W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Przy jakich obrotach zmieniać biegi? (podpowiedzi komputera)

pavulon
Moderator
Posty: 174
Rejestracja: 20 lut 2016, 00:13
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)

Przy jakich obrotach zmieniać biegi? (podpowiedzi komputera)

Post autor: pavulon »

1krzys pisze:1. Wymiana uszczelnienia skrzyni. 2. Wymiana skrzyni. 3. Wymiana kompletu sprzęgła. 4. Wymiana skrzynki bezpieczników.
Obecnie dalej walczę ze skrzynia problemy z 1 i 2 biegiem, plus coś się tlucze w kierownicy jakby jakąś sprężyna na spadła.
Przy jakich obrotach zmieniasz biegi?
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2016, 16:33 przez pavulon, łącznie zmieniany 1 raz.

1krzys
Posty: 98
Rejestracja: 14 paź 2014, 07:48
Lokalizacja: kraków

Post autor: 1krzys »

Ok 2500, czasami 3000, zależy, a dlaczego pytasz?

Awatar użytkownika
Rio3 Kex
Posty: 134
Rejestracja: 27 maja 2014, 22:15
Lokalizacja: Łódż

Post autor: Rio3 Kex »

Churek pisze:
Rio3 Kex pisze:Czytam na forum o usterkach w naszych wozach i dziwie się bardzo.
Albo trafiłem na dobry egzemplarz zakupionego samochodu,bo nic nie trzeszczy nie stuka.Sprzęgło, radio itp. ok. a przejechałem już parę km.
Odpukać.
To co ja mam powiedzieć ? :cool:
Mógł byś trochę więcej szczegółów podać ,co miałeś do naprawy .
Oczywiście chodzi o przejechane 17 tyś km.
Pytam tak z ciekawości. o-o

pavulon
Moderator
Posty: 174
Rejestracja: 20 lut 2016, 00:13
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)

Post autor: pavulon »

1krzys pisze:Ok 2500, czasami 3000, zależy, a dlaczego pytasz?
Pytam bo w moim przypadku jeśli zmienie bieg przy 2500 lub poniżej to skrzynia chodzi ciężko i topornie. Natomiast przy 3000 tyś. jest zdecydowanie lepiej

Awatar użytkownika
Rio3 Kex
Posty: 134
Rejestracja: 27 maja 2014, 22:15
Lokalizacja: Łódż

Post autor: Rio3 Kex »

pavulon pisze:
1krzys pisze:Ok 2500, czasami 3000, zależy, a dlaczego pytasz?
Pytam bo w moim przypadku jeśli zmienie bieg przy 2500 lub poniżej to skrzynia chodzi ciężko i topornie. Natomiast przy 3000 tyś. jest zdecydowanie lepiej
Biegi powinno się zmieniać zgodnie ze wskazaniem żądanego przełożenia biegu.
Chyba że nie ma go na wyposażeniu . :-/

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Rio3 Kex pisze:Biegi powinno się zmieniać zgodnie ze wskazaniem żądanego przełożenia biegu.
W ten sposób to można tylko wykończyć silnik. Ten durny "czujnik" karze zmieniać biegi przy ok. 1500 - 1700 obr/min - to strasznie obciąża układ tłokowo korbowy i potem zdziwko że panewki się wybiły, albo sprzęgło pada itp.

2000 - 3000 obr/min to optymalna zmiana.

Dobrze że przy AT nie ma takiego problemu, a sprzęgło hydrokinetyczne łagodzi wszelkie szarpnięcia :)
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
zalmen3
VIP
Posty: 371
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:07
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L + tempomat
Silnik: 1,25
Przebieg: 99999
Kolor: wendy brown
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: hatchback
Inne auto / jakie?: Citigo

Post autor: zalmen3 »

No 1500 - 1700 to trochę przesada, ale jak spokojnie się rozpędzasz, to już przy 2000 "proponuje" wrzucenie wyższego.
Jednak tak jak napisałem - system ten tylko proponuje, albo jak kto woli podpowiada, zmianę biegu i wcale nie trzeba się do niego stosować. Generalnie tak jak Churek pisze schodzenie z obrotami do tych 1500, albo poniżej to proszenie się o to by "wał wyszedł bokiem", a niestety jak wbicie wyższego biegu sugerowane jest tak jak wspomniałem około 2000 obr. tak już sugestia redukcji pojawia się jak silnik zaczyna szarpać, bo nie ma siły uciągnąć auta, czyli daleko poniżej 1500.

piotr900
Posty: 94
Rejestracja: 01 cze 2015, 16:24
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: piotr900 »

Tak jest, sugestia zmiany biegu pojawia sie przy przekroczeniu 2000 obr/min, co jest jednak tylko wartościa minimum do zmiany biegu- lepiej zmieniac przy ok 2300-2500 obr/min.
Co do zmiany biegów przy określonych obrotach, skrzynia biegów powinna chodzic tak samo przy zmianie biegów na różnych obrotach, a nie że raz biegi wchodzą łagodniej innym razem się haczą. Czy ma być inaczejż?

Awatar użytkownika
Rio3 Kex
Posty: 134
Rejestracja: 27 maja 2014, 22:15
Lokalizacja: Łódż

Post autor: Rio3 Kex »

Churek- może czujnik miałeś nie teges ż? -Jaki to był samochód.
Ja staram się to stosować (nie zawsze). Spalanie jest mniejsze,nie było nigdy
szarpania silnikiem i ogólnie ok.
Przecież nie jest to silnik wysoko obr. A kto jeżdzi już trochę , to i na słuch wyczuwa kiedy bieg zmienić.
Jeżeli tego nie przestrzegasz( tzw. jazda eco) na egzaminie na prawko, to masz w plecy.
Ciekaw jestem opinii użytkowników forum. :lol:

Awatar użytkownika
Cichy
VIP
Posty: 1414
Rejestracja: 17 mar 2013, 10:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Cichy »

Fokus : "Churek mówił o Rio, a silnik jest jak najbardziej wysokoobrotowy.
Bardzo szybko go zniszczysz stosując się do rad, które pokazuje Rio "

Churek : "Miałem porównanie "stara Panda (2005 - taką mam) nowa Panda - nijak mi się to nie spinało.

Jak to nie wysokoobrotowy jak naprawdę zaczyna ciągnąć pow 3500 obr ?

Maksymalny moment osiąga przy prawie 5000 obr/min a moc jeszcze wyżej .....

Na szczęście prawko robiłem przed ekodebilizmem ... bo jak wiadomo pilnowanie czujnika eko jazdy jest ważniejsze niż np umiejętność włączania się do ruchu z pasa do włączania się do ruchu .... :cool:

Jak kogoś stać na jazdę nieeko to jego sprawa, a jak ktoś ma parcie na niskie spalanie to i bez czujnika się w końcu nauczy jak zapłaci górę kasy na stacji benzynowej.


Podsumowując - każdy robi jak uważa i to jego prywatna sprawa.

Moim, prywatnym zdaniem zamiast durnych czujników ciśnienia i wskaźników biegów, jako wyposażenie obowiązkowe powinien być system awaryjnego hamowania przy małych prędkościach, żeby łosie nie wjeżdżały ludziom w zadki.

I tu jeszcze artykuł o jeżdżeniu na niskich obrotach:

Niskie obroty "

Rio3 Kex : "Churek- Co do artykułu- ciekawy , Ale jasne że każdy normalny kierowca nie będzie jechał i zmieniał biegi do momentu aż silnik zacznie się dusić :!: . Teoretycznie to stosuję się do wskazać przełączania z 4 na 5.
Reszta na słuch i wyczucie ,w zależności od sytuacji.
Ale prawda, niech każdy orze jak umie lub może. ;D
Mój post 191,to było zapytanie."

Sory że tak, ale miałem problem z podzieleniem tematu.

Zablokowany

Wróć do „Benzyna”