W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Umiejscowienie Filtra Oleju.

Zrób to sam!
Awatar użytkownika
Jacos_87
Posty: 21
Rejestracja: 24 wrz 2014, 21:47
Lokalizacja: Gdynia

Umiejscowienie Filtra Oleju.

Post autor: Jacos_87 »

Witam!
Dla zainteresowanych wstawiam zdjęcia umiejscowienia filtra oleju i korka spustowego z miski olejowej. W przyszłości mam zamiar sam wymieniać i szczerze powiem, że dostęp jest wręcz wyśmienity :)
Załączniki
Kia RIO III Filtr oleju.jpg
Kia RIO III Filtr oleju 2.jpg
Ostatnio zmieniony 13 lis 2017, 17:57 przez Jacos_87, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Wiesz - normalnie jak w większości samochodów ...

Problem tylko taki, że brak miejsca między miską a filtrem i nie każdym kluczem do filtra oleju pociągniesz ten temat.

Potrzebna jeden z takich kluczy: http://neo-tools.com/grupy/motoryzacja/ ... oleju.html
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
wnuczak
Posty: 306
Rejestracja: 04 kwie 2013, 13:17
Lokalizacja: DJE

Post autor: wnuczak »

ja od siebie tylko dodam, że ignorując kwestie ekologiczne przy takim umiejscowieniu filtra dobrym "kluczem" jest śrubokręt i młotek ;-) wystarczyć: przyłożyć, wbić i odkręcić :D

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

wnuczak pisze:wystarczyć: przyłożyć, wbić i odkręcić
Ale jest tylko jedno podejście ;) jak coś pójdzie nie tak to dłubanie po kawałku zostaje :D
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
wnuczak
Posty: 306
Rejestracja: 04 kwie 2013, 13:17
Lokalizacja: DJE

Post autor: wnuczak »

Churek pisze:
wnuczak pisze:wystarczyć: przyłożyć, wbić i odkręcić
Ale jest tylko jedno podejście ;) jak coś pójdzie nie tak to dłubanie po kawałku zostaje :D
jedno szansa powoduje wzrost mobilizacji, a co za tym idzie zwiększa szanse sukcesu w pierwszej próbie :D :-)

ziko1983
Posty: 370
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

Czyli zwykłym kluczem "łańcuszkowym" może być problem? Komplet zaproponowany przez Churka trochę kosztuje, a metoda "na śrubokręt' jest najbardziej niezawodna, zawsze się udaje za pierwszym podejściem:)

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

ziko1983 pisze:Czyli zwykłym kluczem "łańcuszkowym" może być problem? Komplet zaproponowany przez Churka trochę kosztuje, a metoda "na śrubokręt' jest najbardziej niezawodna, zawsze się udaje za pierwszym podejściem:)
Łańcuszkowe klucze dostępne na rynku to z reguły niezły badziew. Czasem trafi się coś porządnego ale ciężko dostać.

Prędzej pociągniesz czymś takim - dość uniwersalne bydle :)
http://neo-tools.com/klucz-do-filtra-3716.html

Ew. coś takiego w odpowiednim rozmiarze:
http://neo-tools.com/klucz-do-filtra.html

"Gibany" uchwyt pozwala pracować w dziwnych pozycjach :)

Oczywiście wszystko jeśli filtr był jak "człowiek" dokręcony łapką własną. Bo jak jakiś osioł dociągnął kluczem na wszelki wypadek to może być trudno ;) :D
Pozdrawiam
Churek

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

Metoda stara jak ,,,,,,
Pasek skórzany od spodni garniturowych,gładziutki ,,,,Wszystko odkręci .Próbowałem działa
A śrubokręt też .... :lol:

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Gandalf wej pisze:Metoda stara jak ,,,,,,
Pasek skórzany od spodni garniturowych,gładziutki ,,,,Wszystko odkręci .Próbowałem działa
A śrubokręt też .... :lol:
Ale jak go potem do garnituru taki ubabrany założyć ? ;-) :D
Pozdrawiam
Churek

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

Ciekawostka
Nie ubabrał się
Wycieków nie było :-)

Awatar użytkownika
Jacos_87
Posty: 21
Rejestracja: 24 wrz 2014, 21:47
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Jacos_87 »

Od 12 stycznia w Lidlu taki kluczyk, kupię może się sprawdzi
Załączniki
klucz.png

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Kluczyk to dobrze powiedziane ..... :-) Może się sprawdzić, chociaż może być problem z podejściem.

Tester akumulatora - nie polecam. Nie jest w stanie sprawdzić napięcia pod obciążeniem, a sprawdzenie po prostu napięcia to nie jest test ....

Profesjonalny tester akumulatora to stówka na allegro.
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
Kiyanborsky
Posty: 54
Rejestracja: 07 paź 2015, 14:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Kiyanborsky »

Mam pytanie, czy fotka filtra oleju w pierwszym poście dotyczy silnika 1.2 czy 1.4 CVVT?

Zastanawiałem się nad zamontowaniem do Rio wskaźników ciśnienia i temperatury oleju, których to parametrów niestety nie da się odczytać z łącza OBD2. Jednym ze sposobów wstawienia obu czujników do tych dodatkowych wskaźników jest dodanie specjalnej podkładki pod filtr oleju (pod warunkiem, że jest on wkręcany, a nie wymienia się samej wkładki), która zawiera otwory gwintowane. Przykład takiej podkładki:

Obrazek

Z tego jednak, co widzę na zdjęciu, brak przerwy między miską a filtrem może uniemożliwić lub mocno utrudnić dołożenie takiej podkładki. W takim przypadku można by użyć rozgałęźnika montowanego w miejsce czujnika do kontrolki ciśnienia oleju i do rozgałęźnika tego przykręcić trzy czujniki: od wspomnianej kontrolki ciśnienia oleju (fabryczny), od wskaźnika ciśnienia oleju (grubszy czujnik z potencjometrem) i od temperatury oleju. Montaż przykładowy:

Obrazek

Czy sprawdzaliście może, w którym dokładnie miejscu znajduje się czujnik od kontrolki oleju w Rio 1.4 CVVT i czy jest tam wystarczająco miejsca, żeby wstawić taki trójnik i dodatkowe czujniki?
Najlepsi przywódcy to tacy, których istnienia ludzie nie dostrzegają. Kiedy najlepszy z przywódców skończy swą pracę, ludzie mówią: „zrobiliśmy to sami”. [Lao-tse]

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Tam jest naprawdę ciasno, klucz typu "pająk potrafi się zakleszczyć. Wg mnie nie ma szans na nakręcenie takiej pzejściówki z powodu tych wystających króćców.

Gdzie jest czujnik nie sprawdzałem.

Mówię o 1.4 oczywiście :)
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
Kiyanborsky
Posty: 54
Rejestracja: 07 paź 2015, 14:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Kiyanborsky »

Dzięki. Wczoraj udało mi się wcisnąć do komory aparat i zrobić zdjęcie z samowyzwalacza koło miski i filtra. Faktycznie, podkładki raczej nie ma szans tam zmieścić, ale jest wolny otwór, chyba zaślepiony z gwintem, a to, co wystaje obok, to chyba właśnie kontrolka ciśnienia oleju, więc pozostaje jedynie kombinacja z rozgałęźnikiem.
Załączniki
Filtr oleju i czujnik kontroli ciśnienia.
Filtr oleju i czujnik kontroli ciśnienia.
Najlepsi przywódcy to tacy, których istnienia ludzie nie dostrzegają. Kiedy najlepszy z przywódców skończy swą pracę, ludzie mówią: „zrobiliśmy to sami”. [Lao-tse]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Manuale”