W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Check Engine i błąd P2096.

lukasz_rio
Posty: 147
Rejestracja: 19 mar 2013, 16:00
Lokalizacja: powiat węgrowski

Check Engine i błąd P2096.

Post autor: lukasz_rio »

Witam.
Może będzie w stanie ktoś stwierdzić o co się dzieje w mojej kijance. Otóż jadę sobie w trasie około 90 km\h i zapaliła mi się kontrolka check engine. Auto żadnych innych objawów nie daje tylko zapaliła się i nie gaśnie. Po podpięciu do elm 327 wyskoczył błąd: P2096 - układ napędowy Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean bank 1 o-o
Ostatnio zmieniony 18 gru 2017, 16:40 przez lukasz_rio, łącznie zmieniany 1 raz.
lukasz_rio

dzidek
Posty: 227
Rejestracja: 01 lis 2014, 23:48
Lokalizacja: poznan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: 1,4XL
Silnik: 1400 PB
Kolor: brąz
Tapicerka: kolorowa
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Picanto III

Post autor: dzidek »

Wszystko wskazuje na uszkodzenie sondy lambda na katalizatorze /są dwie/. Sprawdź czy ostatnio
nie wzrosło zużycie paliwa /średnio ok. 1-1,5 l/100. Bez ASO się nie obejdzie - sprawdzą napięcia i
będą wiedzieć, która to nawaliła /chyba 1/. Ciekawe, czy obejmuje to gwarancja, czy zaliczą do
zużycia eksploatacyjnego. Powodzenia i oby więcej awarii nie było !

lukasz_rio
Posty: 147
Rejestracja: 19 mar 2013, 16:00
Lokalizacja: powiat węgrowski

Post autor: lukasz_rio »

Dzięki za zainteresowanie tematem. No to się wiele nie napracowała ta sonda. Spalania jeszcze nie zauważyłem większego ale zwrócę uwagę na to. Czy można tak jeździć przez niedługi okres bo dopiero w następnym tyg mogę podjechać do wawy?
lukasz_rio

dzidek
Posty: 227
Rejestracja: 01 lis 2014, 23:48
Lokalizacja: poznan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: 1,4XL
Silnik: 1400 PB
Kolor: brąz
Tapicerka: kolorowa
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Picanto III

Post autor: dzidek »

W niebezpieczeństwie może w tym przypadku być sam katalizator, ponieważ sonda przekazuje
nieprawidłowe dane i sam silnik z tego powodu pracuje na niewłaściwych parametrach i dlatego
świeci Check Engine. Mamy katalizator ceramiczny i on może ulec uszkodzeniu. Cząsteczki ceramiczne
mogą dostać się do wnętrza silnika, a to oznacza remont. Przy Twoim przebiegu ok 15 kkm, wszystko
wskazuje na uszkodzenie pierwszej sondy /napięcie na sondzie 0,3-04 V zamiast 1 V/. Sam katalizator
powinien wytrzymać przebieg 80-100 tys.km.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

dzidek pisze: Cząsteczki ceramiczne
mogą dostać się do wnętrza silnika
Ale jakim cudem, jak katalizator jest za kolektorem wydechowym a nie przed kolektorem ssącym ?
Pozdrawiam
Churek

dzidek
Posty: 227
Rejestracja: 01 lis 2014, 23:48
Lokalizacja: poznan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: 1,4XL
Silnik: 1400 PB
Kolor: brąz
Tapicerka: kolorowa
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Picanto III

Post autor: dzidek »

Niby nielogiczne, ale jak pokazuje praktyka zdaża się pomimo tego, że katalizator znajduje się 30 cm
za kolektorem wydechowym. Drobinki ceramiczne są zasysane do silnika, ponieważ w pewnym
momencie są jednocześnie otwarte zawory ssący i wydechowy. Takie przypadki już na RIO były, ale
nie w Polsce. Co ciekawe ASO nie uznało uszkodzenia silnika za przypadek gwarancyjny, ponieważ
katalizator nie jest elementem silnika, a układu wydechowego. Katalizator /chociaż prawidłowo
neutralizator/ w opisywanym przypadku został uszkodzony przez niesprawną sondę lambda.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Czyli normalnie prawie jak w dwusuwie - efekt rezonansowy spalin ;)

A swoją drogą niezła kiszka. Mam nadzieję że mój katalizator wytrzyma więcej niż 100kkm ... Na razie ma 116 500 :D
Pozdrawiam
Churek

lukasz_rio
Posty: 147
Rejestracja: 19 mar 2013, 16:00
Lokalizacja: powiat węgrowski

Post autor: lukasz_rio »

Jako że sam (z Wami :-) ) drążę temat mam w aplikacji Torque możliwość pomiaru napięć na pierwszej i drugiej sondzie, a nawet zrobienia wykresów. Po rozgrzaniu silnika, na biegu jałowym bez operowania gazem napięcie skacze od 0,1V do 0,7V cały czas jest taka równa sinusoida. Na drugiej zaś już tak nie skacze jest prawie linia prosta chodź czasami na poziomie ok 0,1V czasami 0,5V czasami skoczy na 0,7V. Czy wg was to są dobre wskazania tych czujników tlenu? A może ten błąd to jakiś " jednorazowy wybryk" sondy?
lukasz_rio

lukasz_rio
Posty: 147
Rejestracja: 19 mar 2013, 16:00
Lokalizacja: powiat węgrowski

Post autor: lukasz_rio »

Postanowiłem wykasować błąd i pojeździć, zobaczyć czy się pojawi. Po podpięciu pod kompa wyszło, że mieszanka paliwowo-powietrzna nie jest ani za uboga ani zbyt bogata że powinno być wszystko ok. Jak zrobię więcej km to napiszę bo narazie od skasowania zrobiłem jakieś 45 km.
lukasz_rio

ziko1983
Posty: 370
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

Wracając do katalizatora, nie jest tak, że w razie jego uszkodzenia drobinki ceramiki dostają się przez zawór EGR? Nie przyglądałem się, z którego miejsca zasysany jest nawrót spalin, ale wydaje mi się że właśnie w ten sposób spaliny dostają się drugi raz do komory spalania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Usterki”