Światła przeciwmgielne przednie w Rio Sedan (po lifcie)
Autor Wiadomość
 Kiyanborsky 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4 DOHC
Kolor: brązowy (wendy brown)
Pakiety: kamera i czujniki parkowania, halogeny
Tapicerka: ciemna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Honda NC700S DCT '13/14
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 54
Skąd: Pomorskie
 #1  Wysłany: 2015-10-07, 16:59   Światła przeciwmgielne przednie w Rio Sedan (po lifcie)

W sedanie światła do jazdy dziennej są w zderzaku, a nie zintegrowane w kloszu. Przez to zajmują one miejsce, które można by wykorzystać na światła przednie przeciwmgłowe. Nawet w wersji XL nie ma fabrycznych halogenów w ofercie. Trudno też je domontować z boku świateł dziennych, bo belka zderzaka to uniemożliwia.

Po konsultacji z serwisem wpadłem na pomysł, że można by zastosować nieoryginalne światła LED dzienne i wstawić je we wgłębienia pod listwami chromowymi zderzaka, natomiast oryginalne światła do jazdy dziennej zdemontować i zastąpić przeciwmgłowymi. W przypadku rocznika poliftingowego (2015) sytuacja jest o tyle łatwiejsza, że są one okrągłe, a więc łatwiej znaleźć nieoryginalny halogen z homologacją. Wygląda to +/- tak:



Nie mam jeszcze kupionego samochodu, dlatego mam pytanie do użytkowników, którzy posiadają Kia Rio Sedan po liftingu z okrągłymi światłami dziennymi: czy macie możliwość dokładnego zmierzenia, ile cm ma średnica tych świateł. Uwaga: chodzi mi o klosze, a nie o zintegrowaną ze zderzakiem zewnętrzną obwódkę plastikowo-chromową. Ewentualnie ile mocowań mają te klosze i jaka jest głębokość lampy. Pomogłoby mi to dobrać właściwy halogen. Prawdopodobnie będzie to 70 mm średnicy, ale nie mam pewności.

Dzięki i pozdrawiam!
 
 
     
 Tedi_19 


Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 DOHC CVVT 109KM
Przebieg: 55000
Kolor: Wendy Brown
Pakiety: Klima A + Alarm + Czujniki cofania + Tempomat
Tapicerka: Ciemna
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Fiesta MK6 1.4 TDCI
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 952
Skąd: Chorzów
 #2  Wysłany: 2015-10-07, 17:04   

A nie lepiej poszukać na ebayu??? W USA w Rio nie ma DLR tylko przeciwmgielne H1
--------------------

 
 
     
 Kiyanborsky 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4 DOHC
Kolor: brązowy (wendy brown)
Pakiety: kamera i czujniki parkowania, halogeny
Tapicerka: ciemna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Honda NC700S DCT '13/14
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 54
Skąd: Pomorskie
 #3  Wysłany: 2015-10-07, 17:41   

Tedi_19 napisał/a:
A nie lepiej poszukać na ebayu??? W USA w Rio nie ma DLR tylko przeciwmgielne H1


Chyba nie do końca. To zdjęcie, które zamieściłem, jest amerykańskiej Rio, ale niczym się nie różni od europejskiej. Wygląda na to, że są to też Running Lighty. Akcesoryjne, nieoryginalne halogeny przeciwmgielne do niej są w necie (na ebuy) - nawet dwie wersje - ale bez europejskiej homologacji, niestety.

http://blinglights.com/Search.aspx?k=kia+rio

Dealer się zgadza, ale warunek jest jeden: homologacja unijna B, więc te z USA odpadają. Pozostaje zatem szukanie wśród dostępnych.
 
 
     
 Tedi_19 


Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 DOHC CVVT 109KM
Przebieg: 55000
Kolor: Wendy Brown
Pakiety: Klima A + Alarm + Czujniki cofania + Tempomat
Tapicerka: Ciemna
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Fiesta MK6 1.4 TDCI
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 952
Skąd: Chorzów
 #4  Wysłany: 2015-10-07, 19:38   

Daruj sobie z radami od Dealera bo oni czasami się od nas uczą :P tu masz oryginalny fabryczny zestaw http://www.ebay.com/itm/O...ccd6d47&vxp=mtr

P.S. w USA nasz Sedan to Kia Pride i po tym trzeba szukać :P
--------------------

 
 
     
 Kiyanborsky 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4 DOHC
Kolor: brązowy (wendy brown)
Pakiety: kamera i czujniki parkowania, halogeny
Tapicerka: ciemna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Honda NC700S DCT '13/14
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 54
Skąd: Pomorskie
 #5  Wysłany: 2015-10-08, 16:21   

Dzięki wielkie za linka. ;-) Napisałem do sprzedawcy, ale odpowiedział, że są to lampy bez homologacji europejskiej, skierowane głównie na rynek amerykański i azjatycki.
W normalnym układzie nie przejmowałbym się dealerem, ale jednak mamy do czynienia z nowym samochodem kupowanym w salonie Kia i żeby nie utracić gwarancji na niektóre podzespoły, montaż dodatkowych akcesoriów będzie robiony w autoryzowanym serwisie. Zaznaczyli wyraźnie, że nie zamontują lamp bez homologacji unijnej, dlatego nawet koreańskie oryginały (paradoksalnie) odpadają. :-(
Być może uda się jednak dobrać coś z akcesoryjnych halogenów, które dealer ma na stanie u siebie. Zobaczymy.

PS. Kia "Pride" używana jest wyłącznie w Korei Południowej. W USA Kia nazywa Rio Sedana po prostu "Rio", natomiast hatchbacka "Rio 5 door".

http://www.kia.com/kr/vehicles/pride/features.html

http://www.kia.com/us/en/vehicle/rio/2015

http://www.kia.com/us/en/vehicle/rio-5-door/2015
 
 
     
 Kiyanborsky 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4 DOHC
Kolor: brązowy (wendy brown)
Pakiety: kamera i czujniki parkowania, halogeny
Tapicerka: ciemna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Honda NC700S DCT '13/14
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 54
Skąd: Pomorskie
 #6  Wysłany: 2015-11-19, 18:00   

Proces montażu niefabrycznych świateł przeciwmgłowych w Kia Rio III sedan 2015 dobiegł szczęśliwie końca. Chciałbym się podzielić uwagami - może komuś się te informacje przydadzą.
Zacznijmy od tego, że nie ma możliwości nabycia (przynajmniej w Polsce) Rio Sedan III z halogenami. Model ten ma ograniczoną dostępność na rynku europejskim i dystrybuowany jest tam głównie w Polsce i w Turcji. Nie wiem, jak w Turcji, ale w Polsce dostępny jest tylko ze światłami do jazdy dziennej, montowanymi w zderzaku w miejsce świateł przeciwmgłowych. Te ostatnie są oferowane w modelach na rynki amerykańskie i azjatyckie, niestety nie posiadają homologacji europejskiej. Producent nie zdecydował się na rozwiązanie takie jak w hatchbackach, gdzie dzienne znajdują się w lampach zespolonych.
Sama konstrukcja pojazdu i zderzaka w sedanie nie daje zbyt dużych możliwości manewru. Umieszczenie halogenów z boku świateł dziennych jest mocno utrudnione czy wręcz niemożliwe. Należy pamiętać o zachowaniu przepisowych odstępów: 25 mm od ziemi i 40 mm między bocznym obrysem pojazdu a bokiem halogenu. Kto bardzo chce mieć halogeny w Rio Sedan, ma do wyboru zasadniczo:

1. Wariant nielegalny w UE - demontaż świateł dziennych i zastąpienie ich koreańskimi oryginałami przeciwmgłowymi (lub amerykańsko-chińskimi zamiennikami) bez homologacji.

2011-2014:



2015-2016:



2. Pozostawienie świateł dziennych na miejscu, poszukanie wąskich i płytkich świateł przeciwmgłowych, zrobienie wycięcia w żeberkach zderzaka tuż obok fabrycznych DRL (z góry, od strony środka) i przykręcenie ich do wzdłużnych wzmocnień, idących pod lekkim skosem. Wadą może być mała estetyka i wygląd (np. mogą wystawać). Spośród dostępnych na rynku najbardziej nadawałby się do tego halogeny z homologacją "B" do Seicento Sporting (np. Wesem):



lub produkcji "no name":



3. Dla modeli od 2015, a więc z okrągłymi lampami DRL, poszukanie lamp typu 2in1, czyli zintegrowanych świateł dziennych z przeciwmgłowymi (w praktyce będzie to wyłącznie LED, z homologacją typu "F3"), o rozmiarze klosza maks. 70 mm i zastąpienie nimi fabrycznych świateł dziennych.
Wariant najdroższy, ale najmniej ingerujący w wygląd zewnętrzny i jednocześnie spełniający wymogi przepisów dotyczących homologacji. Dostępnych modeli tego rodzaju lamp jest niewiele i w zasadzie mamy wybór między dwiema opcjami:

A. Zakup akcesoryjnych lamp LED zintegrowanych do KIA Venga. Nie są to fabryczne oryginały, ale zamienniki z homologacją, dystrybuowane przez KIA Polska.



Średnica: ok. 77 mm średnica obudowa, ok. 66 mm dla klosza, więc się zmieszczą. Moc LED: 3W dla dziennych i 5W dla przeciwmgłowych. Lampy są produkowane na Tajwanie - poniżej strona producenta:

http://www.justtop.com.tw/product-detail.php?id=22

W Polsce EMG POLAND dorabia do nich dodatkowe mocowanie w postaci trzech wystających uchwytów i obudowy z tworzywa (niestety, nie mam zdjęcia), dzięki czemu idealnie dają się dopasować do fabrycznych otworów w Vendze.

http://www.emg-poland.pl/...GORIE¶m=188

Oryginalne, okrągłe światła do jazdy dziennej od 2015 r. również posiadają trzy uchwyty montażowe. Chcąc zamontować światła od Vengi, należałoby odpowiednio podoginać w nich te uchwyty (są długie i wąskie, więc powinno się udać) i porobić w nich otwory, aby odpowiadały one rozmieszczeniem w fabrycznych DRL (dla zainteresowanych dołączam zdjęcia zdemontowanych świateł dziennych z zaznaczonymi odległościami).
Zdecydowanym minusem tych lamp jest ich cena: praktycznie można je kupić tylko u delaerów KIA. Koszt bez czujników zmierzchu waha się od 700 do 1000 zł, a z czujnikami zmierzchu - od 1300 do 1800 zł.

B. Zakup lamp typu DuoLight LED Mini v.2 od EinParts/Vinstar, które są mocniejsze od świateł dedykowanych dla Vengi. Średnica klosza i obudowy wynosi dokładnie 70 mm, czyli tyle, ile fabryczne światła dzienne. Moc jednego światła DRL wynosi 9,5 W:



Moc jednego światła przeciwmgielnego wynosi 10W:



Pod względem ceny są tańsze od halogenów dla Vengi: kosztują ok. 600 zł, ale za to ich montaż może być trudniejszy, gdyż posiadają jedynie uniwersalny zaczep typu "U", który nie pasuje do zderzaka.



Należy zatem albo dorobić dodatkowe trzy uchwyty do niego (na wzór Vengi) i dopasować do trzech oryginalnych otworów (może być to trudne, bo lampa ma tylko dwie śruby mocujące po obu stronach), albo przykręcić go z dwóch stron "na sztywno do zderzaka". Wadą tego ostatniego rozwiązania jest ograniczona możliwość regulacji, choć przy prawidłowym ustawieniu zderzaka lampy powinny świecić równo.
= = = = = =
Po rozważeniu wszystkich możliwych za i przeciw oraz po konsultacji z dealerem KIA, zdecydowałem się ostatecznie na wariant ostatni, czyli 3B. Poniżej zamieszczam kilka fotek, jak świecą lampy zintegrowane DuoLight. Ogólnie jestem zadowolony z efektu, jakie dają światła przeciwmgłowe typu F3.

PS. Linkowane fotki pochodzą ze stron producentów i dystrybutorów.
 
 
     
 zalmen3 
VIP


Informacje
Wyposażenie: L + tempomat
Silnik: 1.2
Przebieg: 99999
Kolor: złocisty brąz
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 357
Skąd: PZ
 #7  Wysłany: 2015-11-19, 22:15   

Wow, profesjonalnie podszedłeś do tematu... i efekt bardzo fajny ;-)
--------------------
 
 
     
 Kiyanborsky 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4 DOHC
Kolor: brązowy (wendy brown)
Pakiety: kamera i czujniki parkowania, halogeny
Tapicerka: ciemna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Honda NC700S DCT '13/14
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 54
Skąd: Pomorskie
 #8  Wysłany: 2015-11-20, 20:05   

Dzięki. Fakt faktem - sporo było poszukiwań, zanim znalazło się to najbardziej optymalne (tak mi się wydaje) rozwiązanie dla sedana. Z przyjemnością dzielę się rezultatami i przemyśleniami. :)
Chciałbym jeszcze dodać kilka słów o podłączeniu elektrycznym, bo to też jest ważne. Nie miałem przyjemności montować tych lamp w moim Rio - podjął się tego gdański dealer KIA, jeszcze zanim wyjechałem samochodem z salonu.

Zgodnie z przepisami rozporządzenia, dla włączenia świateł przeciwmgielnych muszą być załączone światła pozycyjne (pozwala to m.in. na niezależne sterowanie od świateł mijania). Sygnał włączenia przednich przeciwmgielnych musi mieć barwę zieloną niemigającą. W przypadku Rio mamy dwa rozwiązania do wyboru: podłączyć się do deski rozdzielczej i "wzbudzić" nieaktywną kontrolkę:



albo np. zastosować włącznik zielony podświetlany typu:



Elektryk z KIA zasugerował opcję nr 1 i na tą się zdecydowałem. Ostatni dylemat, jaki pozostał, to rodzaj przełącznika. Można zastosować standardowy, np.:



lub zdecydować się na oryginalny, zespolony przełącznik dźwigniowy. Oryginał jest drogi, można znaleźć za to używkę za ok. 100 zł.



W tym przypadku zdecydowałem się jednak na opcję pierwszą, tj. dodatkowym wyłącznikiem niefabrycznym w kolorze zbliżonym do kokpitu, podłączonym do fabrycznej kontrolki na zestawie wskaźników.
Gdyby to dotyczyło hatchbacka, wybrałbym oczywiście wariant z przełącznikiem, ale do sedana nie ma to sensu. Problem polega na tym, że przełączniki z obu stron kierownicy stanowią całość (jw. na zdjęciu). Sedan ma natomiast inaczej rozwiązany włącznik wycieraczek niż hatchback (brak tylnej w 4d). Kupując przełącznik z halogenami dla hatchbacka, mogłaby nie działać prawidłowo prawa dźwignia wycieraczek. Być może trzeba byłoby znów kombinować inną lewą i inną prawą dźwignię, przekładać, rozcinać, doklejać, lutować etc. Natomiast przełączniki do sedanów z przeciwmgłowymi, które są oferowane w Korei i w Ameryce, nie posiadają z kolei pierścienia dla świateł przeciwmgłowych tylnych, więc taka opcja też odpada.



Kolejna rzecz, że fabryczny włącznik pierścieniowy dla świateł przeciwmgłowych przednich i tylnych na lewej dźwigni nie pozwala na niezależne włączenie przeciwmgłowych tylnych - można je załączyć tylko, kiedy świecą się przednie. Podobne rozwiązanie jest w wielu modelach Renault i Dacia. Włącznik niezależny pozwala za to na całkowicie niezależnie sterowanie przednimi i tylnymi przeciwmgielnymi.

Jeszcze odnośnie podłączenia: z DuoLightami w zestawie otrzymujemy specjalne moduły z wbudowanymi przekaźnikami oraz bezpiecznikami topikowymi na przewodach. W instrukcji jest zapis, że w niektórych przypadkach konieczne może być zamontowanie dodatkowych przekaźników w celu uniknięcia efektu migotania świateł dziennych. W przypadku Rio nie było takiego problemu, choć elektryk wychwycił jakiś błąd w instrukcji (niestety, nie znam szczegółów). Tutaj można zobaczyć z bliska moduły i okablowanie, wspólne dla wszystkich zestawów DuoLight, a także ogólny sposób podłączenia:

https://www.youtube.com/watch?v=UtNuOEmfOHY

Różnica z fabryczną instalacją halogenów w Rio jest teraz taka, że bezpieczników lamp zintegrowanych LED nie ma w skrzynce tylko są na wspomnianych przewodach. Poza tym, dzięki prostemu podłączeniu do świateł pozycyjnych, można halogeny włączyć nawet przy wyłączonym zapłonie.
Główny minus całej instalacji jest taki, że DuoLighty są hermetycznie zgrzewane, diod się nie wymienia i w razie uszkodzenia trzeba wymienić całą lampę. Tracimy wówczas oba światła (DRL i przeciwmgielne), no i trzeba demontować zderzak. Cóż, w ostateczności można podjechać do serwisu lub do garażu na światłach mijania... :)
 
 
     
 Adi 

Informacje
Wyposażenie: wersja L
Silnik: 1.4
Przebieg: 66000
Kolor: biały
Tapicerka: ciemna
Typ nadwozia: sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 317
Skąd: Warszawa
 #9  Wysłany: 2015-11-21, 14:41   

Szacun za tekst! Fajnie wszystko napisałeś. Na pewno komuś to się przyda :-)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 20