W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Ciężarówka vs osobówka.

Luźne rozmowy na każdy temat.
Awatar użytkownika
kas602
Posty: 236
Rejestracja: 06 lip 2013, 16:02
Lokalizacja: Warmia

Ciężarówka vs osobówka.

Post autor: kas602 »

Hej wszystkim.

Jak pewnie wiadomo, zawodowo poruszam się pojazdem nieco większym niż RIO, więc tak sobie pomyślałem, że skoro już ktoś rejestruję się na forum, tak jak ja, ma do motoryzacji nieco inny stosunek, niż do żelazka i kwiatków w doniczce, więc może temat ciężarówek na drogach z punktu widzenia tego większego coś tu wniesie.

Na co dzień poruszam się ciężarówką (ciągnik + naczepa, DMC 40t) w długodystansowym transporcie międzynarodowym (od Finlandii po Portugalię), tak z chłodniami, jak i naczepami plandekowymi. W kółkach PL -> UE -> PL, ale też 3/1 po UE. Jeśli kogoś zainteresuje różnica w jeździe, planowaniu przejazdu, technice jazdy "dużym" w porównaniu do osobówki, to jak wygląda moja praca, chętnie wypowiem się jako "ten drugi". Może kogoś to ciekawi, może ktoś spojrzy na ciężarówkę inaczej, niż tylko, jako zawalidrogę, wariata, "tirowca mordercę" ;) ... Nie wiem...

Temat zakładam ze zwykłej nudy, bo stoję przed Bregenz (D/CH) do poniedziałku. Jak się przyjmie, może wyjdzie z tego coś ciekawego. Jak nie - to się wyrzuci.
Załączniki
Gdzieś w Rzeszy.
Gdzieś w Rzeszy.
Portugalia. Jak ostatnio ktoś jadł sałatę, to może ja ją przywiozłem ;)
Portugalia. Jak ostatnio ktoś jadł sałatę, to może ja ją przywiozłem ;)
Ostatnio zmieniony 31 paź 2017, 17:44 przez kas602, łącznie zmieniany 1 raz.

marder
Posty: 305
Rejestracja: 23 mar 2014, 15:58
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: marder »

Ooooo kierowca tira :-) Ja osobiście bardzo szanuje kierowców takich zestawów (oprócz tych buraków co szeryfują na lewym pasie, żeby "cwaniaki nie mogły jeździć na zamek błyskawiczny). Wiem, ze to trudna i odpowiedzialna praca. Z dala od domu. Wielki szacun.
Na zdjęciu widzę DAF-a. Jeździsz cały czas tym ciągnikiem czy różnymi? Jakie ładunki przewozisz? Ten DAF ma automatyczną czy ręczną skrzynię? Ile mocy?
Chciałbym jeszcze wiedzieć, jak wygląda sprawa z czasem pracy w Twojej firmie? Wiem, że z tym jest czasami kiepsko. U was przestrzegają 8-godzinnego czasu jazdy czy każą wam robić wałki i jeździcie przemęczeni?
LIFE IS TOO SHORT TO BE SLOW

Awatar użytkownika
kas602
Posty: 236
Rejestracja: 06 lip 2013, 16:02
Lokalizacja: Warmia

Post autor: kas602 »

marder pisze:Ooooo kierowca tira
Ciężarówki !! ;)
marder pisze:zdjęciu widzę DAF-a. Jeździsz cały czas tym ciągnikiem czy różnymi?
Na zdjęciach widzisz dwa różne DAFy. W Portugalii byłem XF 105 460 E5 SSC 2013r.. W Niemczech zdjęcie z XF 106 SC 460 2014r. Nie jeżdżę cały czas tym samym, choć, powiedzmy, się powtarzają na zmianę.
marder pisze:Jakie ładunki przewozisz?
Normatywne ;) To co wejdzie i się zmieści na standardowej naczepie. Prędzej chyba bym wymienił, to czego nie woziłem... ;), tym bardziej, że jak wspomniałem jeżdżę i z plandekami i z chłodniami. Jak teraz siedzisz, to rozejrzyj się dookoła - wszystko kiedyś jechało na ciężarówce.
marder pisze: Ten DAF ma automatyczną czy ręczną skrzynię?
Aktualnie manual. 12 przełożeń.
marder pisze:
460 KM, 2300 Nm, R6 12,9l, teraz euro 6,
marder pisze:Chciałbym jeszcze wiedzieć, jak wygląda sprawa z czasem pracy w Twojej firmie?
Zgodnie z przepisami. Za duża flota, żeby coś przeginać i kombinować.
marder pisze:U was przestrzegają 8-godzinnego czasu jazdy czy każą wam robić wałki i jeździcie przemęczeni?
Nie ma 8 godzinnego czasu. jest maksymalnie 10 h jazdy i 15 h pracy w cyklu maksymalnie. Jak chcesz to Mogę trochę rozwinąć temat przepisów. Mimo to, czasem jeździmy zmęczeni (niewyspani), bo przepisy są kompletnie oderwane od rzeczywistości w transporcie długodystansowym. No, ale nie mi to oceniać- UE mówi, że tak ma być ;)

Awatar użytkownika
Rio3 Kex
Posty: 134
Rejestracja: 27 maja 2014, 22:15
Lokalizacja: Łódż

Post autor: Rio3 Kex »

o-o Jak Ty wpasowałeś się do tej rampy magazynowej ż? Na ile razy. No,no.

Awatar użytkownika
kas602
Posty: 236
Rejestracja: 06 lip 2013, 16:02
Lokalizacja: Warmia

Post autor: kas602 »

Rio3 Kex W takich przypadkach nie ma miejsca na korekty, poza tymi, żeby postawić ciągnik równo z naczepą, choć tu i tak trochę mi ni wyszło, bo koła zostały skręcone. Pamiętam, że tam jeszcze za sprawę honoru postawiłem sobie, żeby oczywiście nie najechać na krawężnik... ;), ale tam jest dużo miejsca, bywają gorsze miejsca za/rozładunku.

Awatar użytkownika
Tomash
VIP
Posty: 998
Rejestracja: 17 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Siemianowice

Post autor: Tomash »

Dobra, powiedz mi jasno, czy żałujesz decyzji o wybraniu fachu kierowcy zawodowego? Od paru ładnych lat marzę o takim życiu :>
Serdecznie zapraszam: http://kozackiesamochody.pl

Awatar użytkownika
kas602
Posty: 236
Rejestracja: 06 lip 2013, 16:02
Lokalizacja: Warmia

Post autor: kas602 »

\
Tomash pisze:Dobra, powiedz mi jasno, czy żałujesz decyzji o wybraniu fachu kierowcy zawodowego? Od paru ładnych lat marzę o takim życiu
Nie żałuję. Ale to nie jest praca, tylko życie w drodze, pożegnaj się z rodziną, przyjaciółmi, kolegami i licz sam na siebie. Ja lubię to, co robię. Żałuję tylko, że z synem nie mogę spędzać więcej czasu... z drugiej strony po powrocie do domu mam tydzień, dwa wolnego.

Jeśli o tym, jak napisałeś, marzysz, to powinieneś się sprawdzić w tej robocie, ale przemyśl to dokładnie, bo choćby same uprawnienia to koszt 15 000 PLN...
Z tego co widzę masz 17 lat. Najpierw skończ szkoły (ile możesz i jesteś w stanie), a później się zastanów, czy nadal chcesz spędzić większą część życia w ciężarówce.

Adi
Posty: 317
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adi »

A jakie są zarobki tak plus minus? Albo inaczej, jest jakas stawka minimalna?
Obrazek

Awatar użytkownika
kas602
Posty: 236
Rejestracja: 06 lip 2013, 16:02
Lokalizacja: Warmia

Post autor: kas602 »

Adi, ponoć dżentelmeni o pieniądzach nie dyskutują...

Awatar użytkownika
Tomash
VIP
Posty: 998
Rejestracja: 17 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Siemianowice

Post autor: Tomash »

kas602 pisze:Jeśli o tym, jak napisałeś, marzysz, to powinieneś się sprawdzić w tej robocie, ale przemyśl to dokładnie, bo choćby same uprawnienia to koszt 15 000 PLN...
Z tego co widzę masz 17 lat. Najpierw skończ szkoły (ile możesz i jesteś w stanie), a później się zastanów, czy nadal chcesz spędzić większą część życia w ciężarówce.
Właśnie tak robię, chodzę do technikum na profilu mechatronicznym ;-)

A o zarobkach dobrze byłoby wspomnieć, choć jak już zdążyłeś wspomnieć, trzeba na nie patrzeć przez pryzmat tego , że to praca 24h/dobę :>
Serdecznie zapraszam: http://kozackiesamochody.pl

Awatar użytkownika
Rio3 Kex
Posty: 134
Rejestracja: 27 maja 2014, 22:15
Lokalizacja: Łódż

Post autor: Rio3 Kex »

Ja kiedyś też o takiej pracy marzyłem
ale wypić sobie lubiłem.
Choć prawko C i E miałem
ale zrezygnowałem.
Jedno drugie wykluczyło
i marzenie się nie spełniło. ;-( ;D

Adi
Posty: 317
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adi »

kas602 pisze:Adi, ponoć dżentelmeni o pieniądzach nie dyskutują...
Hehe dokladnie ;)
Ale te minimum moglbys napisac jakie jest ;)

Awatar użytkownika
kas602
Posty: 236
Rejestracja: 06 lip 2013, 16:02
Lokalizacja: Warmia

Post autor: kas602 »

Głodny nie chodzę... :)

Dla niektórych minusem może być fakt, że większość faktycznych zarobków mam w żaden sposób nieopodatkowaną, bo na umowie mam prawie najniższą krajową i tylko od tego odprowadzane są wszystkie składki. Dla mnie, jak patrzę co się dzieję z pieniędzmi w ZUSie, chyba to plus - wolę sam się ubezpieczyć i odkładać. Tym bardziej, że do emerytury jeszcze trochę mi zostało i na dobrą sprawę cholera wie co będzie z ZUSem za te powiedzmy 20 lat...

marder
Posty: 305
Rejestracja: 23 mar 2014, 15:58
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: marder »

A takie przygody z nielegalnymi imigrantami miałeś?
https://www.youtube.com/watch?v=m8ERbhFBFC8
LIFE IS TOO SHORT TO BE SLOW

Awatar użytkownika
kas602
Posty: 236
Rejestracja: 06 lip 2013, 16:02
Lokalizacja: Warmia

Post autor: kas602 »

Nie wożę nic do Anglii, więc takie "przygody", które nieraz zamieniają się w poważny problem dla kierowcy mnie omijają. Byłem w UK osobówką turystycznie i od wtedy ciężarówką tam nie mam zamiaru jeździć. Wracać jako turysta też.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Off Topic”