W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Nagrzewanie się silnika 1.4 benzyna.

kajetan1979
Posty: 13
Rejestracja: 23 wrz 2014, 16:04
Lokalizacja: Wałbrzych

Nagrzewanie się silnika 1.4 benzyna.

Post autor: kajetan1979 »

witam mam pytanie zauważyłem ze coś szybko rośnie mi temperatura cieczy , rano po starcie na dworze ok -3 stopnie równo po przejechaniu 2,5 km temperatura dochodzi 90 stopnie jakiś milimetr przed Drugi dzień rano - 5 stopni auto na luzie po 11 min pracy na luzie ok 85 stopni jak to wygląda u was
Ostatnio zmieniony 12 lis 2017, 12:29 przez kajetan1979, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jachnyc
Posty: 460
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:30
Lokalizacja: Lubin

Re: nagrzewanie sie silnika 1.4 benzyna

Post autor: jachnyc »

kajetan1979 pisze:witam mam pytanie zauważyłem ze coś szybko rośnie mi temperatura cieczy , rano po starcie na dworze ok -3 stopnie równo po przejechaniu 2,5 km temperatura dochodzi 90 stopnie jakiś milimetr przed Drugi dzień rano - 5 stopni auto na luzie po 11 min pracy na luzie ok 85 stopni jak to wygląda u was
Nie wiem jak jest u mnie bo nie mam wskaznika temperatury płynu w silniku ;-( Ale to chyba dobrze że silnik Ci się szybko nagrzewa najważniejsze że się nie przegrzewa i nie zapala się kontrolka płynu . Ale 11 minut pracy silnika na luzie to śmierć dla katalizatora !!!!!
Jacek

kajetan1979
Posty: 13
Rejestracja: 23 wrz 2014, 16:04
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: kajetan1979 »

Dzieki za informacje ale czy to nie za szybko się grzeje silnik? ma ktoś u siebie wskaźnik temperatury cieczy cieczy

Awatar użytkownika
Ryjek
Posty: 192
Rejestracja: 06 kwie 2013, 19:41
Lokalizacja: PL

Post autor: Ryjek »

O ile dobrze zrozumiałem Twoje spostrzeżenia, to wszystko jest w absolutnym porządku.
Gdy autkiem jedziesz, silnik nagrzewa się znacznie znacznie szybciej, niż podczas rozgrzewania na luzie podczas postoju.

kajetan1979
Posty: 13
Rejestracja: 23 wrz 2014, 16:04
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: kajetan1979 »

chodzi mi o to czy przy -5 stopni na dworze nie za szybko sie nagrzewa jak po 2,5 km pokazuje prawie 90 stopni

Awatar użytkownika
jachnyc
Posty: 460
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:30
Lokalizacja: Lubin

Post autor: jachnyc »

A jak włączysz ogrzewanie na max po tych 2 kilometrach to leci już gorące powietrze ?
Jacek

kajetan1979
Posty: 13
Rejestracja: 23 wrz 2014, 16:04
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: kajetan1979 »

ciepłe tak

lukasz_rio
Posty: 147
Rejestracja: 19 mar 2013, 16:00
Lokalizacja: powiat węgrowski

Post autor: lukasz_rio »

Wszystko ok. Tak samo mi się rozgrzewa a przecież im szybciej osiągnie temp roboczą tym lepiej.
lukasz_rio

dzidek
Posty: 227
Rejestracja: 01 lis 2014, 23:48
Lokalizacja: poznan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: 1,4XL
Silnik: 1400 PB
Kolor: brąz
Tapicerka: kolorowa
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Picanto III

Post autor: dzidek »

Wszystko zależy gdzie trzymasz samochód. Jeżeli w ciepłym garażu, to po wyprowadzeniu autka
i zamknięciu garażu, ciepłe powietrze na zawołanie. Natomiast jeżeli parkujesz pod chmurką to trzeba
przejechać, w zależności od temperatury zewnętrznej, 3-5 km a wówczas temperatura cieczy
chłodzącej stanie w okolicach 90*. Z tym , że lepiej powoli jechać niż grzać na postoju - silnik prędzej
osiągnie nakazaną temperaturę, która powinna utrzymywać się na stałym poziomie.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Wszystko jest w porządku.

Pocieszę Cię - jak wskaźnik temperatury stoi pod 90 stopni, to na złączu diagnostycznym temperatura cieczy w chłodnicy to 72- 73 stopnie - niema szans przegrzać.

Po prostu obieg wstępny jest bardzo "krótki" i szybko się nagrzewa.
Pozdrawiam
Churek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”