Nagrzewanie się silnika 1.4 benzyna.
Autor Wiadomość
 kajetan1979 

Informacje
Silnik: 1,4
Przebieg: 11000
Typ nadwozia: sedan
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 13
Skąd: Wałbrzych
 #1  Wysłany: 2015-02-06, 11:14   Nagrzewanie się silnika 1.4 benzyna.

witam mam pytanie zauważyłem ze coś szybko rośnie mi temperatura cieczy , rano po starcie na dworze ok -3 stopnie równo po przejechaniu 2,5 km temperatura dochodzi 90 stopnie jakiś milimetr przed Drugi dzień rano - 5 stopni auto na luzie po 11 min pracy na luzie ok 85 stopni jak to wygląda u was
Ostatnio zmieniony przez Cichy 2017-11-12, 12:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 jachnyc 


Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4
Kolor: Srebrny
Typ nadwozia: Sedan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 460
Skąd: Lubin
 #2  Wysłany: 2015-02-06, 11:46   Re: nagrzewanie sie silnika 1.4 benzyna

kajetan1979 napisał/a:
witam mam pytanie zauważyłem ze coś szybko rośnie mi temperatura cieczy , rano po starcie na dworze ok -3 stopnie równo po przejechaniu 2,5 km temperatura dochodzi 90 stopnie jakiś milimetr przed Drugi dzień rano - 5 stopni auto na luzie po 11 min pracy na luzie ok 85 stopni jak to wygląda u was

Nie wiem jak jest u mnie bo nie mam wskaznika temperatury płynu w silniku ;-( Ale to chyba dobrze że silnik Ci się szybko nagrzewa najważniejsze że się nie przegrzewa i nie zapala się kontrolka płynu . Ale 11 minut pracy silnika na luzie to śmierć dla katalizatora !!!!!
--------------------
Jacek
 
 
     
 kajetan1979 

Informacje
Silnik: 1,4
Przebieg: 11000
Typ nadwozia: sedan
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 13
Skąd: Wałbrzych
 #3  Wysłany: 2015-02-06, 11:54   

Dzieki za informacje ale czy to nie za szybko się grzeje silnik? ma ktoś u siebie wskaźnik temperatury cieczy cieczy
 
 
     
 Ryjek 


Informacje
Wyposażenie: L, automat, LPG
Silnik: 1,4
Przebieg: 30500
Kolor: Wendy Brown
Typ nadwozia: 5 d
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 192
Skąd: PL
 #4  Wysłany: 2015-02-06, 11:55   

O ile dobrze zrozumiałem Twoje spostrzeżenia, to wszystko jest w absolutnym porządku.
Gdy autkiem jedziesz, silnik nagrzewa się znacznie znacznie szybciej, niż podczas rozgrzewania na luzie podczas postoju.
 
 
     
 kajetan1979 

Informacje
Silnik: 1,4
Przebieg: 11000
Typ nadwozia: sedan
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 13
Skąd: Wałbrzych
 #5  Wysłany: 2015-02-06, 12:38   

chodzi mi o to czy przy -5 stopni na dworze nie za szybko sie nagrzewa jak po 2,5 km pokazuje prawie 90 stopni
 
 
     
 jachnyc 


Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4
Kolor: Srebrny
Typ nadwozia: Sedan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 460
Skąd: Lubin
 #6  Wysłany: 2015-02-06, 12:48   

A jak włączysz ogrzewanie na max po tych 2 kilometrach to leci już gorące powietrze ?
--------------------
Jacek
 
 
     
 kajetan1979 

Informacje
Silnik: 1,4
Przebieg: 11000
Typ nadwozia: sedan
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 13
Skąd: Wałbrzych
 #7  Wysłany: 2015-02-06, 12:54   

ciepłe tak
 
 
     
 lukasz_rio 

Informacje
Wyposażenie: Wersja XL
Silnik: 1.2 DOHC 85 KM
Przebieg: 44000
Kolor: FBD - Electric Blue
Pakiety: Stylistyczny
Tapicerka: WK - Czarna
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Inne auto / jakie?: Renault Clio 1999
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 145
Skąd: powiat węgrowski
 #8  Wysłany: 2015-02-06, 15:41   

Wszystko ok. Tak samo mi się rozgrzewa a przecież im szybciej osiągnie temp roboczą tym lepiej.
--------------------
lukasz_rio
 
 
     
 dzidek 

Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1400 CVVT
Kolor: ciemny brąz
Pakiety: mówią, że dali
Tapicerka: kolorowa bo brązowa
Typ nadwozia: sedan, czyli limuzyna
Inne auto / jakie?: KIA Picanto 2018 ,Berlingo 1,4 2013
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 78
Dołączył: 01 Lis 2014
Posty: 225
Skąd: poznan
 #9  Wysłany: 2015-02-06, 17:37   

Wszystko zależy gdzie trzymasz samochód. Jeżeli w ciepłym garażu, to po wyprowadzeniu autka
i zamknięciu garażu, ciepłe powietrze na zawołanie. Natomiast jeżeli parkujesz pod chmurką to trzeba
przejechać, w zależności od temperatury zewnętrznej, 3-5 km a wówczas temperatura cieczy
chłodzącej stanie w okolicach 90*. Z tym , że lepiej powoli jechać niż grzać na postoju - silnik prędzej
osiągnie nakazaną temperaturę, która powinna utrzymywać się na stałym poziomie.
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 250900
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1495
Skąd: Huta Partacka
 #10  Wysłany: 2015-02-06, 21:13   

Wszystko jest w porządku.

Pocieszę Cię - jak wskaźnik temperatury stoi pod 90 stopni, to na złączu diagnostycznym temperatura cieczy w chłodnicy to 72- 73 stopnie - niema szans przegrzać.

Po prostu obieg wstępny jest bardzo "krótki" i szybko się nagrzewa.
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 23