Pedał gazu.
Autor Wiadomość
 1krzys 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Kolor: srebrny
Typ nadwozia: 5d
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 98
Skąd: kraków
 #1  Wysłany: 2015-02-14, 22:39   Pedał gazu.

dziś po raz 2 lub 3 po zaliczeniu wiekszej dziury lub przy przejezdzaniu przez próg zwalniający pedal gazu przestaje reagowac, wciskam do konca auto nie jedzie, trzeba puscic calkowicie gaz i wcisnac od nowa - auto zaczyna przyspieszac.
czy mial ktos podobny problem ???
Ostatnio zmieniony przez Cichy 2017-12-18, 16:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 kas602 


Informacje
Wyposażenie: Nissan Primera
Silnik: 1,8
Inne auto / jakie?: Buick Riviera V8 5.7l, 1979r.
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 236
Skąd: Warmia
 #2  Wysłany: 2015-02-14, 22:50   

Potencjometr w pedale do sprawdzenia.
 
 
     
 1krzys 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Kolor: srebrny
Typ nadwozia: 5d
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 98
Skąd: kraków
 #3  Wysłany: 2015-02-17, 13:28   

Czyli jak sprawdzić? :-)
 
 
     
 shibby86 
Shibby


Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4
Przebieg: 76000
Kolor: black
Typ nadwozia: Sedan
Wiek: 33
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 183
Skąd: Bedzin
 #4  Wysłany: 2015-02-17, 22:37   

1krzys napisał/a:
Czyli jak sprawdzić? :-)

Czyli nie masz juz gwarancji?
 
 
     
 1krzys 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Kolor: srebrny
Typ nadwozia: 5d
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 98
Skąd: kraków
 #5  Wysłany: 2015-02-17, 23:59   

Mam,byłem z tym już raz. Panowie nic nie znaleźli.... :]
 
 
     
 shibby86 
Shibby


Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4
Przebieg: 76000
Kolor: black
Typ nadwozia: Sedan
Wiek: 33
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 183
Skąd: Bedzin
 #6  Wysłany: 2015-02-18, 06:42   

1krzys napisał/a:
Mam,byłem z tym już raz. Panowie nic nie znaleźli.... :]

Kurde to walcz o swoje :) jedz tam jeszcze raz albo zmien serwis! Powiedz ze zagraza to twojemu bezpieczenstwu jak probujesz wyjechac na ruchliwa droge a tu przerywa. Jesli odmowia to zloz skarge do KIA Polska. Ja na twoim miejscu bym byl tam nastepnego dnia i nie wyszedl dopoki nie znalezli by usterki i rozwiazania. To nie jest pierdola z ktora mozna jezdzic. Mysl o swoim bezpieczenstwu i innych ktorzy mysla ze jak wyjezdzasz na skrzyzowaniu to juz tylko przyspieszysz a nie nagle cie spowolni przez usterke i ktos potem tez Cie spowolni ale na dluzej...
 
 
     
 hawkwind 

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4
Przebieg: 7000
Kolor: Granatowy
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Seat Ibiza
Dołączył: 15 Lis 2014
Posty: 6
Skąd: Kraków
 #7  Wysłany: 2015-06-02, 20:43   

Czy udało Ci się odkryć co było przyczyną? Dzisiaj ruszałem dynamicznie spod świateł, silnik wkręciłem na jedynce do ok. 5,5k obrotów i nagle nastąpiło odcięcie - takie o jakim piszesz powyżej. Zdębiałem, wrzuciłem dwójkę i auto pojechało dalej normalnie. Dziury nie zaliczyłem, nie wyglądało to też na interwencję ESP.

Spróbuję powtórzyć takie przyspieszenie przy najbliższej okazji i sprawdzę, czy się powtarza ale chyba będzie trzeba odwiedzić serwis.
 
 
     
 Gandalf wej 
GREGOR

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4 CRDI
Przebieg: 67000
Kolor: Bright Silver Metallic
Pakiety: klima manual
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Mitsubishi Carisma1,9 Dacia Duster1.5
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 474
Skąd: Kaszuby
 #8  Wysłany: 2015-06-03, 01:40   

hawkwind napisał/a:
do ok. 5,5k obrotów i nagle nastąpiło odcięcie

Komp odłącza dopływ paliwa albo co innego ,Żebyś silnika nie przekręcił :lol: to nie motor ścigacz :devil2:
 
 
     
 f0ku5 
Administrator

Informacje
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2019 HB 1.4 T-GDI
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 1388
Skąd: Warszawa
 #9  Wysłany: 2015-06-03, 07:12   

5,5 na jedynce...
 
 
     
 hawkwind 

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4
Przebieg: 7000
Kolor: Granatowy
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Seat Ibiza
Dołączył: 15 Lis 2014
Posty: 6
Skąd: Kraków
 #10  Wysłany: 2015-06-03, 08:50   

Rozumiem, że komp odcina dopływ paliwa przy ok. 6k obrotów ale powinno to wyglądać tak, że obroty pozostają na wartości 6k obrotów ale nie lecą w doł a samochód przestaje reagować na pedał gazu. Na codzień nie jeżdzę w ten sposób ale jak to mówią "czasem trzeba".
 
 
     
 Tomash 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Kolor: Wendy Brown
Pakiety: -
Tapicerka: DCM beżowa
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Pomógł: 1 raz
Wiek: 21
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 998
Skąd: Siemianowice
 #11  Wysłany: 2015-06-03, 15:48   

Jak nie dbasz o samochód, to samochód musi dbać o siebie ;-)
--------------------
Serdecznie zapraszam: http://kozackiesamochody.pl
 
 
     
 f0ku5 
Administrator

Informacje
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2019 HB 1.4 T-GDI
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 1388
Skąd: Warszawa
 #12  Wysłany: 2015-06-03, 17:21   

hawkwind napisał/a:
Rozumiem, że komp odcina dopływ paliwa przy ok. 6k obrotów ale powinno to wyglądać tak, że obroty pozostają na wartości 6k obrotów ale nie lecą w doł a samochód przestaje reagować na pedał gazu. Na codzień nie jeżdzę w ten sposób ale jak to mówią "czasem trzeba".
Skoro trzeba to opowiedz po co Ci bylo 5,5k na 1? :D
 
 
     
 ziko1983 

Informacje
Wyposażenie: l
Silnik: 1,25
Przebieg: 105000
Kolor: czerwony
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Suzuki Celerio
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 365
Skąd: Rokitnica
 #13  Wysłany: 2015-06-03, 20:43   

Panowie, każdy jeździ, jak uważa, a forum chyba jest o tego, żeby pomóc rozwiązać problem, a ten niewątpliwie tutaj występuje. Nie wiem, jak w 1.4, ale w 1.2 odcinka, z tego co pamiętam, jest przy 6500 obr/min, no i występuje wtedy szarpanie, a nie odcięcie paliwa na dłuższy czas. Może to problem z potencjometrem, lub przepływomierzem? Zjawisko wystąpiło na zimnym czy rozgrzanym silniku? Moim zdaniem, bez wizyty w ASO czy też innym warsztacie się nie obędzie, to nie jest normalne zachowanie auta. W ramach ciekawostki, Primera 1.6 90km miała odcięcie przy ok. 7200 obr/min, a na dwójce dochodziła do licznikowych 100 km/h. Nie ma to jak japońskie silniki:)
--------------------
 
 
     
 hawkwind 

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4
Przebieg: 7000
Kolor: Granatowy
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Seat Ibiza
Dołączył: 15 Lis 2014
Posty: 6
Skąd: Kraków
 #14  Wysłany: 2015-06-03, 21:38   

Szczerze powiedziawszy to nie wiem co wspólnego ma dbanie o samochód z możliwością skorzystania przez 3 sekundy z 100% jego możliwości. Niechętnie kręcę silnik do wysokich obrotów na jedynce ale jeśli zajdzie taka potrzeba to chciałbym mieć możliwość to zrobić bez obaw o swoje bezpieczeństwo.

Odnośnie samej sytuacji. Silnik rozgrzany, kilkanaście kilometrów drogi za mną, temperatura otoczenia ok. 25st C. Mój pas za światłami zakorkowany z powodu oddalonego o 200 metrów lewoskrętu. Jechałem na wprost, więc po zmianie świateł potrzebowałem dynamicznie wystartować i zjechać na prawy pas. Sytuacja prozaiczna ale z doświadczenia wiem, że dobrze jest mieć możliwość dociśnięcia pedału gazu i szybkiego opuszczenia skrzyżowania - szczególnie wtedy kiedy wjeżdża się na nie na zielonym a ktoś z prostopadłej ulicy nie zauważy zmiany światła.

Planuję w najbliższym czasie wizytę w ASO. Jak będę po to dam znać, czy coś wyszło.
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #15  Wysłany: 2015-06-06, 22:01   

hawkwind napisał/a:
Rozumiem, że komp odcina dopływ paliwa przy ok. 6k obrotów ale powinno to wyglądać tak, że obroty pozostają na wartości 6k obrotów ale nie lecą w doł a samochód przestaje reagować na pedał gazu. Na codzień nie jeżdzę w ten sposób ale jak to mówią "czasem trzeba".

W 1.2 po prostu zatrzymuje się na 6500 ale normalnie reaguje dalej, sprawdzone wielokrotnie.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 27