W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Interfejs diagnostyczny

Gruby
Posty: 24
Rejestracja: 22 cze 2014, 13:46
Lokalizacja: Jaworzno

Interfejs diagnostyczny

Post autor: Gruby »

Witajcie:)
W nawiązaniu do drogich czujników ciśnienia opon w naszych ryjówkach i problemów związanych z przekładaniem lub extra zakupem drugiego kompletu owych czujników pomyślałem, że przydałby sie jakiś komputer do Rio. Posiada ktoś już jakiś sensowny interfejs? Oczywiście pomijam milczeniem coś w stylu "elem" który sie do niczego nie nadaje (co najwyżej usunięcia błędów), myśle tutaj o czymś podobnym do oplowskiego OP-Com z pomocą którego można np. programować tempomat itp, a sam interfejs jest klonem oryginału serwisowego TECH.

Awatar użytkownika
Kiyanborsky
Posty: 54
Rejestracja: 07 paź 2015, 14:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Kiyanborsky »

Serwis - z tego co wiem - ma jakiś swój dedykowany program do KIA, natomiast - skoro już piszesz o czujnikach TPMS: niestety, przez interfejs diagnostyczny OBD2 najprawdopodobniej nie da się odczytać w RIO dokładnej wartości ciśnienia każdej z opon. A szkoda, bo wtedy wspomniane przez Ciebie ELM, a także program typu Torque Pro pozwoliłyby na łatwą wizualizację tych danych.

Czujniki, które dają do tego modelu, działają podobno na zasadzie "zerojedynkowej" jak czujnik kontrolki ciśnienia oleju, czyli albo ma właściwe ciśnienie, albo go nie ma. Za to np. w nowej KIA Sportage są już czujniki działające podobnie do potencjometrycznych sensorów do wskaźników ciśnienia oleju, czyli pozwalają na dokładny odczyt ciśnienia każdej opony, co wyświetlane jest na desce rozdzielczej.

Ja już rozglądam się za rozwiązaniem TPMS alternatywnym wobec fabrycznego. Dobrym przykładem jest tu blisko współpracująca z KIA firma EMG POLAND, oferująca również uniwersalne rozwiązania zgodne z normami unijnymi, które pozwolą na dokładny odczyt np. ciśnienia i temperatury każdej z opon. Są zestawy z dodatkowym wyświetlaczem lub umożliwiające podłączenie do kamery cofania / nawigacji. Są też takie z czujnikami w formie nakrętek na wentyle i wyświetlaczem wkładanym w gniazdo zapalniczki 12V.

http://www.emg-poland.pl/czujniki-cisnienia-opon
Najlepsi przywódcy to tacy, których istnienia ludzie nie dostrzegają. Kiedy najlepszy z przywódców skończy swą pracę, ludzie mówią: „zrobiliśmy to sami”. [Lao-tse]

adiek
Posty: 36
Rejestracja: 24 maja 2013, 13:20
Lokalizacja: Autocentrum

Post autor: adiek »

Nie wiem ile w tym prawdy ale jak pytałem w serwisie Kia czy mogę zamontować drugi zestaw kół z pominięciem czujników to powiedzieli, że tak. Jedynie co będzie się świecić kontrolka ale nic więcej.
Ile w tym prawdy to nie wiem bo osobiście jeszcze nie miałem okazji przekonać się na własnym aucie.

Awatar użytkownika
Kiyanborsky
Posty: 54
Rejestracja: 07 paź 2015, 14:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Kiyanborsky »

Paradoksalnie, tyle mówi się o tych czujnikach TPMS, ale tak naprawdę nie ma jeszcze polskiego aktu prawnego, który by narzucał wymóg montowania takiego ustrojstwa w oponach, obojętnie czy nowych czy starych samochodów. Nasze krajowe rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów milczy w tym temacie.
Można by w sumie to olać, ale w związku z członkostwem w UE tak naprawdę nie wiadomo już, które prawo jest ważniejsze: wspólnotowe czy krajowe. Można odnieść wrażenie, że to pierwsze.

Obowiązek i zasady działania TPMS reguluje jakiś unijny akt prawny w postaci "Regulaminu nr 64 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ":

http://www.nettax.pl/serwis/imgpub/duue ... 180040.pdf

Wydaje się, że brak TPMS w drugim zestawie opon jest trudny do uzasadnienia, bo jeżeli ktoś nam ukradnie te opony z garażu, to wtedy nagle będziemy musieli montować je do drugiego kompletu? Można też tłumaczyć to sobie tak, że TPMS jest potrzebny do homologacji, a potem już "róbta co chceta". Tak czy inaczej prawdopodobnie już niebawem nasz kochany ustawodawca zmodyfikuje rozporządzenie i wprowadzi wymóg TPMS.

Nie wydaje się jednak, że mógł odebrać nam prawo wyboru rozwiązania TPMS, które chcemy mieć w naszym aucie. Jeżeli coś spełnia wymogi tego całego regulaminu, to nie będą mieli za bardzo argumentów. Chyba że dotyczyć to będzie uznania gwarancji.
Najlepsi przywódcy to tacy, których istnienia ludzie nie dostrzegają. Kiedy najlepszy z przywódców skończy swą pracę, ludzie mówią: „zrobiliśmy to sami”. [Lao-tse]

Awatar użytkownika
Tomash
VIP
Posty: 998
Rejestracja: 17 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Siemianowice

Post autor: Tomash »

Przecież to wymóg nałożony na producentów samochodowych, a nie kierowców ;)
Serdecznie zapraszam: http://kozackiesamochody.pl

Awatar użytkownika
Kiyanborsky
Posty: 54
Rejestracja: 07 paź 2015, 14:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Kiyanborsky »

No tak, ale na producentów nałożony jest m.in. wymóg montowania katalizatorów, ABS, a w dieslach także DPF. Czy oznaczałoby to, że kierowca może je sobie bez konsekwencji demontować, bo przecież to ważne było do samej homologacji?

Kwestią czasu zapewne będzie wprowadzenie czujników TPMS do rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów.

Póki jednak tego nie ma, można się wykłócać.
Najlepsi przywódcy to tacy, których istnienia ludzie nie dostrzegają. Kiedy najlepszy z przywódców skończy swą pracę, ludzie mówią: „zrobiliśmy to sami”. [Lao-tse]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie i elektryka”