W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Działanie HCA w XL 1.2.

xaver
Posty: 5
Rejestracja: 29 lis 2015, 19:05
Lokalizacja: Warszawa

Działanie HCA w XL 1.2.

Post autor: xaver »

Cześć.
Czy w Waszym Rio podczas ruszania na nawet niewielkiej góreczce musicie dodawać gazu?
U mnie jak sporo nie dodam to zaraz gaśnie...
Sporo jeździłem hyundai i20 i tam kompletnie nie ma takiego problemu, bez gazu na jedynce można ruszyć na wzniesieniu, a jak to jest u Was?
Ostatnio zmieniony 12 lis 2017, 11:54 przez xaver, łącznie zmieniany 1 raz.

Minis1
Posty: 44
Rejestracja: 29 maja 2015, 13:47
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Minis1 »

Fakt na wzniesieniu ciężko ruszyć samym sprzęgłem ale czasem się uda :P

f0ku5
Administrator
Posty: 1422
Rejestracja: 07 kwie 2013, 18:43
Lokalizacja: Warszawa
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2018 1.4 T-GDi 140 KM

Post autor: f0ku5 »

Nie próbowałem nigdy ruszać pod gore na samym sprzęgle, bo i po co?

Awatar użytkownika
zalmen3
VIP
Posty: 377
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:07
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L + tempomat
Silnik: 1,25
Przebieg: 99999
Kolor: wendy brown
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: hatchback
Inne auto / jakie?: Citigo

Post autor: zalmen3 »

Czy HCA to system tzw. asystent ruszania na wzniesieniach (Hill Assist Control - HAC)? Jeżeli tak, to on nie działa na małych pochyłościach. Żeby się uaktywnił przechył musi być konkretny, a wtedy możesz butować pod czerwone pole a i tak z miejsca nie ruszysz, tylko spalisz sprzęgło. Ja z początku myślałem że on w ogóle u mnie nie działa i dopiero jak ruszałem kiedyś na na prawdę dużym wzniesieniu, tyle że jechałem w dół, to po puszczeniu hamulca samochód przez 2-3 sekund po prostu stał jakbym nadal hamulec wciskał. I to wtedy trzyma konkretnie, tak jak pisałem - prędzej sprzęgło spalisz niż ruszysz przez te 3 sekundy. A odpowiadając wprost na Twoje pytanie to 1,2 ma po prostu za mały moment obrotowy, żeby ruszać bez dodawania gazu... nawet na płaskim jest z tym problem i to nie "nadgorliwy" HAC to powoduje. Możesz sobie podregulować wolne obroty na trochę wyższe, to będzie lepiej, ale czy to ma sens, to oceń już sam.

xaver
Posty: 5
Rejestracja: 29 lis 2015, 19:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: xaver »

dziękuję Wam za odpowiedzi.
W czym różni się i20 w silniku 1,2 w benzynie od Rio 1.2? Moment mają ten sam, nawet silnik wygląda tak samo- a jednak w i20 nie ma problemy dodawania gazu przy ruszaniu (na jedynce nie trzeba dodawać gazu).
Temat jest o tyle dla mnie ważny że to pierwszy samochód który tak ma.
Chociaż faktycznie nawet na prostej drodze na jedynce bez gazu potrafi zgasnąć, co mnie trochę wkurza.

Jutro podjadę na wiekszą górkę zobaczyć czy HCA blokuje koła.

f0ku5
Administrator
Posty: 1422
Rejestracja: 07 kwie 2013, 18:43
Lokalizacja: Warszawa
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2018 1.4 T-GDi 140 KM

Post autor: f0ku5 »

@zalmen3 - glupota jest to co piszesz. Nie dziala to tak, ze gazu mozesz dodawac ile chcesz, a samochod i tak nie ruszy. HAC dziala tak, ze popuszcza hamulec od razu, jak tylko dodasz gazu. W duzym skrocie - jak chcesz ruszyc to pusci Ci hamulec i pojedziesz.

@xaver - gasniecie silnika na prostej drodze bez gazu na jedynce nie jest normalne, sugeruje wizyte w ASO ;)

Awatar użytkownika
Tedi_19
Posty: 952
Rejestracja: 27 mar 2013, 12:13
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Tedi_19 »

Dokładnie tak jak mówi foku5, auto poprawnie ruszy jak dodajesz gaz a nie ruszasz na sprzęgle

Awatar użytkownika
zalmen3
VIP
Posty: 377
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:07
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L + tempomat
Silnik: 1,25
Przebieg: 99999
Kolor: wendy brown
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: hatchback
Inne auto / jakie?: Citigo

Post autor: zalmen3 »

Nie piszę głupot, tylko opisuję jak to działa u mnie. Widzę, że też w takim razie będę musiał się wybrać do ASO, bo u mnie odpuszcza hamulec gwałtownie po upływie 2-3 sekund od jego puszczania i niezależnie od dodawania gazu czy też nie. Na szczęście nie często zdarza mi się że się włączy, bo mało ruszam z/pod górkę. Po za tym chętnie bym to ustrojstwo w ogóle wyłączył.
xaver jeżeli gaśnie Ci jak już się toczysz i puścisz gaz, to zdecydowanie coś masz nie tak. Natomiast ruszenie bez gazu wymaga sporego wyczucia i nie zawsze się udaje.

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

Powinien na prostej nawet z 2 ruszyć z wyczuciem

f0ku5
Administrator
Posty: 1422
Rejestracja: 07 kwie 2013, 18:43
Lokalizacja: Warszawa
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2018 1.4 T-GDi 140 KM

Post autor: f0ku5 »

zalmen3 pisze:Nie piszę głupot, tylko opisuję jak to działa u mnie. Widzę, że też w takim razie będę musiał się wybrać do ASO, bo u mnie odpuszcza hamulec gwałtownie po upływie 2-3 sekund od jego puszczania i niezależnie od dodawania gazu czy też nie. Na szczęście nie często zdarza mi się że się włączy, bo mało ruszam z/pod górkę. Po za tym chętnie bym to ustrojstwo w ogóle wyłączył.
xaver jeżeli gaśnie Ci jak już się toczysz i puścisz gaz, to zdecydowanie coś masz nie tak. Natomiast ruszenie bez gazu wymaga sporego wyczucia i nie zawsze się udaje.
Z tym systemem od ruszania pod gore to faktycznie pojedź do ASO, bo on powinien puszczać hamulec, jak tylko dotkniesz gazu.
Fakt, hamulce trzymają przez pare sekund tak jak opisujesz, ale tylko jak nie chcesz ruszyć.

Awatar użytkownika
zalmen3
VIP
Posty: 377
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:07
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L + tempomat
Silnik: 1,25
Przebieg: 99999
Kolor: wendy brown
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: hatchback
Inne auto / jakie?: Citigo

Post autor: zalmen3 »

Wiesz, inna sprawa jest taka, że pamiętam jak sprzedawca na jeździe próbnej mówił mi, że właśnie tak to w tym samochodzie działa i dlatego on nie lubi tego systemu, bo nauczony radzić sobie bez niego często zbyt szybko dodaje gazu i denerwuje się, że samochód rusza dopiero po chwili. No nic niedługo czeka mnie kolejna wymiana oleju, to każę im od razu zerknąć na to ustrojstwo.
Ja tam jestem starej daty i jak czuję, że może być ciężko, to sobie startuję z ręcznego, dlatego te parę razy gdy uaktywnił mi się hill assist byłem zdezorientowany, bo ręczny w dole, gazu dość, sprzęgło łapie, dupa siada a samochód stoi - wiocha jak dla mnie.

f0ku5
Administrator
Posty: 1422
Rejestracja: 07 kwie 2013, 18:43
Lokalizacja: Warszawa
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2018 1.4 T-GDi 140 KM

Post autor: f0ku5 »

No nie wiocha, po prostu wadliwy system, albo cos źle zapamiętałeś ;-)
A sprzedawca - jeśli tak twierdził - też mądry inaczej.

Awatar użytkownika
Tedi_19
Posty: 952
Rejestracja: 27 mar 2013, 12:13
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Tedi_19 »

Jak nie naciśniesz gazu to po 3 sec HAC Ci odpuści auto i zacznie się staczać. Po to są te 3 sek żebyś na spokojnie puścił hamulec i dodał gazu tzn (normalnie ruszył sprzęgło + gaz). Ot i cała filozofia :P. Za to jak normalnie ruszysz to poczujesz na samym początku mały opór i potem autko się popuszcza i normalnie pojedziesz :D

xaver
Posty: 5
Rejestracja: 29 lis 2015, 19:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: xaver »

nie wiem czy to dobry wątek do porównania do i20- ale dlaczego auto tego samego producenta prawdopodobnie z większością engine taką samą zachowuje się zgoła odmiennie?

f0ku5
Administrator
Posty: 1422
Rejestracja: 07 kwie 2013, 18:43
Lokalizacja: Warszawa
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2018 1.4 T-GDi 140 KM

Post autor: f0ku5 »

Ale co Ty teraz porównujesz, bo juz sie pogubiłem? HCA?

Zablokowany

Wróć do „Benzyna”