W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Pedał gazu.

1krzys
Posty: 98
Rejestracja: 14 paź 2014, 07:48
Lokalizacja: kraków

Pedał gazu.

Post autor: 1krzys »

dziś po raz 2 lub 3 po zaliczeniu wiekszej dziury lub przy przejezdzaniu przez próg zwalniający pedal gazu przestaje reagowac, wciskam do konca auto nie jedzie, trzeba puscic calkowicie gaz i wcisnac od nowa - auto zaczyna przyspieszac.
czy mial ktos podobny problem ż?
Ostatnio zmieniony 18 gru 2017, 16:43 przez 1krzys, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kas602
Posty: 236
Rejestracja: 06 lip 2013, 16:02
Lokalizacja: Warmia

Post autor: kas602 »

Potencjometr w pedale do sprawdzenia.

1krzys
Posty: 98
Rejestracja: 14 paź 2014, 07:48
Lokalizacja: kraków

Post autor: 1krzys »

Czyli jak sprawdzić? :-)

Awatar użytkownika
shibby86
Posty: 183
Rejestracja: 18 mar 2013, 08:13
Lokalizacja: Bedzin

Post autor: shibby86 »

1krzys pisze:Czyli jak sprawdzić? :-)
Czyli nie masz juz gwarancji?

1krzys
Posty: 98
Rejestracja: 14 paź 2014, 07:48
Lokalizacja: kraków

Post autor: 1krzys »

Mam,byłem z tym już raz. Panowie nic nie znaleźli.... :]

Awatar użytkownika
shibby86
Posty: 183
Rejestracja: 18 mar 2013, 08:13
Lokalizacja: Bedzin

Post autor: shibby86 »

1krzys pisze:Mam,byłem z tym już raz. Panowie nic nie znaleźli.... :]
Kurde to walcz o swoje :) jedz tam jeszcze raz albo zmien serwis! Powiedz ze zagraza to twojemu bezpieczenstwu jak probujesz wyjechac na ruchliwa droge a tu przerywa. Jesli odmowia to zloz skarge do KIA Polska. Ja na twoim miejscu bym byl tam nastepnego dnia i nie wyszedl dopoki nie znalezli by usterki i rozwiazania. To nie jest pierdola z ktora mozna jezdzic. Mysl o swoim bezpieczenstwu i innych ktorzy mysla ze jak wyjezdzasz na skrzyzowaniu to juz tylko przyspieszysz a nie nagle cie spowolni przez usterke i ktos potem tez Cie spowolni ale na dluzej...

hawkwind
Posty: 6
Rejestracja: 15 lis 2014, 15:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hawkwind »

Czy udało Ci się odkryć co było przyczyną? Dzisiaj ruszałem dynamicznie spod świateł, silnik wkręciłem na jedynce do ok. 5,5k obrotów i nagle nastąpiło odcięcie - takie o jakim piszesz powyżej. Zdębiałem, wrzuciłem dwójkę i auto pojechało dalej normalnie. Dziury nie zaliczyłem, nie wyglądało to też na interwencję ESP.

Spróbuję powtórzyć takie przyspieszenie przy najbliższej okazji i sprawdzę, czy się powtarza ale chyba będzie trzeba odwiedzić serwis.

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

hawkwind pisze:do ok. 5,5k obrotów i nagle nastąpiło odcięcie
Komp odłącza dopływ paliwa albo co innego ,Żebyś silnika nie przekręcił :lol: to nie motor ścigacz :devil2:

f0ku5
Administrator
Posty: 1421
Rejestracja: 07 kwie 2013, 18:43
Lokalizacja: Warszawa
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2018 1.4 T-GDi 140 KM

Post autor: f0ku5 »

5,5 na jedynce...

hawkwind
Posty: 6
Rejestracja: 15 lis 2014, 15:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hawkwind »

Rozumiem, że komp odcina dopływ paliwa przy ok. 6k obrotów ale powinno to wyglądać tak, że obroty pozostają na wartości 6k obrotów ale nie lecą w doł a samochód przestaje reagować na pedał gazu. Na codzień nie jeżdzę w ten sposób ale jak to mówią "czasem trzeba".

Awatar użytkownika
Tomash
VIP
Posty: 998
Rejestracja: 17 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Siemianowice

Post autor: Tomash »

Jak nie dbasz o samochód, to samochód musi dbać o siebie ;-)
Serdecznie zapraszam: http://kozackiesamochody.pl

f0ku5
Administrator
Posty: 1421
Rejestracja: 07 kwie 2013, 18:43
Lokalizacja: Warszawa
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2018 1.4 T-GDi 140 KM

Post autor: f0ku5 »

hawkwind pisze:Rozumiem, że komp odcina dopływ paliwa przy ok. 6k obrotów ale powinno to wyglądać tak, że obroty pozostają na wartości 6k obrotów ale nie lecą w doł a samochód przestaje reagować na pedał gazu. Na codzień nie jeżdzę w ten sposób ale jak to mówią "czasem trzeba".
Skoro trzeba to opowiedz po co Ci bylo 5,5k na 1? :D

ziko1983
Posty: 370
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

Panowie, każdy jeździ, jak uważa, a forum chyba jest o tego, żeby pomóc rozwiązać problem, a ten niewątpliwie tutaj występuje. Nie wiem, jak w 1.4, ale w 1.2 odcinka, z tego co pamiętam, jest przy 6500 obr/min, no i występuje wtedy szarpanie, a nie odcięcie paliwa na dłuższy czas. Może to problem z potencjometrem, lub przepływomierzem? Zjawisko wystąpiło na zimnym czy rozgrzanym silniku? Moim zdaniem, bez wizyty w ASO czy też innym warsztacie się nie obędzie, to nie jest normalne zachowanie auta. W ramach ciekawostki, Primera 1.6 90km miała odcięcie przy ok. 7200 obr/min, a na dwójce dochodziła do licznikowych 100 km/h. Nie ma to jak japońskie silniki:)

hawkwind
Posty: 6
Rejestracja: 15 lis 2014, 15:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hawkwind »

Szczerze powiedziawszy to nie wiem co wspólnego ma dbanie o samochód z możliwością skorzystania przez 3 sekundy z 100% jego możliwości. Niechętnie kręcę silnik do wysokich obrotów na jedynce ale jeśli zajdzie taka potrzeba to chciałbym mieć możliwość to zrobić bez obaw o swoje bezpieczeństwo.

Odnośnie samej sytuacji. Silnik rozgrzany, kilkanaście kilometrów drogi za mną, temperatura otoczenia ok. 25st C. Mój pas za światłami zakorkowany z powodu oddalonego o 200 metrów lewoskrętu. Jechałem na wprost, więc po zmianie świateł potrzebowałem dynamicznie wystartować i zjechać na prawy pas. Sytuacja prozaiczna ale z doświadczenia wiem, że dobrze jest mieć możliwość dociśnięcia pedału gazu i szybkiego opuszczenia skrzyżowania - szczególnie wtedy kiedy wjeżdża się na nie na zielonym a ktoś z prostopadłej ulicy nie zauważy zmiany światła.

Planuję w najbliższym czasie wizytę w ASO. Jak będę po to dam znać, czy coś wyszło.

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

hawkwind pisze:Rozumiem, że komp odcina dopływ paliwa przy ok. 6k obrotów ale powinno to wyglądać tak, że obroty pozostają na wartości 6k obrotów ale nie lecą w doł a samochód przestaje reagować na pedał gazu. Na codzień nie jeżdzę w ten sposób ale jak to mówią "czasem trzeba".
W 1.2 po prostu zatrzymuje się na 6500 ale normalnie reaguje dalej, sprawdzone wielokrotnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Usterki”