Problem z uruchomieniem silnika.
Autor Wiadomość
 KsmVip 

Informacje
Wyposażenie: L+czujniki parkowania-TYŁ
Silnik: 1.2 85KM
Przebieg: 30000
Kolor: Grafit
Typ nadwozia: 5 d.
Dołączył: 05 Sie 2014
Posty: 29
Skąd: Warszawa
 #1  Wysłany: 2016-05-02, 10:31   Problem z uruchomieniem silnika.

Witam! Ostatnio moja kia zrobiła mi psikusa i nie chciała odpalić. Udało się to dopiero przy trzecim razie. Dzień wcześniej samochód był odpalany tylko w celu przestawienia auta w inne miejsce parkingowe( co trwało góra 20 sekund). Był to pierwszy taki przypadek z moją KIĄ. Samochód zawsze odpalał bez żadnego problemu.Dlatego chciałbym się zapytać Was, czy tak krótkie działanie silnika mogło mieć wpływ na problemy z uruchomieniem silnika w dniu następnym?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Cichy 2017-11-12, 11:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 lukaszzd 


Informacje
Wyposażenie: M + klimatyzacja
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 15600
Kolor: Space Blue
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Wiek: 30
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 113
Skąd: Szczecin
 #2  Wysłany: 2016-05-02, 13:06   

Gdzie tankowałeś tam gdzie zawsze lub czy zbiornik był pełny czy rezerwa? Stacja marketowa albo rezerwa czasami powoduje konieczność piłowania auta bardzo żadko ale jest taka potrzeba za trzecim razem odpala.
 
 
     
 f0ku5 

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Przebieg: 65000
Kolor: Czerwony
Pakiety: Alarm + Klima
Tapicerka: Czarna
Typ nadwozia: Hatchback 5D
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 1373
Skąd: Warszawa
 #3  Wysłany: 2016-05-02, 14:52   

Chłopie, używaj znaków interpunkcyjnych.
Do autora - ani rezerwa, ani stacja marketowa nie powinna spowodować tego o czym mówisz.
Odpalenie silnika na krótko tym bardziej. Monitoruj i jak taka sytuacja znów się przytrafi to leć do ASO.
 
 
     
 greg 

Informacje
Dołączył: 16 Kwi 2016
Posty: 22
Skąd: śląsk
 #4  Wysłany: 2016-05-02, 21:02   

Witam
Z rzcji tego że to proste atmosfweryczne silniki to nic nie powinnio się dziać może poprostu mieła taki kaprys :-)
Monitorujj sprawę i ew. do ASO może jakiś błąd wyskoczył
--------------------
Greg
 
 
     
 miczarny84 


Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 11300
Kolor: Biały
Pakiety: STY + NAVI
Tapicerka: Czarna
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 09 Kwi 2016
Posty: 68
Skąd: Białystok
 #5  Wysłany: 2016-05-02, 21:58   

A może najnormalniej w świecie akumulator?
 
 
     
 zalmen3 


Informacje
Wyposażenie: L + tempomat
Silnik: 1.2
Przebieg: 96000
Kolor: złocisty brąz
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 5d
Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 334
Skąd: PZ
 #6  Wysłany: 2016-05-02, 22:02   

Miałem to samo wczoraj, a konkretnie rano odpaliłem auto, żeby je wystawić z garażu (jakieś 10 m jazdy) i po około 2 godzinach znów w celu wstawienia (kolejne 10 m), a po jakiś 3 godzinach, jak wybierałem się na przejażdżkę, to silnik nie chciał odpalić. Za pierwszym razem chwycił i zgasł po 1-2 sekundach. Drugie kręcenie nie przyniosło rezultatu, a za trzecim chwycił po lekkim naciśnięciu gazu. Jak już zaskoczył to chodził równo i bez kaprysów. Jak się to powtórzy to jadę do ASO, na razie bez paniki. Wieczorem poprzedniego dnia tankowałem paliwo, ale też nie było wcześniej go mało (rezerwa nie zaświeciła się jeszcze) ani stacje nieznana nie była.
--------------------
 
 
     
 KsmVip 

Informacje
Wyposażenie: L+czujniki parkowania-TYŁ
Silnik: 1.2 85KM
Przebieg: 30000
Kolor: Grafit
Typ nadwozia: 5 d.
Dołączył: 05 Sie 2014
Posty: 29
Skąd: Warszawa
 #7  Wysłany: 2016-05-03, 06:34   

Gdyby akumulator miał 5,6 lat to może zastanowiłbym się, ale niespełna dwuletni?
 
 
     
 zalmen3 


Informacje
Wyposażenie: L + tempomat
Silnik: 1.2
Przebieg: 96000
Kolor: złocisty brąz
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 5d
Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 334
Skąd: PZ
 #8  Wysłany: 2016-05-03, 08:44   

Nie no, to nie aku, bo kręcił aż miło, tylko nie zaskakiwał silnik.
--------------------
 
 
     
 marc88 

Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 DOHC CVVT 109KM
Przebieg: 79000
Kolor: Wendy Brown
Pakiety: Stylistyczny
Tapicerka: Brązowa
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 42
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 33
Skąd: podkarpacie
 #9  Wysłany: 2016-05-04, 07:45   

Prawdopodobnie "zalało" świece i stąd problemy. Tuż po starcie silnika dawka paliwa jest na tyle duża (rozruch+ssanie), że może to spowodować taki problem. Po prostu trzeba unikać gaszenia silnika tuż po jego włączeniu, szczególnie kilkukrotnego - wystarczy dać mu popracować jakieś pół minuty i wtedy nie powinno być już problemów.
 
 
     
 Rio3 Kex 


Informacje
Wyposażenie: L, podłokietnik,czujniki cofania
Silnik: 1.2 85KM
Przebieg: 23000
Kolor: Fresh Beige
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Opel Kadet, Lanos 1.4,Laguna2.0
Dołączył: 27 Maj 2014
Posty: 134
Skąd: Łódż
 #10  Wysłany: 2016-05-06, 15:05   

Może nie wcisnął do końca sprzęgła :-/ .Ale 18 tys na liczniku, to już ,,stary kierowca" :-)
 
 
     
 folo666 

Informacje
Dołączył: 13 Lis 2018
Posty: 3
Skąd: Rzeszów
 #11  Wysłany: 2018-11-13, 22:27   

Witam,

Jestem posiadaczem Kia Rio 1.2 pb +lpg , 2014 r. Zauwazylem ze nie za kazdym razem auto odpala. Zona wrocila z miasta, po 3 h wsiadam przekrecam , kontrolki staruja ale silnik nie kreci, po sek przekrecam i kreci normalnie. Wrocilem ze sklepu, auto powtarza sytuacje, ale dopiero za 4 razem odpala. Po chwili odpala za kazdym razem, bez problemu. Nie wyglad to na akumulator bo nie ma zadnych objawow wyczerpania, moze rozrusznik ? Ale by chyba wydawal dzwiek cykania? Jakby ktos potrafil pomoc to bede wdzieczny ;)
 
 
     
 ziko1983 

Informacje
Wyposażenie: l
Silnik: 1,25
Przebieg: 99000
Kolor: czerwony
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Suzuki Celerio
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 356
Skąd: Rokitnica
 #12  Wysłany: 2018-11-14, 07:55   

Może czujnik naciśnięcia pedału sprzęgła zaczyna szwankować.
--------------------
 
 
     
 folo666 

Informacje
Dołączył: 13 Lis 2018
Posty: 3
Skąd: Rzeszów
 #13  Wysłany: 2018-11-14, 17:54   

zadzwonilem do serwisu i niby dośc czesto to naprawiaja... teraz tylko musze poszukać gdzieś taniej czesci i czy dalbym rade to sam zrobic.. dzieki za pomoc
 
 
     
 folo666 

Informacje
Dołączył: 13 Lis 2018
Posty: 3
Skąd: Rzeszów
 #14  Wysłany: 2018-11-14, 19:27   

jakby ktos wiedzial jak sie rozprawicz tym czujnikiem prosze o info
 
 
     
 ziko1983 

Informacje
Wyposażenie: l
Silnik: 1,25
Przebieg: 99000
Kolor: czerwony
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Suzuki Celerio
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 356
Skąd: Rokitnica
 #15  Wysłany: 2018-11-14, 19:32   

Czujnik powinien być w okolicy pedału sprzęgła, musisz zanurkować pod kokpit. Zabezpiecza on przed uruchomieniem auta na biegu i potrzebny jest do działania tempomatu. Jeśli chcesz się upewnić, że to na pewno to, mógłbyś odpiąć od niego kable, zmostkować i pojeździć trochę (o ile komputer od tego nie zwariuje), ale to tylko propozycja, nie próbowałem tego na swoim aucie.
--------------------
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 27