Zamknięty przez: Cichy
2017-11-12, 11:51
Przy jakich obrotach zmieniać biegi? (podpowiedzi komputera)
Autor Wiadomość
 pavulon 
Moderator

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.2 LPG
Przebieg: 105000
Typ nadwozia: Sedan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 156
Skąd: PZ
 #1  Wysłany: 2016-04-15, 19:25   Przy jakich obrotach zmieniać biegi? (podpowiedzi komputera)

1krzys napisał/a:
1. Wymiana uszczelnienia skrzyni. 2. Wymiana skrzyni. 3. Wymiana kompletu sprzęgła. 4. Wymiana skrzynki bezpieczników.
Obecnie dalej walczę ze skrzynia problemy z 1 i 2 biegiem, plus coś się tlucze w kierownicy jakby jakąś sprężyna na spadła.


Przy jakich obrotach zmieniasz biegi?
Ostatnio zmieniony przez Cichy 2016-04-19, 17:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 1krzys 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Kolor: srebrny
Typ nadwozia: 5d
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 98
Skąd: kraków
 #2  Wysłany: 2016-04-15, 20:06   

Ok 2500, czasami 3000, zależy, a dlaczego pytasz?
 
 
     
 Rio3 Kex 


Informacje
Wyposażenie: L, podłokietnik,czujniki cofania
Silnik: 1.2 85KM
Przebieg: 23000
Kolor: Fresh Beige
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Opel Kadet, Lanos 1.4,Laguna2.0
Dołączył: 27 Maj 2014
Posty: 134
Skąd: Łódż
 #3  Wysłany: 2016-04-15, 21:36   

Churek napisał/a:
Rio3 Kex napisał/a:
Czytam na forum o usterkach w naszych wozach i dziwie się bardzo.
Albo trafiłem na dobry egzemplarz zakupionego samochodu,bo nic nie trzeszczy nie stuka.Sprzęgło, radio itp. ok. a przejechałem już parę km.
Odpukać.


To co ja mam powiedzieć ? :cool:


Mógł byś trochę więcej szczegółów podać ,co miałeś do naprawy .
Oczywiście chodzi o przejechane 17 tyś km.
Pytam tak z ciekawości. o-o
 
 
     
 pavulon 
Moderator

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.2 LPG
Przebieg: 105000
Typ nadwozia: Sedan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 156
Skąd: PZ
 #4  Wysłany: 2016-04-15, 22:32   

1krzys napisał/a:
Ok 2500, czasami 3000, zależy, a dlaczego pytasz?


Pytam bo w moim przypadku jeśli zmienie bieg przy 2500 lub poniżej to skrzynia chodzi ciężko i topornie. Natomiast przy 3000 tyś. jest zdecydowanie lepiej
 
 
     
 Rio3 Kex 


Informacje
Wyposażenie: L, podłokietnik,czujniki cofania
Silnik: 1.2 85KM
Przebieg: 23000
Kolor: Fresh Beige
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Opel Kadet, Lanos 1.4,Laguna2.0
Dołączył: 27 Maj 2014
Posty: 134
Skąd: Łódż
 #5  Wysłany: 2016-04-16, 19:05   

pavulon napisał/a:
1krzys napisał/a:
Ok 2500, czasami 3000, zależy, a dlaczego pytasz?


Pytam bo w moim przypadku jeśli zmienie bieg przy 2500 lub poniżej to skrzynia chodzi ciężko i topornie. Natomiast przy 3000 tyś. jest zdecydowanie lepiej


Biegi powinno się zmieniać zgodnie ze wskazaniem żądanego przełożenia biegu.
Chyba że nie ma go na wyposażeniu . :-/
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 250900
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1493
Skąd: Huta Partacka
 #6  Wysłany: 2016-04-16, 20:52   

Rio3 Kex napisał/a:
Biegi powinno się zmieniać zgodnie ze wskazaniem żądanego przełożenia biegu.


W ten sposób to można tylko wykończyć silnik. Ten durny "czujnik" karze zmieniać biegi przy ok. 1500 - 1700 obr/min - to strasznie obciąża układ tłokowo korbowy i potem zdziwko że panewki się wybiły, albo sprzęgło pada itp.

2000 - 3000 obr/min to optymalna zmiana.

Dobrze że przy AT nie ma takiego problemu, a sprzęgło hydrokinetyczne łagodzi wszelkie szarpnięcia :)
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 zalmen3 
VIP


Informacje
Wyposażenie: L + tempomat
Silnik: 1.2
Przebieg: 99999
Kolor: złocisty brąz
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 357
Skąd: PZ
 #7  Wysłany: 2016-04-16, 21:55   

No 1500 - 1700 to trochę przesada, ale jak spokojnie się rozpędzasz, to już przy 2000 "proponuje" wrzucenie wyższego.
Jednak tak jak napisałem - system ten tylko proponuje, albo jak kto woli podpowiada, zmianę biegu i wcale nie trzeba się do niego stosować. Generalnie tak jak Churek pisze schodzenie z obrotami do tych 1500, albo poniżej to proszenie się o to by "wał wyszedł bokiem", a niestety jak wbicie wyższego biegu sugerowane jest tak jak wspomniałem około 2000 obr. tak już sugestia redukcji pojawia się jak silnik zaczyna szarpać, bo nie ma siły uciągnąć auta, czyli daleko poniżej 1500.
--------------------
 
 
     
 piotr900 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,4 CVVT
Przebieg: 15200
Kolor: brązowy
Typ nadwozia: hatchback
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 29
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 94
Skąd: Dzierżoniów
 #8  Wysłany: 2016-04-17, 11:03   

Tak jest, sugestia zmiany biegu pojawia sie przy przekroczeniu 2000 obr/min, co jest jednak tylko wartościa minimum do zmiany biegu- lepiej zmieniac przy ok 2300-2500 obr/min.
Co do zmiany biegów przy określonych obrotach, skrzynia biegów powinna chodzic tak samo przy zmianie biegów na różnych obrotach, a nie że raz biegi wchodzą łagodniej innym razem się haczą. Czy ma być inaczej???
 
 
     
 Rio3 Kex 


Informacje
Wyposażenie: L, podłokietnik,czujniki cofania
Silnik: 1.2 85KM
Przebieg: 23000
Kolor: Fresh Beige
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Opel Kadet, Lanos 1.4,Laguna2.0
Dołączył: 27 Maj 2014
Posty: 134
Skąd: Łódż
 #9  Wysłany: 2016-04-17, 11:22   

Churek- może czujnik miałeś nie teges ??? -Jaki to był samochód.
Ja staram się to stosować (nie zawsze). Spalanie jest mniejsze,nie było nigdy
szarpania silnikiem i ogólnie ok.
Przecież nie jest to silnik wysoko obr. A kto jeżdzi już trochę , to i na słuch wyczuwa kiedy bieg zmienić.
Jeżeli tego nie przestrzegasz( tzw. jazda eco) na egzaminie na prawko, to masz w plecy.
Ciekaw jestem opinii użytkowników forum. :lol:
 
 
     
 Cichy 
Administrator
Piotrek


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 109KM
Przebieg: 58000
Kolor: Biały
Pakiety: Klima + alarm + czujniki cofania
Tapicerka: Ciemna
Typ nadwozia: Hatchback 5 d.
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1411
Skąd: Podlaskie
 #10  Wysłany: 2016-04-19, 17:30   

Fokus : "Churek mówił o Rio, a silnik jest jak najbardziej wysokoobrotowy.
Bardzo szybko go zniszczysz stosując się do rad, które pokazuje Rio "

Churek : "Miałem porównanie "stara Panda (2005 - taką mam) nowa Panda - nijak mi się to nie spinało.

Jak to nie wysokoobrotowy jak naprawdę zaczyna ciągnąć pow 3500 obr ?

Maksymalny moment osiąga przy prawie 5000 obr/min a moc jeszcze wyżej .....

Na szczęście prawko robiłem przed ekodebilizmem ... bo jak wiadomo pilnowanie czujnika eko jazdy jest ważniejsze niż np umiejętność włączania się do ruchu z pasa do włączania się do ruchu .... :cool:

Jak kogoś stać na jazdę nieeko to jego sprawa, a jak ktoś ma parcie na niskie spalanie to i bez czujnika się w końcu nauczy jak zapłaci górę kasy na stacji benzynowej.


Podsumowując - każdy robi jak uważa i to jego prywatna sprawa.

Moim, prywatnym zdaniem zamiast durnych czujników ciśnienia i wskaźników biegów, jako wyposażenie obowiązkowe powinien być system awaryjnego hamowania przy małych prędkościach, żeby łosie nie wjeżdżały ludziom w zadki.

I tu jeszcze artykuł o jeżdżeniu na niskich obrotach:

Niskie obroty "

Rio3 Kex : "Churek- Co do artykułu- ciekawy , Ale jasne że każdy normalny kierowca nie będzie jechał i zmieniał biegi do momentu aż silnik zacznie się dusić :!: . Teoretycznie to stosuję się do wskazać przełączania z 4 na 5.
Reszta na słuch i wyczucie ,w zależności od sytuacji.
Ale prawda, niech każdy orze jak umie lub może. ;D
Mój post 191,to było zapytanie."

Sory że tak, ale miałem problem z podzieleniem tematu.
--------------------
www.facebook.com/Rio3Polska
http://kia-rio-jpa.blogspot.com
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 23