Wyposażenie: L Business Line
Silnik: 1.2 84KM
Przebieg: 40000
Kolor: clear white
Typ nadwozia: 5D Hb
Inne auto / jakie?: KIA CEED
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 21 Wrz 2016
Posty: 98
Skąd: Knurów/Śląsk
 #13  Wysłany: 2017-09-27, 23:09   

A możesz zapodać namiar na firmę regenerującą?
Domyslam się że gdzieś na Śląsku ich trafiłeś, a skoro tak to może się przydać taka wiedza [oby nie ;) ]
--------------------
.
.
.
Uważajcie na ludzi którzy się nie śmieją - są niebezpieczni :>
 
 
     
 Automaciek 

Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 100KM 6s
Przebieg: 8000
Kolor: Czerwony
Pakiety: AEB, SMK
Tapicerka: Czarna
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: VW Passat 2.0 TFSI
Wiek: 46
Dołączył: 01 Wrz 2017
Posty: 93
Skąd: Szczecin
 #14  Wysłany: 2017-09-28, 06:38   

Soul_Man napisał/a:
Jakoś trudno mi uwierzyć, żeby LPG mógł zapchać katalizator. Nie bierze Ci oleju? Bo to właśnie olej go może zapchać.

A co to była za diagnoza katalizatora?

Sprawdzałeś pierwszą sondę (odpowiedzialną za mieszankę)? Mi to trochę wygląda jakby właśnie padała Ci pierwsza sonda. Wtedy auto na ma mocy, ledwie jedzie, więcej pali. Na zimnym może działać w miarę poprawnie, bo sonda potrzebuje chwili czasu żeby się rozgrzać, poza tym sterownik w początkowej fazie może pracować na predefiniowanych ustawieniach.


Nie pierwszy i nie ostatni przypadek z winy LPG (choć mialem przypadek że uszkodzony wtryskiwaczacz benzyny GDI zabił katalizator) . Ale to nie LPG zapycha, tylko od nadmiernej temperatury uszkadza się mechanicznie struktura katalizatora i zapycha się on własnymi resztkami. Inaczej jest gdy silnik zużywa olej, wtedy katalizator traci (chemicznie) zdolność katalizy ale się nie zapycha.
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #15  Wysłany: 2017-09-28, 08:04   

http://www.regeneracja-katalizatorow.pl/
Wysyłałem katalizator kurierem.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 27