Wymiana oleju w skrzyni biegów.
Autor Wiadomość
 kerimek1 

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,2
Kolor: srebrny
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 9
Skąd: południe
 #1  Wysłany: 2017-03-01, 21:23   Wymiana oleju w skrzyni biegów.

Wymieniał ktoś już olej w 5-biegowej skrzyni biegów - silnik 1,2? Zastanawia mnie gdzie jest otwór do sprawdzania poziomu oraz którędy wlewać nowy olej i którędy spuszczać stary. Będę wdzięczny za wszelkie informacje. Mam manual do silnika 1,6, ale skrzynia wygląda trochę inaczej
Ostatnio zmieniony przez Cichy 2017-11-13, 17:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 250900
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1495
Skąd: Huta Partacka
 #2  Wysłany: 2017-03-01, 21:50   

W manualu - tylko kontrolować, a wymieniać to po ...... 200 000 km ewentualnie. Albo jak strzeli uszczelniacz i wszystko wyleci.
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #3  Wysłany: 2017-03-02, 13:44   

Ja wymieniałem bo zimą strasznie chodziła.
 
 
     
 ziko1983 

Informacje
Wyposażenie: l
Silnik: 1,25
Przebieg: 105000
Kolor: czerwony
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Suzuki Celerio
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 365
Skąd: Rokitnica
 #4  Wysłany: 2017-03-04, 09:57   

Czerwo, co wlałeś? Po jakim przebiegu? Praca skrzyni poprawiła się znacząco? Moja też nie działa rewelacyjnie, poza tym od czasu do czasu pojawiają się problemu z wbiciem czwórki w czasie redukcji, więc na początek również chciałbym wymienić olej.
 
 
     
 kerimek1 

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,2
Kolor: srebrny
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 9
Skąd: południe
 #5  Wysłany: 2017-03-04, 21:04   

Temat już opanowany. Nie mniej szkoda że tutaj wątek przeszedł na temat sensu wymiany..
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #6  Wysłany: 2017-03-06, 07:58   

ziko1983 napisał/a:
Czerwo, co wlałeś? Po jakim przebiegu? Praca skrzyni poprawiła się znacząco? Moja też nie działa rewelacyjnie, poza tym od czasu do czasu pojawiają się problemu z wbiciem czwórki w czasie redukcji, więc na początek również chciałbym wymienić olej.

Ta czwórka przy szybkiej redukcji... ja wlałem castrola tylko teraz nie pamiętam którego.
Jest gdzieś temat na forum. Zimą jest znacząco lepiej. Najpierw wlałem ELF TRANSELF SYN FE 75W90 był dramat. Na zimnym silniku redukcja z 3 na 2 szła ze zgrzytem... Wymieniałem po około 60tys km. Olej w skrzyni się zużywa...
 
 
     
 adamr1984 

Informacje
Silnik: 1.4 G4FA
Kolor: Urban Blue
Pakiety: Bussiness Line
Typ nadwozia: Hatchback
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2018
Posty: 37
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
 #7  Wysłany: 2019-02-15, 16:37   

Jeśli któreś z was to robiło lub po prostu z pewnością wie niech potwierdzi czy dobrze ogarnąłem temat?[img]http://[/img]
 
 
     
 adamr1984 

Informacje
Silnik: 1.4 G4FA
Kolor: Urban Blue
Pakiety: Bussiness Line
Typ nadwozia: Hatchback
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2018
Posty: 37
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
 #8  Wysłany: 2019-02-16, 09:17   

Co do samej idei wymiany to po moich przeżyciach z poprzednikami Rio dla mnie ma to sens. W przypadku fiata sprawa obiła się o rzecznika praw konsumentów, ekspertyzy itd (suma sumarum FAP dla świętego spokoju wymieniło mi skrzynię a padła po 75000 choć auto wiekowo było po gwarancji). O ile ekspertyza wykazała, że użyte stopy spełniały normy to olej po tym przebiegu nie trzymał żadnych parametrów. Oczywiście jak mi wówczas ekspert PZMotu powiedział - stal spełnia normy ale to nie znaczy, że jest tak samo dobrej jakości jak 10 lat wcześniej (a był to 2008 rok).
Od tamtej pory regularnie wymieniam olej w skrzyni co 3 wymiany oleju silnikowego i zawsze spuszczam "czarną kawę". Oczywiście nie pływa w nim nic co można by wychwycić gołym okiem ale jest brudny, bardzo brudny więc i właściwości smarne są dużo, dużo mniejsze.
Zdaję sobie sprawę, że większość nie wymieni ani razu i nic mu się nie stanie ze skrzynią do końca żywota auta ale też z pewnością duże znaczenie ma to w jakich warunkach jest użytkowane. Jak ktoś z asfaltu zjeżdża jedynie na wakacje to auto mniej dostaje po tyłku i mniej brudzi wszelkie części i płyny ustrojowe jak w moim przypadku, gdzie nie raz zdarzyło zakopać się w błocie "po pas". Dlatego wymieniam i będę wymieniał olej w skrzyni biegów :-)
 
 
     
 adamr1984 

Informacje
Silnik: 1.4 G4FA
Kolor: Urban Blue
Pakiety: Bussiness Line
Typ nadwozia: Hatchback
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2018
Posty: 37
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
 #9  Wysłany: 2019-03-04, 15:26   

Jakby komuś kiedyś było to potrzebne to wlew i spust oleju przekładniowego są dokładnie w miejscach pokazanych na zdjęciu. Temat ogarnięty, olej wymieniony.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 22