Duża moc - średnie osiągi.
Autor Wiadomość
 Cichy 
Administrator
Piotrek


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 109KM
Przebieg: 58000
Kolor: Biały
Pakiety: Klima + alarm + czujniki cofania
Tapicerka: Ciemna
Typ nadwozia: Hatchback 5 d.
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1411
Skąd: Podlaskie
 #1   Wysłany: 2013-03-25, 21:23   Duża moc - średnie osiągi.

Kilka razy już słyszałem : 109 KM i aż 11,5 s. do setki? Czytałem też opinie w internecie , że w Koreańskich autach gdzieś te "Kucyki" uciekają. I chyba jest w tym ziarenko prawdy. Chodzi mi konkretnie o silnik 1.4 . Nie mówię że jest słaby, jest całkiem dynamiczny i elastyczny, ale demonem prędkości też nie jest. Idealny kompromis pomiędzy osiągami a spalaniem. Oczywiście, jeśli chcemy baaardzo dynamicznie jechać, to musimy utrzymywać powyżej 4 tyś. obrotów, co na co dzień jest kompletnie nieprzydatne, bo po pierwsze spalanie bardzo skoczy, po drugie hałas jest nieznośny. Ale właśnie, te 109 kucyków ,jeszcze parę lat temu taka moc w segmencie B robiła spore wrażenie. Dzisiaj w sumie też jest to nie mało jak na ten segment. I tutaj pytanie, czy faktycznie ta moc jest odczuwalna? Pogrzebałem trochę i porównałem Rio z innymi autami.

Kia Rio:
Masa własna -1066 kg,
Moc - 109 KM,
Max moment - 137/4200,
0-100 - 11,5 s. ( w AŚ wycisnęli 11,1 s.),

Peugeot 208:
Masa własna - 1145 kg,
Moc - 95 KM,
Max moment - 136/4000,
0-100 - 10,5 s. (w AŚ 11, 3 s.),

Fiat Punto:
Masa własna - 1075 kg,
Moc - 105 KM,
Max moment - 130/4000,
0-100 - 10,8 s. (niepotwierdzone),

Różnice wprawdzie nie są duże, ale jakieś są. Kijanka jest najlżejsza z tych 3 aut, ma najwięcej niutków i koni, a mimo to...
Kia ma więcej aut w których ta moc gdzieś ucieka, np. Venga: 1.6 , 125 KM, moment 156/4200, 0-100 w 11 s. , no i tu trochę masa - 1180 kg. Oraz mistrz w tym temacie - Soul: 1.6 , 140 KM, 166/4850, 0-100 w 10,9 s. , 1190 kg. Ja się pytam gdzie te 140 KM??!! Czemu moment tak wysoko osiąga?
To chyba tyle. Piszcie co o tym myślicie. Co do momentu to fajnie by było , gdyby w Rio był osiągany trochę niżej i gdyby był bardziej płaski.
--------------------
www.facebook.com/Rio3Polska
http://kia-rio-jpa.blogspot.com
 
 
     
 Tomash 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Kolor: Wendy Brown
Pakiety: -
Tapicerka: DCM beżowa
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Pomógł: 1 raz
Wiek: 21
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 998
Skąd: Siemianowice
 #2  Wysłany: 2013-03-25, 21:47   

Dobra, nie wniosę nic do tematu, ale teraz sobie pomyśl co się musi dziać przy 85KM :~
--------------------
Serdecznie zapraszam: http://kozackiesamochody.pl
 
 
     
 sunset 


Informacje
Wyposażenie: M + dodatki
Silnik: 1.2 CVVT
Kolor: CHESTNUT - BROWN
Pakiety: klima, czujniki, podłokietnik, alufelgi
Tapicerka: BLACK
Typ nadwozia: 5D
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 509
Skąd: Siemianowice
 #3  Wysłany: 2013-03-26, 12:13   

w załączeniu wykres silnika 1.2 - fachowa nazwa = 1.25 CVVT Kappa :

dopowiem że z testów jakie można znaleźć u wujka google wypada lepiej (w swojej klasie) z tą samą pojemnością z silnikami z grupy VW (VW, Skoda, Seat...)

Ja po skonsumowaniu dotychczasowych aut ( >10) jestem zadowolony ;-) - zależy kto gdzie jeździ i czego oczekuje. Napomknę że przez Rio była bryka z silnikiem 1.4 benzyna z turbodoładowaniem, więc przesiadka na zdecydowanie słabszy, a i tak jestem b.zadowolony:
 
 
     
 Cichy 
Administrator
Piotrek


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 109KM
Przebieg: 58000
Kolor: Biały
Pakiety: Klima + alarm + czujniki cofania
Tapicerka: Ciemna
Typ nadwozia: Hatchback 5 d.
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1411
Skąd: Podlaskie
 #4  Wysłany: 2013-03-26, 21:29   

To Twój prywatny wykres, czy z google? Dziwne to trochę, rośnie, rośnie, a później gwałtownie spada w dół. Zdaje mi się że w 1.4 jak dostanie kopa powyżej 4 tyś. to już ładnie idzie do 6 tyś.
--------------------
www.facebook.com/Rio3Polska
http://kia-rio-jpa.blogspot.com
 
 
     
 Cichy 
Administrator
Piotrek


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 109KM
Przebieg: 58000
Kolor: Biały
Pakiety: Klima + alarm + czujniki cofania
Tapicerka: Ciemna
Typ nadwozia: Hatchback 5 d.
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1411
Skąd: Podlaskie
 #5  Wysłany: 2013-03-26, 21:47   

Tomash napisał/a:
Dobra, nie wniosę nic do tematu, ale teraz sobie pomyśl co się musi dziać przy 85KM :~


Każdy kto zdecydował się na silnik 1.2 brał pod uwagę przede wszystkim aspekt ekonomiczny. Takie jest moje zdanie. Ale trzeba zaznaczyć że różnica w spalaniu będzie dużo bardziej odczuwalna w mieście, w trasie różnica będzie niewielka (1.4 ma 6 biegów). Z tego wniosek że silnik 1.2 najlepiej nadaje się do miasta, a w trasie średnio się sprawdzi (pisałeś kiedyś że są problemy z wyprzedzaniem). Zastanawia mnie tylko czy oszczędzenie 1 czy 2 litrów benzyny na 100 km rekompensuje utratę większej przyjemności z jazdy jaką zapewnia mocniejszy silnik. Bo pamiętajcie że różnica w cenie pomiędzy benzyniakami to jedyne 2,500 zł. Ja za samą klimę do wersji M musiałem dopłacić 3,500 zł.
--------------------
www.facebook.com/Rio3Polska
http://kia-rio-jpa.blogspot.com
 
 
     
 sunset 


Informacje
Wyposażenie: M + dodatki
Silnik: 1.2 CVVT
Kolor: CHESTNUT - BROWN
Pakiety: klima, czujniki, podłokietnik, alufelgi
Tapicerka: BLACK
Typ nadwozia: 5D
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 509
Skąd: Siemianowice
 #6  Wysłany: 2013-03-26, 21:53   

CicheStudio napisał/a:
To Twój prywatny wykres, czy z google? Dziwne to trochę, rośnie, rośnie, a później gwałtownie spada w dół. Zdaje mi się że w 1.4 jak dostanie kopa powyżej 4 tyś. to już ładnie idzie do 6 tyś.



Wykres z google - z artykułu - testu aut w tym Rio. Ten niższy wykres obrazują moment obrotowy i max pkt a ten wyższy moc. jak coś więcej trzeba dojaśnić to pytaj.
 
 
     
 Tomash 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Kolor: Wendy Brown
Pakiety: -
Tapicerka: DCM beżowa
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Pomógł: 1 raz
Wiek: 21
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 998
Skąd: Siemianowice
 #7  Wysłany: 2013-03-26, 21:54   

CicheStudio napisał/a:
Tomash napisał/a:
Dobra, nie wniosę nic do tematu, ale teraz sobie pomyśl co się musi dziać przy 85KM :~


Każdy kto zdecydował się na silnik 1.2 brał pod uwagę przede wszystkim aspekt ekonomiczny. Takie jest moje zdanie. Ale trzeba zaznaczyć że różnica w spalaniu będzie dużo bardziej odczuwalna w mieście, w trasie różnica będzie niewielka (1.4 ma 6 biegów). Z tego wniosek że silnik 1.2 najlepiej nadaje się do miasta, a w trasie średnio się sprawdzi (pisałeś kiedyś że są problemy z wyprzedzaniem). Zastanawia mnie tylko czy oszczędzenie 1 czy 2 litrów benzyny na 100 km rekompensuje utratę większej przyjemności z jazdy jaką zapewnia mocniejszy silnik. Bo pamiętajcie że różnica w cenie pomiędzy benzyniakami to jedyne 2,500 zł. Ja za samą klimę do wersji M musiałem dopłacić 3,500 zł.

No dokładnie, ale ojciec na próbnej jechał jak dziadziuś (zawsze tak ma), no i w ogóle nie "przycisnął". No, a głównym argumentem było tańsze ubezpieczenie (nie mam pojęcia o ile) i dbanie o każdy grosz (było ciężko uzbierać ;D ) No a teraz cierpi :D
--------------------
Serdecznie zapraszam: http://kozackiesamochody.pl
 
 
     
 Cichy 
Administrator
Piotrek


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 109KM
Przebieg: 58000
Kolor: Biały
Pakiety: Klima + alarm + czujniki cofania
Tapicerka: Ciemna
Typ nadwozia: Hatchback 5 d.
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1411
Skąd: Podlaskie
 #8  Wysłany: 2013-03-26, 22:06   

sunset napisał/a:
Wykres z google - z artykułu - testu aut w tym Rio. Ten niższy wykres obrazują moment obrotowy i max pkt a ten wyższy moc. jak coś więcej trzeba dojaśnić to pytaj.


Dokładnie zajażyłem, i właśnie mnie zastanawia, że po uzyskaniu max momentu przy 4000 tyś. obrotów, moment gwałtownie spada. W silniku 1.4 moment jest przy 4200 i jak się go uzyska to jest wrażenie ze ciągnie równo do odcięcia.
--------------------
www.facebook.com/Rio3Polska
http://kia-rio-jpa.blogspot.com
 
 
     
 sunset 


Informacje
Wyposażenie: M + dodatki
Silnik: 1.2 CVVT
Kolor: CHESTNUT - BROWN
Pakiety: klima, czujniki, podłokietnik, alufelgi
Tapicerka: BLACK
Typ nadwozia: 5D
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 509
Skąd: Siemianowice
 #9  Wysłany: 2013-03-26, 22:07   

a ja dzis wykonałem mały test - otóż po raz pierwszy dopuściłem do świecenia rezerwy przez kilkanaście kilometrów jadąc (normalnie tankuje na ilość km - góra do zapalenia sie rezerwy), więc zakładam że w baku było ok. 5-6 litrów i wjechałen na Shella i walnąłem do baku CAŁE 5 litrów SHELL V-POWER RACING 100 :D
Zatem razem w baku znalazło się 10-11 litrów (5-6 l Pb95 + 5 l Pb100) --- teoretyzując i uśredniając zrobiło się z tego ok. 97,5 oktan :D + jakieś tam dodatki z V Power Racing 100.

Wiem że w instrukcji pisze - lać Pb95. Jednak stara zasada = raz za kiedy "przedmuchać" silnik i raz za kiedy na pusty bak wlać czegoś lepszego.

A objawy były-są następujące = silnik pracuje zdecydowanie ciszej - w zasadzie teraz wogóle gonie słychać o-o oraz autko mega lepiej ciągnie od 1,5 RPM :-)

generalnie polecam taki trik
 
 
     
 Cichy 
Administrator
Piotrek


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 109KM
Przebieg: 58000
Kolor: Biały
Pakiety: Klima + alarm + czujniki cofania
Tapicerka: Ciemna
Typ nadwozia: Hatchback 5 d.
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1411
Skąd: Podlaskie
 #10  Wysłany: 2013-03-26, 22:10   

Tomash napisał/a:

No dokładnie, ale ojciec na próbnej jechał jak dziadziuś (zawsze tak ma), no i w ogóle nie "przycisnął". No, a głównym argumentem było tańsze ubezpieczenie (nie mam pojęcia o ile) i dbanie o każdy grosz (było ciężko uzbierać ;D ) No a teraz cierpi :D

Kuźwa, i tak ma pewnie wszystkie zniżki, może różnica nie jest duża? Ajajaj. A ja właśnie przydusiłem na jeździe testowej i od razu wiedziałem że chcę ten mocniejszy silnik ( testowałem 1.2). Byłem też ciekaw 6 biegowej przekładni.
--------------------
www.facebook.com/Rio3Polska
http://kia-rio-jpa.blogspot.com
 
 
     
 oostrowski 

Informacje
Wyposażenie: L, automat
Silnik: 1,4 DOHC
Kolor: czekoladowy
Typ nadwozia: 5D hatchback
Inne auto / jakie?: Mondeo i drugie Mondeo
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 36
Skąd: Wrocław
 #11  Wysłany: 2013-03-26, 22:38   

Może w 1,4 jest 109KM, ale nie za bardzo je czuć ze względu na dłuższe przełożenia, tak mi się wydaje.
 
 
     
 marcin8626 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 43000
Kolor: biały
Typ nadwozia: 5D
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 250
Skąd: Olsztynek
 #12  Wysłany: 2013-03-30, 20:19   

mam 1.2 silnik i z wyprzedzaniem nie mam problemow, wiadomo ze na 5 nie wyprzedze, chyba ze jade ze 120 i mam prawie 4tys obrotow, to jeszcze sie zbiera, ale redukcja, ponad 4 tys obrotow to naprawde przyjemnie wyprzedza :) a moze to dzieki paliwu z Rosji ?:> hmmm :P
 
 
     
 Tedi_19 


Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 DOHC CVVT 109KM
Przebieg: 55000
Kolor: Wendy Brown
Pakiety: Klima A + Alarm + Czujniki cofania + Tempomat
Tapicerka: Ciemna
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Fiesta MK6 1.4 TDCI
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 952
Skąd: Chorzów
 #13  Wysłany: 2013-03-30, 20:44   

Zgadzam się :-) mój silniczek 1.4 109 KM też jak jadę na 5,6 biegu ok 100/H to jedzie się płynnie ale nie ma mocy, ale jak zredukuje do 4 lub 3 biegu to dostaje kopa i strzała :arrow: . Bardzo mi się podoba dźwięk silnika jak przekroczy się :D 4000 tyś obrotów
 
 
     
 sunset 


Informacje
Wyposażenie: M + dodatki
Silnik: 1.2 CVVT
Kolor: CHESTNUT - BROWN
Pakiety: klima, czujniki, podłokietnik, alufelgi
Tapicerka: BLACK
Typ nadwozia: 5D
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 509
Skąd: Siemianowice
 #14  Wysłany: 2013-03-30, 21:12   

ten dźwięk - dotyczy zarówno silnika 1.4 jak i 1.2, masz rację super odgłos i najciekawsze jest to że patrząc na wykres silnika 1.2 który zamieściłem na forum, to on ma najbardziej "operacyjny" zakres pomiędzy 2 - 4 RPM a jednak powyżej 4 RPM dostaje drugi oddech i śmiało przyspiesza. Tak na marginesie to od samego rozmiaru pasty w kołach do innych rozwiązań to Rio ma wiele wspólonego z japończykami typu toyota, mazda, a sam szef Kia to Audi - wię bardzo ciekawy i przedewszystkim UDANY mirage :-)
 
 
     
 Tomash 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Kolor: Wendy Brown
Pakiety: -
Tapicerka: DCM beżowa
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Pomógł: 1 raz
Wiek: 21
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 998
Skąd: Siemianowice
 #15  Wysłany: 2013-03-30, 21:14   

sunset napisał/a:
a sam szef Kia to Audi
|
What :-/ ?
--------------------
Serdecznie zapraszam: http://kozackiesamochody.pl
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 5 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 26