W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Kupuję Rio, ale jakie?

+ i -
rodan
Posty: 2
Rejestracja: 03 paź 2014, 15:16
Lokalizacja: Tychy

Kupuję Rio, ale jakie?

Post autor: rodan »

Zdecydowałem, że moim następnym autem będzie Kia Rio 3. Wiem już, że będzie to auto z silnikiem 1,4. Niestety, nie mogę się zdecydować na to który model - hatchback czy sedan. Jakie są wady i zalety obu modeli? Na podstawie katalogów i zdjęć, a nawet bezpośrednich "oględzin", trudno o tym zdecydować. Wy, jako użytkownicy, wiecie najlepiej, co który model "boli" a co można mu zapisać na plus. A więc, w/g Was, który wybrać - hatchback czy sedan?

marder
Posty: 305
Rejestracja: 23 mar 2014, 15:58
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: marder »

Musisz sam zdecydować, bo to takie same samochody pod względem technicznym. Kwestia gustu, co się komu podoba, więc nie ma sensu pytać kogoś o radę. Właściciel sedana napisze, że lepszy sedan, a właściciel hatchbacka odwrotnie, musisz sam zdecydować. Sedan ma z pewnością większy bagażnik (400 l zamiast 288) i teoretycznie kupując go oszczędzasz, bo do niedawna był droższy a teraz dzięki promocji jest w tej samej cenie co hatchback.
Ostatnio zmieniony 22 lis 2014, 18:58 przez marder, łącznie zmieniany 1 raz.
LIFE IS TOO SHORT TO BE SLOW

Awatar użytkownika
Tomash
VIP
Posty: 998
Rejestracja: 17 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Siemianowice

Post autor: Tomash »

Wybór leży jedynie w kwestii gustu. Sedan ma większy bagażnik, ale jednocześnie można sobie co nieco zmiażdżyć wnikającymi do wnętrza zawiasami. Z różnic sedan ma również nowy przód, ale tak na prawdę jeśli różnice techniczne to czterodrzwiowe Rio ma oddzielnie światła dzienne i postojowe ;-)
Serdecznie zapraszam: http://kozackiesamochody.pl

toyaris
Posty: 64
Rejestracja: 24 sie 2014, 16:17
Lokalizacja: ETM

Post autor: toyaris »

marder pisze:Musisz sam zdecydować, bo to takie same samochody pod względem technicznym. Kwestia gustu, co się komu podoba, więc nie ma sensu pytać kogoś o radę. Właściciel sedana napisze, że lepszy sedan, a właściciel hatchbacka odwrotnie, musisz sam zdecydować..
Dokładnie tak. To tak, jakbyś pytał: wolicie blondynki, czy brunetki. :-) Po prostu kwestia gustu. Każdy ma inny.
10 mniej - zwolnij!

Awatar użytkownika
shibby86
Posty: 183
Rejestracja: 18 mar 2013, 08:13
Lokalizacja: Bedzin

Post autor: shibby86 »

Wez dwie ;) Najlepiej przejedz sie jednym i drugim i zdecyduj ktory Ci sie bardziej podoba z wygladu ;)

dzidek
Posty: 227
Rejestracja: 01 lis 2014, 23:48
Lokalizacja: poznan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: 1,4XL
Silnik: 1400 PB
Kolor: brąz
Tapicerka: kolorowa
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Picanto III

Post autor: dzidek »

O gustach si e nie dyskutuje - każdy lubi to co lubi. Tu raczej powinny odgrywać rolę potrzeby własne i
praktyczność /przydatność/ samochodu w użytkowaniu. Wybierać jest w czym - 3D, %d, sedan, różne silniki
od 1.2 do 1,4 i wyposażenie do wyboru i koloru /dosłownie/. Hamulcem przy wyborze autka jest niestety
kasa, a rozpiętość w cenie jest znaczna od 40 do 60 tys. zł. + dodatki, ubezpieczenie, rejestracja itp.
No, ale jak coś się lubi to się i chce...

rodan
Posty: 2
Rejestracja: 03 paź 2014, 15:16
Lokalizacja: Tychy

Post autor: rodan »

No to wiele mi nie powiedzieliście. Wiem, że o gustach się nie dyskutuje i nie o to mi chodziło. Chociaż, jeśli już o tym mowa, to najbardziej pasowałby mi sedan z przodem z hatchbacka ;D . Chodziło mi raczej o praktyczność - jakie w tym względzie są wady i zalety jednego i drugiego nadwozia. I druga sprawa - czy faktycznie ma to być silnik 1,4, czy też w zupełności dla tego auta wystarczy 1,2?

ziko1983
Posty: 370
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

Hej! Co do nadwozia, sedan na pewno większy bagażnik, choć zawiasy rzeczywiście przeszkadzają, w Polonezie Atu było to lepiej rozwiązane. Wejdzie więcej, ale np. lodówkę przewieziesz tylko hatchbackiem, w czterech drzwiach za mały otwór załadunkowy. Wózek dziecięcy do sedana wchodzi, choć w moim przypadku najpierw trzeba włożyć podwozie, później gondole, razem nie da rady. Może przy innych gabarytach wózka da rade w całości. W sedanie obowiązkowo czujniki cofania, nie widać gdzie się kończy auto, chyba że z zewnątrz:). Co do silnika, jeszcze niedawno marudziłem na 1.2. Teraz, przy przebiegu 18 tys. jest już ok, motor potrzebuje sporo czasu żeby się ułożyć. Nie ma co się sugerować osiągami i spalaniem w czasie jazd próbnych. Chcesz się ścigać spod świateł? 1.4 też będzie za słaby. Do normalnej eksploatacji 1.2 spokojnie daje radę, w razie potrzeby redukcja do trójki i ogień na tłoki:) choć na piątce też da się spokojnie wyprzedzać, byle nie od 50 km/h. Jedynie przy pełnym załadunku może być gorzej, choć ja osobiście czasem ciągnę przyczepkę z plandeką i też da się jechać. Jeszcze mała sugestia: jeśli miałbyś brać hatchbacka to może warto poczekać do początku roku na nowego hyundaia i20? Oczywiście też kwestia gustu:)

marder
Posty: 305
Rejestracja: 23 mar 2014, 15:58
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: marder »

Ale jakiej Ty rady czekujesz? Przecież te nadwozia różnią się tylko bagażnikiem. Do słupka C są identyczne. Idź do salonu, otwórz bagażnik w obu modelach i wszystkiego się dowiesz.
LIFE IS TOO SHORT TO BE SLOW

Awatar użytkownika
Rio3 Kex
Posty: 134
Rejestracja: 27 maja 2014, 22:15
Lokalizacja: Łódż

Post autor: Rio3 Kex »

Do >ziko 1983. Na czym ma polegać to ułożenie silnika :-

ziko1983
Posty: 370
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

Do Rio3KEX Na wstępie zaznaczę, że być może są to moje subiektywne odczucia, ale myślę że wielu użytkowników Rio się ze mną zgodzi.Z czasem silnik po prostu coraz lepiej zaczął reagować na naciśnięcie pedału gazu. Coraz lepiej przyspieszał, z elastycznością też wzrastała. Po pierwszych pięciu tysiącach, gdy chciałem go przegonić powyżej 4 tys. obr/min, to szło to ciężko, a na autostradzie przy prędkościach 130-140 km/h potrafił palić 12-13 l/100 km. Teraz przy takich prędkościach pali połowę tego, a taką dynamikę, jak na początku na pusto, obecnie ma przy pełnym załadowaniu. Jak dla mnie różnica jest, i to spora. Na początku Rio zbierała się gorzej niż Micra z litrowym silnikiem o mocy 60 km.

marder
Posty: 305
Rejestracja: 23 mar 2014, 15:58
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: marder »

Ja to samo odczułem, jak zmieniłem stację paliw :-)
LIFE IS TOO SHORT TO BE SLOW

ziko1983
Posty: 370
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

Fakt, stacja istotna. Osobiście tankuję na naszej rodzimej, poza tym Rio od dłuższego czasu jeździ na 98. Wiem, wiem, zaraz odezwą się Ci, dla których to bezsensowna strata pieniędzy:), ale dla mnie różnica wynosiła ledwie 2 grosze, a silnik ciszej pracuje, innych zmian nie odczułem. Zresztą silnik Micry tak samo reaguje na lepszą benzynkę..

Awatar użytkownika
jachnyc
Posty: 460
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:30
Lokalizacja: Lubin

Post autor: jachnyc »

marder pisze:Ja to samo odczułem, jak zmieniłem stację paliw :-)
To można wiedzieć na jakiej stacji teraz tankujesz ?
Jacek

ziko1983
Posty: 370
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

Jeszcze co do jakości paliw, jest tak że większość stacji w danym rejonie ma paliwo od tego samego dostawcy/rafinerii. Nikt przecież nie będzie woził paliwa z rafinerii oddalonej o 300 km, skoro ma pod nosem drugą. Różnice mogą dotyczyć paliw premium, gdzie każda sieć dodaje swoje dodatki. Natomiast podejrzewam, że jakość paliw podstawowych zmienia się już na danej stacji, wszystko zależy od właściciela.

Zablokowany

Wróć do „Zalety i wady”