W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Duża moc - średnie osiągi.

+ i -
Awatar użytkownika
Cichy
VIP
Posty: 1414
Rejestracja: 17 mar 2013, 10:00
Lokalizacja: Podlaskie

Duża moc - średnie osiągi.

Post autor: Cichy »

Kilka razy już słyszałem : 109 KM i aż 11,5 s. do setki? Czytałem też opinie w internecie , że w Koreańskich autach gdzieś te "Kucyki" uciekają. I chyba jest w tym ziarenko prawdy. Chodzi mi konkretnie o silnik 1.4 . Nie mówię że jest słaby, jest całkiem dynamiczny i elastyczny, ale demonem prędkości też nie jest. Idealny kompromis pomiędzy osiągami a spalaniem. Oczywiście, jeśli chcemy baaardzo dynamicznie jechać, to musimy utrzymywać powyżej 4 tyś. obrotów, co na co dzień jest kompletnie nieprzydatne, bo po pierwsze spalanie bardzo skoczy, po drugie hałas jest nieznośny. Ale właśnie, te 109 kucyków ,jeszcze parę lat temu taka moc w segmencie B robiła spore wrażenie. Dzisiaj w sumie też jest to nie mało jak na ten segment. I tutaj pytanie, czy faktycznie ta moc jest odczuwalna? Pogrzebałem trochę i porównałem Rio z innymi autami.

Kia Rio:
Masa własna -1066 kg,
Moc - 109 KM,
Max moment - 137/4200,
0-100 - 11,5 s. ( w AŚ wycisnęli 11,1 s.),

Peugeot 208:
Masa własna - 1145 kg,
Moc - 95 KM,
Max moment - 136/4000,
0-100 - 10,5 s. (w AŚ 11, 3 s.),

Fiat Punto:
Masa własna - 1075 kg,
Moc - 105 KM,
Max moment - 130/4000,
0-100 - 10,8 s. (niepotwierdzone),

Różnice wprawdzie nie są duże, ale jakieś są. Kijanka jest najlżejsza z tych 3 aut, ma najwięcej niutków i koni, a mimo to...
Kia ma więcej aut w których ta moc gdzieś ucieka, np. Venga: 1.6 , 125 KM, moment 156/4200, 0-100 w 11 s. , no i tu trochę masa - 1180 kg. Oraz mistrz w tym temacie - Soul: 1.6 , 140 KM, 166/4850, 0-100 w 10,9 s. , 1190 kg. Ja się pytam gdzie te 140 KMż!! Czemu moment tak wysoko osiąga?
To chyba tyle. Piszcie co o tym myślicie. Co do momentu to fajnie by było , gdyby w Rio był osiągany trochę niżej i gdyby był bardziej płaski.

Awatar użytkownika
Tomash
VIP
Posty: 998
Rejestracja: 17 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Siemianowice

Post autor: Tomash »

Dobra, nie wniosę nic do tematu, ale teraz sobie pomyśl co się musi dziać przy 85KM :~
Serdecznie zapraszam: http://kozackiesamochody.pl

Awatar użytkownika
sunset
Posty: 509
Rejestracja: 20 mar 2013, 11:04
Lokalizacja: Siemianowice

Post autor: sunset »

w załączeniu wykres silnika 1.2 - fachowa nazwa = 1.25 CVVT Kappa :

dopowiem że z testów jakie można znaleźć u wujka google wypada lepiej (w swojej klasie) z tą samą pojemnością z silnikami z grupy VW (VW, Skoda, Seat...)

Ja po skonsumowaniu dotychczasowych aut ( >10) jestem zadowolony ;-) - zależy kto gdzie jeździ i czego oczekuje. Napomknę że przez Rio była bryka z silnikiem 1.4 benzyna z turbodoładowaniem, więc przesiadka na zdecydowanie słabszy, a i tak jestem b.zadowolony:
Załączniki
1_2_cvvt.JPG

Awatar użytkownika
Cichy
VIP
Posty: 1414
Rejestracja: 17 mar 2013, 10:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Cichy »

To Twój prywatny wykres, czy z google? Dziwne to trochę, rośnie, rośnie, a później gwałtownie spada w dół. Zdaje mi się że w 1.4 jak dostanie kopa powyżej 4 tyś. to już ładnie idzie do 6 tyś.

Awatar użytkownika
Cichy
VIP
Posty: 1414
Rejestracja: 17 mar 2013, 10:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Cichy »

Tomash pisze:Dobra, nie wniosę nic do tematu, ale teraz sobie pomyśl co się musi dziać przy 85KM :~
Każdy kto zdecydował się na silnik 1.2 brał pod uwagę przede wszystkim aspekt ekonomiczny. Takie jest moje zdanie. Ale trzeba zaznaczyć że różnica w spalaniu będzie dużo bardziej odczuwalna w mieście, w trasie różnica będzie niewielka (1.4 ma 6 biegów). Z tego wniosek że silnik 1.2 najlepiej nadaje się do miasta, a w trasie średnio się sprawdzi (pisałeś kiedyś że są problemy z wyprzedzaniem). Zastanawia mnie tylko czy oszczędzenie 1 czy 2 litrów benzyny na 100 km rekompensuje utratę większej przyjemności z jazdy jaką zapewnia mocniejszy silnik. Bo pamiętajcie że różnica w cenie pomiędzy benzyniakami to jedyne 2,500 zł. Ja za samą klimę do wersji M musiałem dopłacić 3,500 zł.

Awatar użytkownika
sunset
Posty: 509
Rejestracja: 20 mar 2013, 11:04
Lokalizacja: Siemianowice

Post autor: sunset »

CicheStudio pisze:To Twój prywatny wykres, czy z google? Dziwne to trochę, rośnie, rośnie, a później gwałtownie spada w dół. Zdaje mi się że w 1.4 jak dostanie kopa powyżej 4 tyś. to już ładnie idzie do 6 tyś.

Wykres z google - z artykułu - testu aut w tym Rio. Ten niższy wykres obrazują moment obrotowy i max pkt a ten wyższy moc. jak coś więcej trzeba dojaśnić to pytaj.

Awatar użytkownika
Tomash
VIP
Posty: 998
Rejestracja: 17 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Siemianowice

Post autor: Tomash »

CicheStudio pisze:
Tomash pisze:Dobra, nie wniosę nic do tematu, ale teraz sobie pomyśl co się musi dziać przy 85KM :~
Każdy kto zdecydował się na silnik 1.2 brał pod uwagę przede wszystkim aspekt ekonomiczny. Takie jest moje zdanie. Ale trzeba zaznaczyć że różnica w spalaniu będzie dużo bardziej odczuwalna w mieście, w trasie różnica będzie niewielka (1.4 ma 6 biegów). Z tego wniosek że silnik 1.2 najlepiej nadaje się do miasta, a w trasie średnio się sprawdzi (pisałeś kiedyś że są problemy z wyprzedzaniem). Zastanawia mnie tylko czy oszczędzenie 1 czy 2 litrów benzyny na 100 km rekompensuje utratę większej przyjemności z jazdy jaką zapewnia mocniejszy silnik. Bo pamiętajcie że różnica w cenie pomiędzy benzyniakami to jedyne 2,500 zł. Ja za samą klimę do wersji M musiałem dopłacić 3,500 zł.
No dokładnie, ale ojciec na próbnej jechał jak dziadziuś (zawsze tak ma), no i w ogóle nie "przycisnął". No, a głównym argumentem było tańsze ubezpieczenie (nie mam pojęcia o ile) i dbanie o każdy grosz (było ciężko uzbierać ;D ) No a teraz cierpi :D
Serdecznie zapraszam: http://kozackiesamochody.pl

Awatar użytkownika
Cichy
VIP
Posty: 1414
Rejestracja: 17 mar 2013, 10:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Cichy »

sunset pisze:Wykres z google - z artykułu - testu aut w tym Rio. Ten niższy wykres obrazują moment obrotowy i max pkt a ten wyższy moc. jak coś więcej trzeba dojaśnić to pytaj.
Dokładnie zajażyłem, i właśnie mnie zastanawia, że po uzyskaniu max momentu przy 4000 tyś. obrotów, moment gwałtownie spada. W silniku 1.4 moment jest przy 4200 i jak się go uzyska to jest wrażenie ze ciągnie równo do odcięcia.

Awatar użytkownika
sunset
Posty: 509
Rejestracja: 20 mar 2013, 11:04
Lokalizacja: Siemianowice

Post autor: sunset »

a ja dzis wykonałem mały test - otóż po raz pierwszy dopuściłem do świecenia rezerwy przez kilkanaście kilometrów jadąc (normalnie tankuje na ilość km - góra do zapalenia sie rezerwy), więc zakładam że w baku było ok. 5-6 litrów i wjechałen na Shella i walnąłem do baku CAŁE 5 litrów SHELL V-POWER RACING 100 :D
Zatem razem w baku znalazło się 10-11 litrów (5-6 l Pb95 + 5 l Pb100) --- teoretyzując i uśredniając zrobiło się z tego ok. 97,5 oktan :D + jakieś tam dodatki z V Power Racing 100.

Wiem że w instrukcji pisze - lać Pb95. Jednak stara zasada = raz za kiedy "przedmuchać" silnik i raz za kiedy na pusty bak wlać czegoś lepszego.

A objawy były-są następujące = silnik pracuje zdecydowanie ciszej - w zasadzie teraz wogóle gonie słychać o-o oraz autko mega lepiej ciągnie od 1,5 RPM :-)

generalnie polecam taki trik

Awatar użytkownika
Cichy
VIP
Posty: 1414
Rejestracja: 17 mar 2013, 10:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Cichy »

Tomash pisze: No dokładnie, ale ojciec na próbnej jechał jak dziadziuś (zawsze tak ma), no i w ogóle nie "przycisnął". No, a głównym argumentem było tańsze ubezpieczenie (nie mam pojęcia o ile) i dbanie o każdy grosz (było ciężko uzbierać ;D ) No a teraz cierpi :D
Kuźwa, i tak ma pewnie wszystkie zniżki, może różnica nie jest duża? Ajajaj. A ja właśnie przydusiłem na jeździe testowej i od razu wiedziałem że chcę ten mocniejszy silnik ( testowałem 1.2). Byłem też ciekaw 6 biegowej przekładni.

oostrowski
Posty: 36
Rejestracja: 20 mar 2013, 10:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: oostrowski »

Może w 1,4 jest 109KM, ale nie za bardzo je czuć ze względu na dłuższe przełożenia, tak mi się wydaje.

marcin8626
Posty: 250
Rejestracja: 30 mar 2013, 20:03
Lokalizacja: Olsztynek

Post autor: marcin8626 »

mam 1.2 silnik i z wyprzedzaniem nie mam problemow, wiadomo ze na 5 nie wyprzedze, chyba ze jade ze 120 i mam prawie 4tys obrotow, to jeszcze sie zbiera, ale redukcja, ponad 4 tys obrotow to naprawde przyjemnie wyprzedza :) a moze to dzieki paliwu z Rosji ?:> hmmm :P

Awatar użytkownika
Tedi_19
Posty: 952
Rejestracja: 27 mar 2013, 12:13
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Tedi_19 »

Zgadzam się :-) mój silniczek 1.4 109 KM też jak jadę na 5,6 biegu ok 100/H to jedzie się płynnie ale nie ma mocy, ale jak zredukuje do 4 lub 3 biegu to dostaje kopa i strzała :arrow: . Bardzo mi się podoba dźwięk silnika jak przekroczy się :D 4000 tyś obrotów

Awatar użytkownika
sunset
Posty: 509
Rejestracja: 20 mar 2013, 11:04
Lokalizacja: Siemianowice

Post autor: sunset »

ten dźwięk - dotyczy zarówno silnika 1.4 jak i 1.2, masz rację super odgłos i najciekawsze jest to że patrząc na wykres silnika 1.2 który zamieściłem na forum, to on ma najbardziej "operacyjny" zakres pomiędzy 2 - 4 RPM a jednak powyżej 4 RPM dostaje drugi oddech i śmiało przyspiesza. Tak na marginesie to od samego rozmiaru pasty w kołach do innych rozwiązań to Rio ma wiele wspólonego z japończykami typu toyota, mazda, a sam szef Kia to Audi - wię bardzo ciekawy i przedewszystkim UDANY mirage :-)

Awatar użytkownika
Tomash
VIP
Posty: 998
Rejestracja: 17 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Siemianowice

Post autor: Tomash »

sunset pisze:a sam szef Kia to Audi
|
What :-/ ?
Serdecznie zapraszam: http://kozackiesamochody.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zalety i wady”