W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Rio III

Nasze auta.
1nak
Posty: 3
Rejestracja: 15 mar 2016, 19:24
Lokalizacja: 042

Rio III

Post autor: 1nak »

Witam

Nazywam się Dawid i postanowiłem przesiąść się z Fiata Punto 1.3 do samochodu jakim jest Kia Rio III. Moje Rio będzie używane, zakupione jeszcze jeszcze w tym tygodniu. Stoję jednak przed ważnym wyborem. Mam na oku dwie Kijanki. Obydwie są ropożerne, różnią się tylko pojemnością silnika. Jedna 1.1 CRDI, druga 1.4 CRDI.

Proszę o pomoc, rady i opinie dotyczące tych silinków. Z waszą pomocą jeszcze w tym tygodniu będę mógł wstawić zdjęcia mojego nowego nabytku w tym temacie.

Wspomnę tylko, obecnie jeżdżę Puntem w dieslu 1.3 jtd, tzw. multijet. Robie około 20-150 km dziennie - w mieście i na trasie w proporcji podobnej. Oczekuje, że moje Rio będzie zrywniejsze niż mój Punciak a zarazem równie oszczedne i pomimo wszystko - niezawodne!

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
zalmen3
VIP
Posty: 385
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:07
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L + tempomat
Silnik: 1,25
Przebieg: 99999
Kolor: wendy brown
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: hatchback
Inne auto / jakie?: Citigo

Post autor: zalmen3 »

No jak chcesz zrywniejsze od Punciaka (nie napisałeś czy masz 75, 76, 85, 90, 92 czy 95 KM, ale to w sumie bez znaczenia) to 1.1 zdecydowanie odpada - to jest taki osiołek do taniej jazdy z punktu A do punktu B. Jak budżet Ci pozwala na 1.4, to spalanie masz na nie wiele wyższym poziomie od 1.1, a mocy i przede wszystkim momentu obrotowego (odpowiedzialnego za "zrywność") więcej. Masa pojazdów różni się przy tym samym wyposażeniu o jakieś 50-kilka kg, więc 1.4 będzie odczuwalnie bardziej "mocarny". Silniki diesla Kia, cieszą się dość dobrą opinią co do niezawodności.

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

1nak pisze:Proszę o pomoc, rady i opinie dotyczące tych silinków. Z waszą pomocą jeszcze w tym tygodniu będę mógł wstawić zdjęcia mojego nowego nabytku w tym temacie.
Witam ,fajnie że chcesz kupić Diesla
Co do pomocy z forum o silniku na ON to nic specjalnego się nie dowiesz bo tu jest tylko ok 3 osoby z tego chyba tylko Ja coś tam piszę

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

Co do użytkowania ,spalania- na konsoli pokazuje ok 6 l typowo miasto . Z doświadczenia i obliczeń podczas tankowania ,rzeczywiste spalanie trzeba doliczyć ok 0,5 l.
Np na A1 tzw.pedał w podłogę w lato z trójmiasta w stronę Torunia to pokazywało śr. 8 l
A np. przy eko jeździe to nawet 4,5 ale ciężko bo przy momencie 220 nM to korci tylko wyprzedzać [i ogień na tłoki]Jak to mówi Truckers z Kanady p.Rafał Zazuniuk fajne filmy na YouTube kręci

1nak
Posty: 3
Rejestracja: 15 mar 2016, 19:24
Lokalizacja: 042

Post autor: 1nak »

Przyznam się do tego, że sam jestem przekonany do wersji 1.4. Jednak bliska mi osoba gwarantowana mi, że to 1.1 na 3 cylindrach będzie lepsze i duzo bardziej ekonomiczne. Po przeczytaniu kilku opinii o tych silnikach juz sam nie wiedziałem co myśleć. Dziś udało mi się porozmawiać z mechanikiem serwisu Kia od strony bardziej prywatnej i tez mi polecił 1.4, wiec juz nie mam nad czym się zastanawiać. Biorę 1.4!

Edi1977
Posty: 53
Rejestracja: 10 sty 2014, 21:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Edi1977 »

Trafny wybór! Gratuluję

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

Edi1977 pisze:Trafny wybór! Gratuluję
To jest temat o dieslu a 1,4 też jest diesel
Bęzyniak się cieszy...ż

Kacper
Posty: 65
Rejestracja: 05 gru 2015, 17:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kacper »

ale ciężko bo przy momencie 220 nM to korci tylko wyprzedzać
Ech 1.4 diesel 90 KM raczej nie daje zbytniej swobody wyprzedzania ( noc chyba, że traktorów :) , jak również 1.4 109 KM benzyna.

Awatar użytkownika
zalmen3
VIP
Posty: 385
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:07
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L + tempomat
Silnik: 1,25
Przebieg: 99999
Kolor: wendy brown
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: hatchback
Inne auto / jakie?: Citigo

Post autor: zalmen3 »

Chyba się jednak mylisz. Przy wyprzedzaniu to nie 90 KM robi robotę tylko 220 Nm, a przy tej masie samochodu to już na prawdę czuć, że ciągnie aż miło. Sam miałem diesla i to tylko 82 konnego z masą porównywalną do RIO, ale 200 Nm i na prawdę konkretnie się zbierał od niskich obrotów. Dynamika kończyła się przed 140 km/h i dalej to już jak uparty osiołek "tylko" do około 165 km/h i za to właśnie odpowiedzialne było skromne stadko koni mechanicznych.
Owszem nie ma co oczekiwać, że 1.4 CRDI będzie śmigał jak 3.0 V6 TDI 300 KM, 600 Nm z dwutonowej(!) Panamery, ale nie ma też sensu twierdzić, że tylko traktory da się nim wyprzedzać.

Edi1977
Posty: 53
Rejestracja: 10 sty 2014, 21:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Edi1977 »

Gandalf wej pisze:To jest temat o dieslu a 1,4 też jest diesel
Bęzyniak się cieszy...ż
To, że jestem właścicielem Rio z silnikiem benzynowym, nie oznacza, że nie mam zdania i doświadczeń nt. Rio z silnikami diesla. Tak samo, jak gratulować nie oznacza cieszyć się. A benzyna przez EN.
Ostatnio zmieniony 19 mar 2016, 16:53 przez Edi1977, łącznie zmieniany 2 razy.

Edi1977
Posty: 53
Rejestracja: 10 sty 2014, 21:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Edi1977 »

Kacper pisze: Ech 1.4 diesel 90 KM raczej nie daje zbytniej swobody wyprzedzania ( noc chyba, że traktorów :) , jak również 1.4 109 KM benzyna.
Trzeba wziąć jednak pod uwagę, że to segment aut miejskich. Moim zdaniem 1,4 w benzynie daje sobie dobrze radę nie tylko z traktorami ;) Oczywiście, że czasami, by wyprzedzić coś co jedzie ponad 100 km/h, a miejsca jest mało, to trzeba zredukować nawet do IV-ki... Ale rade daje z pewnością dużo lepiej od 1,1.

Edi1977
Posty: 53
Rejestracja: 10 sty 2014, 21:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Edi1977 »

1nak pisze:Przyznam się do tego, że sam jestem przekonany do wersji 1.4. Jednak bliska mi osoba gwarantowana mi, że to 1.1 na 3 cylindrach będzie lepsze i duzo bardziej ekonomiczne. Po przeczytaniu kilku opinii o tych silnikach juz sam nie wiedziałem co myśleć. Dziś udało mi się porozmawiać z mechanikiem serwisu Kia od strony bardziej prywatnej i tez mi polecił 1.4, wiec juz nie mam nad czym się zastanawiać. Biorę 1.4!
Czekamy (a przynajmniej ja) na opisy wrażeń z jazdy :)

Kacper
Posty: 65
Rejestracja: 05 gru 2015, 17:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kacper »

Chyba się jednak mylisz. Przy wyprzedzaniu to nie 90 KM robi robotę tylko 220 Nm, a przy tej masie samochodu to już na prawdę czuć, że ciągnie aż miło.
Jeździłem takimi dieslami szału nie ma. Oczywiście jak się ma porównanie z konkretnymi silnikami. Sam moment podany w katalogach to nie wszystko szczególnie, że ważny jest moment na kołach. Diesle mają większe momenty od benzyny ale w przyspieszeniach na przykład nie wypadają znacznie lepiej, w przypadku turbo benzyny może nawet gorzej. Oczywiście nie jestem jakimś wielkim zwolennikiem benzyny czy diesla. Po prostu zarówno w dieslu czy benzynie 1.4 nie ma mowy o komfortowym wyprzedzaniu nie mówiąc o przyjemności z wyprzedzania. Tu trzeba poczuć moc czyli co najmniej 2.0. A 1.4 to po prostu miejskie piździki do jazdy miejskiej z punktu A do B. No chyba, że mamy to 1.4 w turbinie i ze 150 KM. Oczywiście RIO też się bardzo przyjemnie jeździ ale nie do dynamicznej jazdy czy też szybkiej na autostradach. Oczywiście jak ktoś się przesiada z jakiegoś 1.2 60 KM to jest różnica. Ale jeśli jeździło się mocną benzyną czy dieslem to szału nie ma :)
Oczywiście, że czasami, by wyprzedzić coś co jedzie ponad 100 km/h, a miejsca jest mało, to trzeba zredukować nawet do IV-ki... Ale rade daje z pewnością dużo lepiej od 1,1.
To na pewno. 1.1 to już w ogóle porażka.

f0ku5
Administrator
Posty: 1424
Rejestracja: 07 kwie 2013, 18:43
Lokalizacja: Warszawa
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2018 1.4 T-GDi 140 KM

Post autor: f0ku5 »

W moim 1.4 w benzynie podoba mi sie potencjal wyprzedzania, aczkolwiek wiadomo, ze mogloby byc lepiej. Wystarczy zredukowac, a Rio dosc zwawo przyspiesza ;)
Tak samo dosc szybka jazda autostrada jest rowniez mozliwa.

Kacper
Posty: 65
Rejestracja: 05 gru 2015, 17:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kacper »

A ile to u Ciebie szybka jazda po autostradzie ? :) Według mnie RIO można spokojnie do 160 km/h jechać. Potem już auto jak dla mnie robi się trochę niestabilne i niezbyt przyjemnie już się prowadzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Moje Rio”