Check Engine i błąd P2096.
Autor Wiadomość
 lukasz_rio 

Informacje
Wyposażenie: Wersja XL
Silnik: 1.2 DOHC 85 KM
Przebieg: 44000
Kolor: FBD - Electric Blue
Pakiety: Stylistyczny
Tapicerka: WK - Czarna
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Inne auto / jakie?: Renault Clio 1999
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 145
Skąd: powiat węgrowski
 #1  Wysłany: 2015-07-27, 13:38   Check Engine i błąd P2096.

Witam.
Może będzie w stanie ktoś stwierdzić o co się dzieje w mojej kijance. Otóż jadę sobie w trasie około 90 km\h i zapaliła mi się kontrolka check engine. Auto żadnych innych objawów nie daje tylko zapaliła się i nie gaśnie. Po podpięciu do elm 327 wyskoczył błąd: P2096 - układ napędowy Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean bank 1 o-o
--------------------
lukasz_rio
Ostatnio zmieniony przez Cichy 2017-12-18, 16:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 dzidek 

Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1400 CVVT
Kolor: ciemny brąz
Pakiety: mówią, że dali
Tapicerka: kolorowa bo brązowa
Typ nadwozia: sedan, czyli limuzyna
Inne auto / jakie?: KIA Picanto 2018 ,Berlingo 1,4 2013
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 78
Dołączył: 01 Lis 2014
Posty: 225
Skąd: poznan
 #2  Wysłany: 2015-07-27, 16:13   

Wszystko wskazuje na uszkodzenie sondy lambda na katalizatorze /są dwie/. Sprawdź czy ostatnio
nie wzrosło zużycie paliwa /średnio ok. 1-1,5 l/100. Bez ASO się nie obejdzie - sprawdzą napięcia i
będą wiedzieć, która to nawaliła /chyba 1/. Ciekawe, czy obejmuje to gwarancja, czy zaliczą do
zużycia eksploatacyjnego. Powodzenia i oby więcej awarii nie było !
 
 
     
 lukasz_rio 

Informacje
Wyposażenie: Wersja XL
Silnik: 1.2 DOHC 85 KM
Przebieg: 44000
Kolor: FBD - Electric Blue
Pakiety: Stylistyczny
Tapicerka: WK - Czarna
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Inne auto / jakie?: Renault Clio 1999
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 145
Skąd: powiat węgrowski
 #3  Wysłany: 2015-07-27, 19:00   

Dzięki za zainteresowanie tematem. No to się wiele nie napracowała ta sonda. Spalania jeszcze nie zauważyłem większego ale zwrócę uwagę na to. Czy można tak jeździć przez niedługi okres bo dopiero w następnym tyg mogę podjechać do wawy?
--------------------
lukasz_rio
 
 
     
 dzidek 

Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1400 CVVT
Kolor: ciemny brąz
Pakiety: mówią, że dali
Tapicerka: kolorowa bo brązowa
Typ nadwozia: sedan, czyli limuzyna
Inne auto / jakie?: KIA Picanto 2018 ,Berlingo 1,4 2013
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 78
Dołączył: 01 Lis 2014
Posty: 225
Skąd: poznan
 #4  Wysłany: 2015-07-27, 21:49   

W niebezpieczeństwie może w tym przypadku być sam katalizator, ponieważ sonda przekazuje
nieprawidłowe dane i sam silnik z tego powodu pracuje na niewłaściwych parametrach i dlatego
świeci Check Engine. Mamy katalizator ceramiczny i on może ulec uszkodzeniu. Cząsteczki ceramiczne
mogą dostać się do wnętrza silnika, a to oznacza remont. Przy Twoim przebiegu ok 15 kkm, wszystko
wskazuje na uszkodzenie pierwszej sondy /napięcie na sondzie 0,3-04 V zamiast 1 V/. Sam katalizator
powinien wytrzymać przebieg 80-100 tys.km.
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 250900
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1495
Skąd: Huta Partacka
 #5  Wysłany: 2015-07-28, 21:25   

dzidek napisał/a:
Cząsteczki ceramiczne
mogą dostać się do wnętrza silnika


Ale jakim cudem, jak katalizator jest za kolektorem wydechowym a nie przed kolektorem ssącym ?
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 dzidek 

Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1400 CVVT
Kolor: ciemny brąz
Pakiety: mówią, że dali
Tapicerka: kolorowa bo brązowa
Typ nadwozia: sedan, czyli limuzyna
Inne auto / jakie?: KIA Picanto 2018 ,Berlingo 1,4 2013
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 78
Dołączył: 01 Lis 2014
Posty: 225
Skąd: poznan
 #6  Wysłany: 2015-07-28, 22:53   

Niby nielogiczne, ale jak pokazuje praktyka zdaża się pomimo tego, że katalizator znajduje się 30 cm
za kolektorem wydechowym. Drobinki ceramiczne są zasysane do silnika, ponieważ w pewnym
momencie są jednocześnie otwarte zawory ssący i wydechowy. Takie przypadki już na RIO były, ale
nie w Polsce. Co ciekawe ASO nie uznało uszkodzenia silnika za przypadek gwarancyjny, ponieważ
katalizator nie jest elementem silnika, a układu wydechowego. Katalizator /chociaż prawidłowo
neutralizator/ w opisywanym przypadku został uszkodzony przez niesprawną sondę lambda.
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 250900
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1495
Skąd: Huta Partacka
 #7  Wysłany: 2015-07-29, 05:58   

Czyli normalnie prawie jak w dwusuwie - efekt rezonansowy spalin ;)

A swoją drogą niezła kiszka. Mam nadzieję że mój katalizator wytrzyma więcej niż 100kkm ... Na razie ma 116 500 :D
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 lukasz_rio 

Informacje
Wyposażenie: Wersja XL
Silnik: 1.2 DOHC 85 KM
Przebieg: 44000
Kolor: FBD - Electric Blue
Pakiety: Stylistyczny
Tapicerka: WK - Czarna
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Inne auto / jakie?: Renault Clio 1999
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 145
Skąd: powiat węgrowski
 #8  Wysłany: 2015-07-29, 16:48   

Jako że sam (z Wami :-) ) drążę temat mam w aplikacji Torque możliwość pomiaru napięć na pierwszej i drugiej sondzie, a nawet zrobienia wykresów. Po rozgrzaniu silnika, na biegu jałowym bez operowania gazem napięcie skacze od 0,1V do 0,7V cały czas jest taka równa sinusoida. Na drugiej zaś już tak nie skacze jest prawie linia prosta chodź czasami na poziomie ok 0,1V czasami 0,5V czasami skoczy na 0,7V. Czy wg was to są dobre wskazania tych czujników tlenu? A może ten błąd to jakiś " jednorazowy wybryk" sondy?
--------------------
lukasz_rio
 
 
     
 lukasz_rio 

Informacje
Wyposażenie: Wersja XL
Silnik: 1.2 DOHC 85 KM
Przebieg: 44000
Kolor: FBD - Electric Blue
Pakiety: Stylistyczny
Tapicerka: WK - Czarna
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Inne auto / jakie?: Renault Clio 1999
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 145
Skąd: powiat węgrowski
 #9  Wysłany: 2015-08-06, 11:22   

Postanowiłem wykasować błąd i pojeździć, zobaczyć czy się pojawi. Po podpięciu pod kompa wyszło, że mieszanka paliwowo-powietrzna nie jest ani za uboga ani zbyt bogata że powinno być wszystko ok. Jak zrobię więcej km to napiszę bo narazie od skasowania zrobiłem jakieś 45 km.
--------------------
lukasz_rio
 
 
     
 ziko1983 

Informacje
Wyposażenie: l
Silnik: 1,25
Przebieg: 105000
Kolor: czerwony
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Suzuki Celerio
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 365
Skąd: Rokitnica
 #10  Wysłany: 2015-08-07, 14:52   

Wracając do katalizatora, nie jest tak, że w razie jego uszkodzenia drobinki ceramiki dostają się przez zawór EGR? Nie przyglądałem się, z którego miejsca zasysany jest nawrót spalin, ale wydaje mi się że właśnie w ten sposób spaliny dostają się drugi raz do komory spalania.
--------------------
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 23