Rio III
Autor Wiadomość
 1nak 

Informacje
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 3
Skąd: 042
 #1  Wysłany: 2016-03-16, 00:44   Rio III

Witam

Nazywam się Dawid i postanowiłem przesiąść się z Fiata Punto 1.3 do samochodu jakim jest Kia Rio III. Moje Rio będzie używane, zakupione jeszcze jeszcze w tym tygodniu. Stoję jednak przed ważnym wyborem. Mam na oku dwie Kijanki. Obydwie są ropożerne, różnią się tylko pojemnością silnika. Jedna 1.1 CRDI, druga 1.4 CRDI.

Proszę o pomoc, rady i opinie dotyczące tych silinków. Z waszą pomocą jeszcze w tym tygodniu będę mógł wstawić zdjęcia mojego nowego nabytku w tym temacie.

Wspomnę tylko, obecnie jeżdżę Puntem w dieslu 1.3 jtd, tzw. multijet. Robie około 20-150 km dziennie - w mieście i na trasie w proporcji podobnej. Oczekuje, że moje Rio będzie zrywniejsze niż mój Punciak a zarazem równie oszczedne i pomimo wszystko - niezawodne!

Pozdrawiam
 
 
     
 zalmen3 
VIP


Informacje
Wyposażenie: L + tempomat
Silnik: 1.2
Przebieg: 99999
Kolor: złocisty brąz
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 357
Skąd: PZ
 #2  Wysłany: 2016-03-16, 10:11   

No jak chcesz zrywniejsze od Punciaka (nie napisałeś czy masz 75, 76, 85, 90, 92 czy 95 KM, ale to w sumie bez znaczenia) to 1.1 zdecydowanie odpada - to jest taki osiołek do taniej jazdy z punktu A do punktu B. Jak budżet Ci pozwala na 1.4, to spalanie masz na nie wiele wyższym poziomie od 1.1, a mocy i przede wszystkim momentu obrotowego (odpowiedzialnego za "zrywność") więcej. Masa pojazdów różni się przy tym samym wyposażeniu o jakieś 50-kilka kg, więc 1.4 będzie odczuwalnie bardziej "mocarny". Silniki diesla Kia, cieszą się dość dobrą opinią co do niezawodności.
--------------------
 
 
     
 Gandalf wej 
GREGOR

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4 CRDI
Przebieg: 67000
Kolor: Bright Silver Metallic
Pakiety: klima manual
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Mitsubishi Carisma1,9 Dacia Duster1.5
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 474
Skąd: Kaszuby
 #3  Wysłany: 2016-03-16, 10:42   

1nak napisał/a:
Proszę o pomoc, rady i opinie dotyczące tych silinków. Z waszą pomocą jeszcze w tym tygodniu będę mógł wstawić zdjęcia mojego nowego nabytku w tym temacie.

Witam ,fajnie że chcesz kupić Diesla
Co do pomocy z forum o silniku na ON to nic specjalnego się nie dowiesz bo tu jest tylko ok 3 osoby z tego chyba tylko Ja coś tam piszę
 
 
     
 Gandalf wej 
GREGOR

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4 CRDI
Przebieg: 67000
Kolor: Bright Silver Metallic
Pakiety: klima manual
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Mitsubishi Carisma1,9 Dacia Duster1.5
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 474
Skąd: Kaszuby
 #4  Wysłany: 2016-03-16, 10:51   

Co do użytkowania ,spalania- na konsoli pokazuje ok 6 l typowo miasto . Z doświadczenia i obliczeń podczas tankowania ,rzeczywiste spalanie trzeba doliczyć ok 0,5 l.
Np na A1 tzw.pedał w podłogę w lato z trójmiasta w stronę Torunia to pokazywało śr. 8 l
A np. przy eko jeździe to nawet 4,5 ale ciężko bo przy momencie 220 nM to korci tylko wyprzedzać [i ogień na tłoki]Jak to mówi Truckers z Kanady p.Rafał Zazuniuk fajne filmy na YouTube kręci
 
 
     
 1nak 

Informacje
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 3
Skąd: 042
 #5  Wysłany: 2016-03-16, 16:02   

Przyznam się do tego, że sam jestem przekonany do wersji 1.4. Jednak bliska mi osoba gwarantowana mi, że to 1.1 na 3 cylindrach będzie lepsze i duzo bardziej ekonomiczne. Po przeczytaniu kilku opinii o tych silnikach juz sam nie wiedziałem co myśleć. Dziś udało mi się porozmawiać z mechanikiem serwisu Kia od strony bardziej prywatnej i tez mi polecił 1.4, wiec juz nie mam nad czym się zastanawiać. Biorę 1.4!
 
 
     
 Edi1977 

Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1,4 benzyna 109 KM
Przebieg: 11000
Kolor: czarny
Pakiety: STY2, czujniki parkowania
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 53
Skąd: Poznań
 #6   Wysłany: 2016-03-17, 15:23   

Trafny wybór! Gratuluję
 
 
     
 Gandalf wej 
GREGOR

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4 CRDI
Przebieg: 67000
Kolor: Bright Silver Metallic
Pakiety: klima manual
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Mitsubishi Carisma1,9 Dacia Duster1.5
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 474
Skąd: Kaszuby
 #7  Wysłany: 2016-03-19, 00:20   

Edi1977 napisał/a:
Trafny wybór! Gratuluję
To jest temat o dieslu a 1,4 też jest diesel
Bęzyniak się cieszy...??
 
 
     
 Kacper 

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Przebieg: 1000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Inne auto / jakie?: Toyota Auris
Dołączył: 05 Gru 2015
Posty: 65
Skąd: Wrocław
 #8  Wysłany: 2016-03-19, 10:48   

Cytat:
ale ciężko bo przy momencie 220 nM to korci tylko wyprzedzać

Ech 1.4 diesel 90 KM raczej nie daje zbytniej swobody wyprzedzania ( noc chyba, że traktorów :) , jak również 1.4 109 KM benzyna.
 
 
     
 zalmen3 
VIP


Informacje
Wyposażenie: L + tempomat
Silnik: 1.2
Przebieg: 99999
Kolor: złocisty brąz
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 357
Skąd: PZ
 #9  Wysłany: 2016-03-19, 16:08   

Chyba się jednak mylisz. Przy wyprzedzaniu to nie 90 KM robi robotę tylko 220 Nm, a przy tej masie samochodu to już na prawdę czuć, że ciągnie aż miło. Sam miałem diesla i to tylko 82 konnego z masą porównywalną do RIO, ale 200 Nm i na prawdę konkretnie się zbierał od niskich obrotów. Dynamika kończyła się przed 140 km/h i dalej to już jak uparty osiołek "tylko" do około 165 km/h i za to właśnie odpowiedzialne było skromne stadko koni mechanicznych.
Owszem nie ma co oczekiwać, że 1.4 CRDI będzie śmigał jak 3.0 V6 TDI 300 KM, 600 Nm z dwutonowej(!) Panamery, ale nie ma też sensu twierdzić, że tylko traktory da się nim wyprzedzać.
--------------------
 
 
     
 Edi1977 

Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1,4 benzyna 109 KM
Przebieg: 11000
Kolor: czarny
Pakiety: STY2, czujniki parkowania
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 53
Skąd: Poznań
 #10  Wysłany: 2016-03-19, 16:45   

Gandalf wej napisał/a:
To jest temat o dieslu a 1,4 też jest diesel
Bęzyniak się cieszy...??


To, że jestem właścicielem Rio z silnikiem benzynowym, nie oznacza, że nie mam zdania i doświadczeń nt. Rio z silnikami diesla. Tak samo, jak gratulować nie oznacza cieszyć się. A benzyna przez EN.
Ostatnio zmieniony przez Edi1977 2016-03-19, 16:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
 Edi1977 

Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1,4 benzyna 109 KM
Przebieg: 11000
Kolor: czarny
Pakiety: STY2, czujniki parkowania
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 53
Skąd: Poznań
 #11  Wysłany: 2016-03-19, 16:50   

Kacper napisał/a:

Ech 1.4 diesel 90 KM raczej nie daje zbytniej swobody wyprzedzania ( noc chyba, że traktorów :) , jak również 1.4 109 KM benzyna.


Trzeba wziąć jednak pod uwagę, że to segment aut miejskich. Moim zdaniem 1,4 w benzynie daje sobie dobrze radę nie tylko z traktorami ;) Oczywiście, że czasami, by wyprzedzić coś co jedzie ponad 100 km/h, a miejsca jest mało, to trzeba zredukować nawet do IV-ki... Ale rade daje z pewnością dużo lepiej od 1,1.
 
 
     
 Edi1977 

Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1,4 benzyna 109 KM
Przebieg: 11000
Kolor: czarny
Pakiety: STY2, czujniki parkowania
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 53
Skąd: Poznań
 #12  Wysłany: 2016-03-19, 16:59   

1nak napisał/a:
Przyznam się do tego, że sam jestem przekonany do wersji 1.4. Jednak bliska mi osoba gwarantowana mi, że to 1.1 na 3 cylindrach będzie lepsze i duzo bardziej ekonomiczne. Po przeczytaniu kilku opinii o tych silnikach juz sam nie wiedziałem co myśleć. Dziś udało mi się porozmawiać z mechanikiem serwisu Kia od strony bardziej prywatnej i tez mi polecił 1.4, wiec juz nie mam nad czym się zastanawiać. Biorę 1.4!


Czekamy (a przynajmniej ja) na opisy wrażeń z jazdy :)
 
 
     
 Kacper 

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Przebieg: 1000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Inne auto / jakie?: Toyota Auris
Dołączył: 05 Gru 2015
Posty: 65
Skąd: Wrocław
 #13  Wysłany: 2016-03-19, 18:43   

Cytat:
Chyba się jednak mylisz. Przy wyprzedzaniu to nie 90 KM robi robotę tylko 220 Nm, a przy tej masie samochodu to już na prawdę czuć, że ciągnie aż miło.


Jeździłem takimi dieslami szału nie ma. Oczywiście jak się ma porównanie z konkretnymi silnikami. Sam moment podany w katalogach to nie wszystko szczególnie, że ważny jest moment na kołach. Diesle mają większe momenty od benzyny ale w przyspieszeniach na przykład nie wypadają znacznie lepiej, w przypadku turbo benzyny może nawet gorzej. Oczywiście nie jestem jakimś wielkim zwolennikiem benzyny czy diesla. Po prostu zarówno w dieslu czy benzynie 1.4 nie ma mowy o komfortowym wyprzedzaniu nie mówiąc o przyjemności z wyprzedzania. Tu trzeba poczuć moc czyli co najmniej 2.0. A 1.4 to po prostu miejskie piździki do jazdy miejskiej z punktu A do B. No chyba, że mamy to 1.4 w turbinie i ze 150 KM. Oczywiście RIO też się bardzo przyjemnie jeździ ale nie do dynamicznej jazdy czy też szybkiej na autostradach. Oczywiście jak ktoś się przesiada z jakiegoś 1.2 60 KM to jest różnica. Ale jeśli jeździło się mocną benzyną czy dieslem to szału nie ma :)

Cytat:
Oczywiście, że czasami, by wyprzedzić coś co jedzie ponad 100 km/h, a miejsca jest mało, to trzeba zredukować nawet do IV-ki... Ale rade daje z pewnością dużo lepiej od 1,1.


To na pewno. 1.1 to już w ogóle porażka.
 
 
     
 f0ku5 
Administrator

Informacje
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2019 HB 1.4 T-GDI
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 1388
Skąd: Warszawa
 #14  Wysłany: 2016-03-19, 19:38   

W moim 1.4 w benzynie podoba mi sie potencjal wyprzedzania, aczkolwiek wiadomo, ze mogloby byc lepiej. Wystarczy zredukowac, a Rio dosc zwawo przyspiesza ;)
Tak samo dosc szybka jazda autostrada jest rowniez mozliwa.
 
 
     
 Kacper 

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Przebieg: 1000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Inne auto / jakie?: Toyota Auris
Dołączył: 05 Gru 2015
Posty: 65
Skąd: Wrocław
 #15  Wysłany: 2016-03-19, 23:42   

A ile to u Ciebie szybka jazda po autostradzie ? :) Według mnie RIO można spokojnie do 160 km/h jechać. Potem już auto jak dla mnie robi się trochę niestabilne i niezbyt przyjemnie już się prowadzi.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 27