W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Wybór. Polo vs Kia Rio Sedan.

Dyskusja na temat innych marek, oraz dyskusja o innych modelach Kia.
Kacper
Posty: 65
Rejestracja: 05 gru 2015, 17:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kacper »

To jest już inny świat. A jak masz takiego 1.4 140 KM ojoj to się dzieje :) Pod względem napędu KIA RIO jest bardzo daleko za konkurencją.

ghost2255
Posty: 221
Rejestracja: 20 sie 2015, 19:20
Lokalizacja: Wroclaw; Poland

Post autor: ghost2255 »

Na szczęście każdy może sam zadecydować-czy wybiera zaawansowane i szybkie TSI i liczy się z większym prawdopodobieństwem usterki wysilonego silnika nie mającego za dobrej opinii, czy kupuje wolniejsze MPI z gorszymi osiągami, ale za to praktycznie nie posiadające żadnych typowych usterek(mowa o porównaniu grupy VAG z KIA).

Ja akurat za dużo się nasłuchałem opowieści o TSI i DSG, które sporo przed osiągnięciem 100tys.km wymagały poważnych napraw, więc wybrałem święty spokój(mam nadzieję) zamiast osiągów.

Awatar użytkownika
niedzisiejszy
Posty: 61
Rejestracja: 28 lis 2015, 18:33
Lokalizacja: Września

Post autor: niedzisiejszy »

Kacper pisze:
całą grupę vw wykluczyłem już na wstępie ze względu na silnik. Wszystkie fsi lub tsi.
Znam wielu użytkowników tych silników. Wszyscy bardzo zadowoleni. Nie wspominając o ich parametrach bo miażdżą zwykłe benzynowe. Moc, moment, świetne przyspieszenie od dolnych obrotów.
Sami siebie oszukują. Na warsztacie tylko płacz słyszę, ale przed znajomymi to same plusy.

Kacper
Posty: 65
Rejestracja: 05 gru 2015, 17:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kacper »

Znam wiele osób, które maja silniki TSI czy też inne z turbinami i jakoś specjalnie nie odwiedzają często mechaników. Owszem silniki te są bardziej skomplikowane to i prawdopodobieństwo awarii jest większe ale nie demonizowałbym tej awaryjności aż tak. Oczywiście problemy są też z konsumpcją oleju przez te silniki, przez co trzeba częściej kontrolować jego poziom.
Pracujesz na warsztacie ?

Awatar użytkownika
wnuczak
Posty: 306
Rejestracja: 04 kwie 2013, 13:17
Lokalizacja: DJE

Post autor: wnuczak »

tak się składa, że mam w domu oba silniki, tj. 1.4 w RIO i 1.2TSI w Octavii II FL.
Tak się też składa, że maja te same przebiegi +/- 5000 km ... i tak się składa, że w Octavii przy 20000 km na gwarancji został wymieniony rozrząd (łańcuszek!)... wydawał dziwny przy odpalaniu zimnego silnika, przy 60000 silnik zaczął szarpać...po dwóch wizytach w serwisie, już po gwarancji, okazało się że pomogła wymiana cewki zapłonowej oraz przewodów WN. Jeśli chodzi o turbinę to póki co nie ma problemów. Chociaż słychać jej pracę. Moim zdaniem duży wpływ na kłopoty z turbo w tych autach, jest kretyński system zmiennych okresów międzyprzeglądowych, który potrafi przetrzymać wymianę oleju przez ponad dwa lata i 30000km... sorry, ale ja się wychowałem i uczyłem o wymianie oleju co rok lub co 15000km, a w turbo nawet co 7500km.
Jeśli chodzi o dynamikę, przyspieszenia itd. To przy odpowiednim panowaniu nad obrotami w RIO idą łeb w łeb... spalanie również porównywalne, chociaż w trasie Octavia potrafi spalić ok. 1l/100km mniej.

Kacper
Posty: 65
Rejestracja: 05 gru 2015, 17:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kacper »

eśli chodzi o dynamikę, przyspieszenia itd. To przy odpowiednim panowaniu nad obrotami w RIO idą łeb w łeb... spalanie
Ciekawe spostrzeżenia szczególnie, że Skoda z 1.2 TSI ma większy moment obrotowy. W RIO spalanie większe bo i pewnie przy podobnych prędkościach na 6 biegu jednak na zwykłym 1.4 mamy większe obroty.

Awatar użytkownika
wnuczak
Posty: 306
Rejestracja: 04 kwie 2013, 13:17
Lokalizacja: DJE

Post autor: wnuczak »

Moment obrotowy wyższy, ale zobacz w jakich zakresach obrotów... Co ciekawe Octavia waży zaledwie 15 kg więcej zaledwie od RIO ( prze tej różnicy w wilkości auta - sic!), generalnie jest tak, że da się utrzymać RIO z Octavia ale kręcąc silnik praktycznie do oporu, co do obrotów te w Octavii też skrzynia 6 biegów i obroty zbliżone, ale jednak tutaj ten moment obrotowy może mieć znaczenie bo przy prędkościach rzędu 110-140 przy obrotach rzędu 3-4 tys. ten moment jest w TSI znacznie wyższy./

Kacper
Posty: 65
Rejestracja: 05 gru 2015, 17:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kacper »

A które auto Ci się bardziej podoba?

W Rio mimo 6 biegu to obroty przy 140km/h to coś ok 4000. Więc szału nie ma. Odnośnie dynamiki porównujemy z silnikiem 1.2 TSI. 1.4 TSI już zostawia wolnossący 1.4 daleko daleko w tyle. No ale i niestety też cena znacznie wyższa :(
oment obrotowy wyższy, ale zobacz w jakich zakresach obrotów...
Właśnie w dużym zakresie. I to jest to w czym tego typu silniki biją zwykłe benzyniaki, prócz większej mocy naturalnie.

Awatar użytkownika
wnuczak
Posty: 306
Rejestracja: 04 kwie 2013, 13:17
Lokalizacja: DJE

Post autor: wnuczak »

generanie cieżko porównać Octavie i RIO bo to inne segmenty. Octavia jest dużo większa, znacznie lepiej i bardzie komfortowo się prowadzi, ale ma, przynajmniej w moim przypadku, gorsze wyposażenie. Trochę gorszy design wnętrza, ale lepsze wykończenie... itd. itp.
Co do ceny to RIO kosztowało mnie 48 tys. po 5tys upustu, a octavia 59 tys. po 11 tys upustu.
Silnika 1.2tsi bym nie wybrał w przypadku RIO bo ono akurat jest autem w domu, które jeździ więcej ;-) i było kupowane jako auto proste w konstrukcji i tanie w utrzymaniu i tu się sprawdza póki co.

Kacper
Posty: 65
Rejestracja: 05 gru 2015, 17:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kacper »

Nie wiem czy bardziej się nie opłaca jednak kupić auta klasę wyżej a używane choć nie jakiś stary ale z 3-5 lat z jakimś niewielkim przebiegiem. Komfort a wyposażenie lepsze za podobną cenę co RIO na przykład.

Awatar użytkownika
wnuczak
Posty: 306
Rejestracja: 04 kwie 2013, 13:17
Lokalizacja: DJE

Post autor: wnuczak »

moim zdaniem wszystko zależy od tego w jakim celu kupujesz auto i czego oczekujesz. Ja kupiłem RIO żeby chociaż przez 3-4 lata mieć święty spokój od warsztatów, czego przy 3-5 letnim aucie nie uświadczysz: to zacznie coś stukać w zawieszeniu, to sprzędło, dwumasa, jakiś wtryskiwacz, czy inna pierdoła. Znam to doskonale z autopsji(miałem 4 letnie Audi A4, jakiegoś Opla, Fieste, itd.). Gdybym robił 10kkm rocznie głównie koło domu to na pewno bym się na nowe auto nie zdecydował, tylko wybrał właśnie 3-5 latka, ale w mojej sytuacji to może być ew. drugie auto w domu... chociaż ostatnio obydwa robią po 25-30kkm rocznie ;-)

Zablokowany

Wróć do „Inne marki”